با پایان نخستین دوره بازیهای المپپیک نوجوانان-سنگاپور؛چین خود را برای میزبان دومین دوره بازی های المپیک نوجوانان آماده می کند

با پایان نخستین دوره بازیهای المپپیک نوجوانان-سنگاپور؛چین خود را برای میزبان دومین دوره بازی های المپیک نوجوانان آماده می کند
با پایان یافتن نخستین دوره بازیهای المپیک نوجوانان در سنگاپور،چینیها که در حال حاضر صدر نشین رده بندی مدال های این بازیهای هستند خود را برای میزبانی دومین دوره این رقابتها در سال 2014 آماده می کنند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ آوریل 2009  آخرین مهلتی بود که کشورهای جهان می توانستند نام شهر پیشنهادی خود را به کمیته بین المللی المپیک ارائه کنند تا پرونده های داوطلبی شهرهای میزبان در دسامبر 2009 در اختیار کمیته بین المللی المپیک قرار گیرد.

در ادامه کمیسیون ارزشیابی کمیته بین المللی المپیک در ژانویه 2010 ارزیابی نهایی خود را در خصوص شهر های داوطلبی میزبان اعلام کرد تا در صد و بیست و دمین نشست کمیته بین المللی المپیک در ونکوور کانادا،از میان شهرهای داوطلبی، میزبان دومین دوره این بازیها را اعلام کند.

بلگراد صربستان، جاکارتا اندونزی، مسکو روسیه، ربات مراکش، نیودهلی هند، (روئن، تولوز و دونکریک) فرانسه و مونتری مکزیک شهرهای علاقه مند به برگزاری دومین دوره این رقابتها بودند که در پایان تنها سه شهر نانجینگ چین ، پزنان لهستان و گوادالاجارا مکزیک حائز شرایط لازم برای داوطلبی شدند.

ناگفته نماند  مکزیک به دلیل برگزاری بازیهای Pan American   در سال 2011 از میزبانی بازیهای المپیک نوجوانان 2014 انصراف داد، تا شهر "گوادالاجارا" که کاندیدای میزبانی بازیهای المپیک نوجوانان 2014 بود از رقابت برای میزبانی این بازیهای کنار بکشد تا سرانجام دو کشور چین و لهستان برای میزبانی این بازیها باقی بمانند.
کمیته بین المللی المپیک در صد و بیست و دومین نشست خود در ونکوور کانادا، شهر نانجینگ چین را به عنوان میزبان دومین دوره بازی های المپیک تابستانی نوجوانان در سال 2014 انتخاب کرد.
نانجینگ چین با 47 رای ، کسب 5 رای بیشتر از پزنان لهستان پیشی گرفت.
دومین دوره بازی های المپیک تابستانی نوجوانان با حضور بیش از 3000 ورزشکار در 26 رشته ورزشی از 205 کمیته ملی المپیک از 16 تا 28 آگوست 2014 در نانجینگ چین برگزار خواهد شد.
۳ شهریور ۱۳۸۹ ۱۳:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.