به گزارش خبرنگار اعزامی کمیته به بازیهای المپیک نوجوانان- سنگاپور؛فعالیت های فرهنگی کاروان ایران آغاز شد/ استقبال گسترده از غرفه فرهنگی ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی کمیته به بازیهای المپیک نوجوانان- سنگاپور؛فعالیت های فرهنگی کاروان ایران آغاز شد/ استقبال گسترده از غرفه فرهنگی ایران
غرفه فرهنگی کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در دهکده اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان آغاز بکار کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی کمیته به بازیهای المپیک نوجوانان؛ کمیته بین المللی المپیک اولویت فعالیت ها و برنامه ریزی های خود در اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان را روی کارهای فرهنگی و آموزشی قرار داده است به نحوی که در کنار تمامی سالن های ورزشی که رقابتها در رشته های مختلف برگزار می گردد نمایشگاهها و غرفه هایی جهت معرفی و شناساندن شعار و اهداف اصلی جنبش المپیزم در نظر گرفته شده تا کارشناسان این امر آموزش های لازم را به کودکان و نوجوانان شرکت کننده ارائه دهند.

اما در دهکده بازیها که در غرب سنگاپور واقع شده و 3600 ورزشکار از 204 کشور جهان را در خود جای داده منطقه وسیعی بصورت غرفه های متعدد به کشورهای مختلف از 5 قاره جهان اختصاص یافته است که برای فعالیت های آنان برنامه زمانی مشخصی در نظر گرفه شده است.

 از امروز فعالیت فرهنگی کشورهای آسیایی آغاز شده و بالطبع جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به فرهنگ غنی و تمدن کهن خود غرفه ای پربازدید کننده را آماده به نمایش گذاشتن کرده است.

غلامحسین شعبانی رئیس کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک بهمراه نماینده کانون پرورشی کودکان مسئولیت این غرفه را  بر عهده دارند. در غرفه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پوسترها و عکس هایی از آثار باستانی و صنایع دستی ایران بروشورها و کتابچه هایی در نظر گرفته شده که معرف ارزشها و معنویات ایران اسلامی می باشد.

در این غرفه اعضای کاروان ورزشی ایران و ورزشکاران کشورمان با انجام کارهای دستی از جمله عروسک سازی با صدف و پیله پروانه به معرفی بازیهای سنتی و بومی و محلی ایران از جمله هفت سنگ و الک دولک می پردازند.

غرفه ایران از جمله غرفه های پربازدید کننده و شلوغ کشورهای آسیایی و مسلمان است که مراجعه کنندگان فراوانی را به خود اختصاص داده است. مراجعین به غرفه ایران سوالهایی در خصوص حجاب، تمدن، دین اسلام و ... را معمولا مطرح می سازند که نمایندگان کشورمان در این زمینه اطلاعات کامل و جامعی را در اختیارشان قرار می دهند.

کیومرث هاشمی سرپرست کاروان،رغبتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی سازمان تربیت بدنی، افتخاری ، خدابنده و سلامی اعضای گروه سرپرستی کاروان میهمانان امروز غرفه می باشند.

۲ شهریور ۱۳۸۹ ۱۱:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.