به گزارش خبرنگار اعزامی به بازیهای المپیک نوجوانان – سنگاپور؛ کاظمی نژاد به مدال طلای سنگین وزنهای المپیک دست یافت/ سرود کشورمان در سالن توپایای سنگاپور طنین انداز شد

به گزارش خبرنگار اعزامی به بازیهای المپیک نوجوانان – سنگاپور؛ کاظمی نژاد به مدال طلای سنگین وزنهای المپیک دست یافت/ سرود کشورمان در سالن توپایای سنگاپور طنین انداز شد
وزنه بردار سنگین وزن کشورمان با مهار وزنه های 155 و 196 کیلوگرم در حرکات یکضرب و دو ضرب و مجموع 351 کیلوگرم قهرمان المپیک نوجوانان در سنگاپور شد.

به گزارش  خبرنگار اعزامی کمیته به بازیهای المپیک نوجوانان؛ در آخرین روز از رقابتهای وزنه برداری اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان در سنگاپور وزنه برداران دسته 85+ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتند که طی آن علیرضا کاظمی نژاد ملی پوش کشورمان در رقابتی حساس و دیدنی به مصاف 6 رقیب از کشورهای عراق، ترکیه، مکزیک، ارمنستان، گواتمالا و مصر رفت.


کاظمی نژاد در این دیدار در اولین حرکت یکضرب وزنه148 کیلوگرمی را بالای سر برد، در دومین حرکت وزنه 155 کیلوگرمی را درخواست کرد که براحتی این وزنه را مهار کرد اما در سومین حرکت و مهار وزنه 160 کیلوگرمی ناکام ماند تا بعنوان دومین فرد این گروه 7 نفره آماده رقابت در حرکت دو ضرب گردد.


در این حرکت میناسیان از ارمنستان که با رکورد ورودی 350 کیلوگرم(10
 کیلو بیشتر از نماینده کشورمان) پای به میدان گذاشته در مهار اولین حرکت یکضرب مقابل وزنه 155 کیلوگرم ناکام بود اما در دو حرکت بعدی وزنه های 155 و 160 کیلوگرمی را بالای سر برد تا بالاتر از کاظمی نژاد در جدول یکضرب قرار گیرد.


حرکت دو ضرب این پیکار از حساسیت و جذابیت بیشتری برخوردار بود چرا که سرنوشت دارنده مدال طلای المپیک اولین دوره المپیک نوجوانان را مشخص می ساخت. در همین راستا محمد رضا کاظمی نژاد که در مرینات وزنه 200 کیلوگرمی را بارها مهار کرده بود با تشخیص جورج زالای سر مربی تمی ملی برای حرکت اول دوضرب وزنه  190 کیلوگرمی را درخواست کرد که توانست این وزنه را براحتی بالای سر ببرد. وی در حرکت بعدی دو ضرب وزنه 197 کیلوگرمی را درخواست کرد که با مهار این حرکت به مدال طلا دست یافت و از انجام سومین حرکت دوضرب انصراف داد.


در مقابل، حریف ارمنستانی نیز در حرکت اول وزنه 190 کیلوگرمی را درخواست کرد که نتوانست آنرای بالای سر ببرد اما در حرکت دوم این وزنه را مهار کرد. وی در سومین حرکت وزنه 195 کیلوگرمی را درخواست نمود که در مهار این وزنه نیز ناکام ماند تا به مدال نقره دست یابد.

بدین ترتیب در این دسته  و در حرکات یکضرب و دوضرب نتایج زیر بدست آمد.


نفر اول علیرضا کاظمی نژاد از ایران – یکضرب: 155 کیلوگرم / دوضرب: 196 کیلوگرم /مجموع : 351 کیلوگرم


نفر دوم میناسیان از ازمنستان  – یکضرب: 160 کیلوگرم / دوضرب: 190 کیلوگرم /مجموع : 350 کیلوگرم


نفر سوم حسن محمد از مصر – یکضرب: 150 کیلوگرم / دوضرب: 180- کیلوگرم /مجموع : 330 کیلوگرم

۲۸ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.