جاسم ویشگاهی در گفتگوی اختصاصی با سایت کمیته:طلای دوحه را در گوانگژو تکرار می کنم

جاسم ویشگاهی در گفتگوی اختصاصی با سایت کمیته:طلای دوحه را در گوانگژو تکرار می کنم
اینکه بخواهیم سطح بازیهای آسیایی دوحه را با بازیهای گوانگژو مقایسه کنیم غیر کارشناسی است چرا که به نظر من حتی تکرار رنگ و تعداد مدالهای دوره قبل سخت است.


جاسم ویشگاهی ،کاپیتان تیم ملی کاراته اعزامی به بازیهای آسیایی گوانگژو که مدال طلای دوره قبل این رقابتها را در کارنامه افتخارات خود دارد با اعلام این مطلب به سایت کمیته ملی المپیک گفت: اینکه بخواهیم بگوییم ما باید از دوره قبل بهتر نتیجه بگیریم غیر منطقی است در واقع با توجه به کاهش اوزان کاراته از 5 وزن به چهار وزن این خود باعث می شود که علنا یک شانس مدال ما در کاراته نسبت به دوره قبل کم تر شود از طرفی این مسئله ممکن است در رشته های دیگر هم بنوعی وجود داشته باشد که نباید آنرا نادیده گرفت مثلا یک تیمی که اینبار به این رقابتها می فرستیم ضعیف تر از دوره قبل شده باشد.

وی ادامه داد:در بازیهای آسیایی دوحه کاروان ورزشی ایران درست در دقیقه نود به لطف سه طلای کاراته رشد جهشی در رنکینگ داشت که اینبار ممکن است این مسئله پیش نیاید چرا که به هر حال کشوری در آسیا چهار کاراته کار خوب دارد که حداقل بخواهد بر روی دو نفر آنها برای کسب مدال حساب کند پس در بازیهای آسیایی جدال بین بهترین ها است از طرفی برخی کشورهای آسیایی توان مدال گرفتن در مسابقات جهانی را ندارند پس بهترینهای خود را عازم بازیهای آسیایی می کنند.

دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی دوحه و جهانی فنلاند در پاسخ به این سئوال که تیم اعزامی به دوحه چه تفاوتی با گوانگژو دارد می گوید:این یک واقعیت است که تیم ملی اعزامی به بازیهای آسیایی گوانگژو جوانتر بوده و حداقل اینکه تجربه بازیهای آسیایی  را ندارند این مسئله کار را دشوار تر می کند البته من در تمرینات تیم ملی بنوعی تجربیات خود را به بچه ها انتقال می دهم ولی نباید با ایجاد انتظار غیر معقولانه بار روانی بر تیم ایجاد کرد. فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان تمام تلاششان را می کنند تا سر بلند از این میدان خارج شوند ولی اینکه چه نتیجه ای حاصل می شود در روز مسابقه معین می شود.

جاسم ویشگاهی در خاتمه اظهار داشت:من طلای دوحه را در گوانگژو تکرار می کنم ولی این واقعیت را هم کتمان نمی کنم که شرایط مدال آوری در این رقابتها سخت تر از دوره قبل خواهد بود چرا که به تجربه دریافتم در بازیهای آسیای هم باید با حریفت بجنگی هم با شرایط داوری و میزبانی و دهها عوامل دیگر که  ممکن است در روز مسابقه  نمود پیدا کند.

شایان ذکر است: اردوی تیم ملی کاراته اعزامی به بازیهای آسیایی گوانگژو از روز سه شنبه همین هفته با بازگشت مسعود رهنما سرمربی تیم از مسابقات کامبت گیمز در بندر انزلی آغاز خواهد شد.
۱۳ شهریور ۱۳۸۹ ۱۱:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.