سیدمهدی هاشمی: از جایگاه 64 جهان به چهارم رسیده‌ایم

رئیس فدراسیون تیراندازی ایران میزبانی آکادمی تیراندازی آسیا توسط ایران را یک افتخار بزرگ برای کشورمان دانست وگفت: خدماتی که در آینده این آکادمی در سطح جهانی ارائه خواهد کرد، فرصت ویژه‌ای برای جامعه تیراندازی ایران ایجاد می‌کند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛سیدمهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی، گفت: ایرانی‌ها تا پیش از این برای استفاده از فرصت‌های آموزشی و ارتقاء سطح کیفی خود باید مدت‌های زیادی انتظار می‌کشیدند و چشم به‌راه سهمیه‌های اندکی می‌بودند که با صرف هزینه‌های هنگفت و مشکلات فراوان از سوی فدراسیون بین‌المللی تیراندازی در اختیار آنان قرار می‌گرفت.

هاشمی اظهار داشت: در گذشته افراد اندکی از فعالان تیراندازی کشورمان می‌توانستند از سهمیه‌های فدراسیون بین‌المللی تیراندازی در بحث آموزش دانش روز این ورزش برخوردار شوند.

رئیس فدراسیون تیراندازی ایران اظهار داشت: امروز در ایران این امکان فراهم شده است تا با استفاده از نیروهای متخصص داخلی و اساتید بین‌المللی سایر کشورها، کشورمان به مرکزی برای صدور توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و تجربیات این ورزش ارزشی و مفرح تبدیل شود.

وی گفت: میزبانی آکادمی بدون شک امتیاز  ویژه‌ای برای جامعه تیراندازی کشورمان به حساب می‌آید چرا که ایرانیان بیشتری از این پس می‌توانند  دانش روز این رشته را در داخل کشور کسب کنند.

هاشمی اظهار داشت: معمولاً کشورهای میزبان کلاس‌های آموزشی بین‌المللی از سهمیه ویژه‌ای برای حضور دست‌اندرکاران خود در چنین کلاس‌هایی برخوردار هستند و بدون شک این سهمیه در اختیار فدراسیون تیراندازی ایران نیز قرار خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون تیراندازی ایران به دستاورد دیگر راه‌اندازی آکادمی تیراندازی آسیا در ایران اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی آکادمی تیراندازی آسیا در ایران این امکان به‌وجود می‌آید تا به شکل دیگری بتوانیم  توانمندی‌های خود را به جهانیان اثبات کنیم.

وی با بیان این پرسش که با وجود درخواست کشورهای چین و هند (‌پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان) و کویت (‌دارنده بیشترین کرسی مدیریتی در کنفدراسیون تیراندازی آسیا)‌، چرا فدراسیون بین‌المللی تیراندازی با درخواست میزبانی ایران موافقت کرده، گفت: فدراسیون بین‌المللی تیراندازی به مدت 2 سال به ایران مجوز داشتن آکادمی تیراندازی آسیا را داده است، بنابراین اگر بتوانیم در این مدت عملکرد قابل قبولی داشته باشیم، مجوزصادر شده تمدید خواهد شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی ایران گفت: راه‌اندازی آکادمی بین‌المللی تیراندازی علاوه بر دستاوردهای مطرح شده، باعث اشتغال‌زایی و درآمد‌زایی در ایران خواهد شد، هر چند که مسوولان فدراسیون به دنبال دست‌یابی به این اهداف نبوده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد یک عزم همگانی هستیم تا بتوانیم به خوبی از این فرصت طلایی استفاده لازم را ببریم.
وی گفت: افراد خارجی که در آینده برای آموزش و یادگیری دانش روز تیراندازی وارد کشورمان می‌شوند به نوعی با توانمندی‌ها، فرهنگ و ارزش‌های نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران  آشنا خواهند شد و در بازگشت به کشور خود مبلغان فرهنگ و نظام ایران اسلامی خواهند بود و به نحوی جوسازی‌ها و فشارهای روانی که استکبار جهانی برعلیه ایران اسلامی ایجاد کرده را خنثی خواهند کرد.
هاشمی با بیان اینکه در چشم‌انداز 1404 فدراسیون تیراندازی پیش‌بینی شده است که در حوزه علمی و آموزشی باید سرآمد کشورهای منطقه و حوزه خلیج‌فارس باشیم، اظهار داشت: با دریافت مجوز راه‌اندازی آکادمی تیراندازی آسیا، گام بزرگی برای تحقق این چشم‌انداز در حوزه آموزشی برداشته شده است.
رئیس فدراسیون تیراندازی ایران اظهار داشت: امیدوارم با حمایت و پشتیبانی، این ورزش ارزشی که دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است، بیش از گذشته مورد توجه مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ویژگی‌های منحصر به‌فرد تیراندازی باید با همکاری رسانه‌ها به مردم  و مسوولان کشور بیش از پیش شناسانده شود، اظهار داشت: در این صورت مسوولان امر نیز حمایت‌های بیشتری از این رشته ارزشی خواهند کرد.
هاشمی به امکان حضور گسترده بانوان در بخش‌های مختلف مربیگری، داوری و رقابتی ورزش تیراندازی اشاره کرد و گفت: بانوان ما یک فرصت ویژه در اختیار دارند تا در این حوزه، خلاءهای موجود در خصوص عدم حضور بانوان ایرانی در صحنه‌های بین‌المللی را جبران کنند.
وی به برنامه‌های فدراسیون تیراندازی ایران برای حضور قدرتمندانه در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو نیز اشاره کرد و گفت: بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو اولویت اصلی حوزه قهرمانی فدراسیون تیراندازی ایران محسوب می‌شود.
رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: در برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت فدراسیون تیراندازی موفقیت در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو مدنظر قرار گرفته است و براساس آن اردوهای تیم‌های ملی به شکل منسجم و مستمر دنبال شده است.
وی گفت: مربیان و تمامی دست‌اندرکاران این بخش توانسته‌اند براساس برنامه‌ریزی فدراسیون پیش بروند بطوری که در برخی بخش‌ها از برنامه مدنظر جلوتر بوده‌ایم.
رئیس فدراسیون تیراندازی ایران گفت: بدون شک تیم ملی تا پیش از بازی‌های آسیای گوانگ‌ژو در مسابقات تدارکاتی مختلفی حضور خواهد داشت تا تیراندازان ما در شرایط آماده‌تری قرار بگیرند.
هاشمی به تشریح عملکرد برخی از تیراندازان ایران در مسابقات مختلف برون مرزی در سال 89  اشاره کرد و گفت: علاوه بر کسب نخستین سهمیه المپیک، در مسابقات سیدنی توانستیم مقام پنجمی جهان را کسب کنیم و در آلمان، چهارم جهان شدیم.
وی گفت: در مسابقات جهانی، در مقایسه با کشورهای آسیایی در بیشتر مواقع در جایگاه سوم آسیا قرار گرفته‌ایم در حالی که چهار سال قبل در مسابقات قهرمانی جهان در کرواسی، بهترین رکورد ایرانی‌ها در مسابقات تیراندازی 64 جهان بود اما در آلمان تیراندازان ایران توانستند مقام چهارم جهان را کسب کنند که نشان‌دهنده صعود 60 پله‌ای ورزش تیراندازی ایران است.
هاشمی افزود: دستاوردهای تیراندازی ایران در این چند سال براساس یک برنامه از پیش تعیین شده و تلاش شبانه‌روزی ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران این ورزش بوجود آمده است.
وی اظهار داشت: در دو سال گذشته در بسیاری از رشته‌ها رکورد‌ها شکسته شده است و ما امیدوارم در این راه با دلگرمی بیشتری حرکت کنیم و بتوانیم نتایجی که لایق کشورمان است را کسب و دل مردم را شاد کنیم.
رئیس فدراسیون تیراندازی ایران ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های فدراسیون متبوعش با سرعت کنونی ادامه یابد و تیراندازان ایران تا دو سال آینده بتوانند در مسابقات مختلف جهانی، سهمیه‌های بیشتری را برای حضور در المپیک 2012 لندن کسب کنند.

۳۱ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.