ایران مرکز آموزش تیراندازی آسیا می‌شود

مسوولان اجرایی فدراسیون بین‌المللی تیراندازی با پیشنهاد مسوولان تیراندازی کشورمان مبنی بر راه‌اندازی نخستین آکادمی تیراندازی آسیا در ایران موافقت کردند.


به‌گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ بر این اساس کشورمان به نخستین قطب آموزش تیراندازی در قاره کهن تبدیل خواهد شد.

یکی از اهداف راه‌اندازی این آکادمی در آسیا علاوه بر آموزش مربیان رشته‌های مختلف تیراندازی، تربیت متخصصان همکار مربیان از قبیل مربیان بدنساز، پزشکان، روانشناسان و مربیان تغذیه با گرایش تیراندازی عنوان شده است.

فدراسیون بین‌المللی تیراندازی در انتظار دریافت پاسخ‌های مثبت این طرح در آسیا است تا این ایده را در آکادمی بین‌المللی تیراندازی نیز گسترش دهد.

براین اساس در اساسنامه آکادمی تیراندازی آسیا نیز آمده است که عملکرد آن باید با آکادمی بین‌المللی تیراندازی تفاوت داشته باشد و علاوه بر تربیت مربیان تیراندازی، به کمبودهای موجود در بخش تربیت متخصصان همکار مربیان نیز توجه کند.
طرح راه‌اندازی آکادمی تیراندازی در آسیا حدود 2 سال قبل به کنفدراسیون تیراندازی آسیا ارایه شد که پس از بررسی کمیته فنی این کنفدراسیون، در نهایت مورد تصویب رییس فدراسیون بین‌المللی تیراندازی قرار گرفت.

در آخرین نشست فدراسیون بین‌المللی تیراندازی در مونیخ آلمان، به پیشنهاد کنفدراسیون تیراندازی آسیا و با تأیید اعضای فدراسیون بین‌المللی تیرانداری، با وجود نامزدی کشورهای مختلف این قاره برای احداث این آکادمی، در نهایت با پیشنهاد مسوولان فدراسیون تیراندازی ایران موافقت شد.

گفتنی است، مسوولان فدراسیون تیراندازی کشورمان از اواسط سال 87 پیشنهاد راه‌اندازی این آکادمی در ایران را به کنفدراسیون تیراندازی آسیا ارایه کرده بودند.

سیدمهدی هاشمی رییس فدراسیون تیراندازی کشورمان نیز در آخرین سفر خود به کویت و شرکت در اجلاس کنفدراسیون تیراندازی آسیا، از تمایل و توانایی ایران برای میزبانی این آکادمی بشدت دفاع کرد و خواستار تحقق خواسته ایران شد.

پافشاری رییس فدراسیون تیراندازی ایران باعث شد که رییس کویتی کنفدراسیون تیراندازی آسیا که کشورش نیز یکی از نامزدهای پذیرش این آکادمی بود، از میزبانی آکادمی آسیا در کشورش انصراف دهد و با توجه به تغییرات اساسی ایجاد شده در زیرساخت‌های ورزش تیراندازی کشورمان، خود پشتیبان راه‌اندازی این آکادمی در ایران شد.


۲۶ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.