شانزدهمین دوره بازی های آسیایی 2010 گوانگژو؛کاراون هزار نفره کره جنوبی کسب 65 مدال طلا و عنوان دومی رقابتها را نشانه رفته است

شانزدهمین دوره بازی های آسیایی 2010 گوانگژو؛کاراون هزار نفره کره جنوبی کسب 65 مدال طلا  و عنوان دومی رقابتها را نشانه رفته است
کره جنوبی در نظر دارد در شانزدهمین دوره بازی های آسیایی 2010 گوانگژو، 65 مدال طلا را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کیم مدیر مرکز آموزش تائنونگ کره در این خصوص اظهار داشت: شانزدهمین دوره بازی های آسیایی 2010 در ماه نوامبر در گوانگژو چین برگزار خواهد شد.این رویداد بزرگترین رویداد ورزشی در تاریخ مسابقات آسیا با 42 رشته(28 رشته المپیکی و 14 غیر المپیکی) محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: هیئت نمایندگی کره برای نخستین بار در رشته های ورزشی حرکات موزون، اسکیت، کریکت و شطرنج ویکی در این دوره از بازی ها حضور پیدا خواهد کرد.

کیم  که درگذشته عضو تیم ملی بسکتبال کره جنوبی بوده است می گوید: همان طور که انتظار می رود، کشور چین به عنوان میزبان این دوره از بازی ها کسب مقام نخست را در سلطه خود دارد و کره جنوبی نیز برای کسب عنوان دومی با ژاپن رقابت می کند.

مدیر مرکز آموزش تائنونگ کره اعلام کرد که ما پیش بینی کرده ایم که می توانیم 65 مدال طلا را در بازی های آسیایی 2010 گوانگژو به دست آوریم. چهار سال گذشته، در دوحه تیم کره 193 مدال(58 طلا) را به دست آورد و در مکان دوم ایستاد، ژاپن نیز با کسب 50 مدال طلا در جایگاه سوم قرار گرفت.

کیم در ادامه گفت: با این وجود، کره در نظر دارد هزار ورزشکار را در 41 رشته ورزشی به گوانگژو چین اعزام کند با این هدف که بیش از 65 مدال طلا را در این دوره از بازی ها به دست آورده و کسب عنوان دومی را تضمین نماید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بازی های 2006 دوحه، کره موفق به کسب تنها یک مدال طلا در مسابقات دومیدانی و 3 مدال طلا در رشته شنا شد اما در سالجاری، ما ورزشکاران مستعد بیشتری داریم و من مطمئن هستم که می توانیم 6 مدال دیگر را در رشته  شنا و دوومیدانی برای خودافزایش دهیم.    
۱۷ شهریور ۱۳۸۹ ۱۰:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.