در آستانه برگزاری بازیهای آسیایی گوانگ‍و؛علی آبادی با سفیر چین دیدار و گفتگو کرد/ ایجاد تسهیلات مناسب برای اعزام کاروان ورزشی و هواداران ایران

در آستانه برگزاری بازیهای آسیایی گوانگ‍و؛علی آبادی با سفیر چین دیدار و گفتگو کرد/ ایجاد تسهیلات مناسب برای اعزام کاروان ورزشی و هواداران ایران
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در راستای افزایش همکاری و تسهیل در اعزام کاروان ورزشی ایران به بازیهای آسیایی گوانگژو با سفیر کشور چین دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ بازیهای آسیایی 2010 کمتر از 80 روز دیگر بعنوان بزرگترین رویداد ورزشی قاره کهن در شهر گوانگژوی چین در حالی آغاز خواهد شد که کاروان ورزشی کشورمان با حدود 300 ورزشکار یکی از بزرگترین کاروانهای اعزامی به این دوره از بازیها به شمار می رود.

در همین راستا مهندس علی آبادی رئیس و بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان طی نشستی با " شی  شیائوی " سفیر کشور چین در ایران به بحث و بررسی در خصوص نحوه تعامل ورزش دو کشور و همچنین تسهیل در اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازیهای پیش رو پرداختند.

در این نشست مهندس علی آبادی ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری مشترک با ورزش کشور چین اظهار داشت: شکی نیست که چین بعنوان کشوری مستعد و پر پتانسیل در آسیا و جهان  از جایگاه ویژه مناسبی برخوردار است و مطمئنا ایجاد رابطه با کشورهایی همچون ایران که در برخی رشته ها از اعتبار و درجه بسیار مقبولی در جهان برخوردار هستند منافعی دو طرفه را برای کشورهای منطقه ایجاد می کند.

وی یاد آور شد: قطعا استفاده از دانش مربیان چینی در رشته هایی همچون ووشو، قایقرانی، تیراندازی و خیلی دیگر از رشته ها به ما این امکان را می دهد تا سطح دانش مربیان و ورزشکارانمان را بالا ببریم ضمن اینکه چینی ها نیز می توانند با استفاده از دانش و تجربه مربیان ما در رشته هایی همچون کشتی و تکواندو به جایگاه مناسبی دست یابند.

بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان که بعنوان نماینده شورای المپیک آسیا در انتخاب گوانگژو بعنوان میزبان بازیهای آسیایی سالجاری سهیم بوده نیز ضمن خیر مقدم به سفیر چین اظهار داشت: ما آماده هر گونه همکاری و افزایش مراودات ورزشی با این کشور هستیم و مطمئنا روابط را جهت بالا بردن منافع دوسویه افزایش خواهیم داد.

همچنین ارشدی معاون مالی کمیته نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری بر گسترش بیش از پیش در روابط ورزشی بین دو کشور تصریح کرد:بدون شک میزبانی المپیک 2008 چین تا سالها در خاطر ورزش کاران و ورزش دوستان  جهان باقی خواهد ماند و بدون شک اینبار نیز شاهد میزبانی شایسته ای از سوی چینی ها در بازیهای آسیایی خواهیم بود.

در ادامه این نشست سفیر چین نیز با اعلام اینکه ایران کشوری دوست و نزدیک به چین به حساب می آید آمادگی خود را برای ایجاد و افزایش هر گونه تعامل و همکاری اعلام داشت.

در ادامه این نشست طرفین در خصوص رفع موانع و افزایش تصحیلات برای حضور بدون مشکل کاروان ورزشی ایران و همچنین برخی هواداران تیمهای ورزشی و خانواده های ورزشکاران  در بازیهای آسیایی گوانگژو به بحث و گفتگو پرداختند.
۸ شهریور ۱۳۸۹ ۱۰:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.