با برگزاری مراسم افتتاحیه در "مارینا بی" سنگاپور؛اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان رسما گشایش یافت

با برگزاری مراسم افتتاحیه در "مارینا بی" سنگاپور؛اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان رسما گشایش یافت
مراسم افتتاحیه اولین دوره بازی های المپیک نوجوانان عصر امروز و با اجرای برنامه هایی که همگی بر صلح، برادری، برابری و حفظ محیط زیست و رقابت سالم و جوانمردانه تاکید داشتند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  نخستین دوره بازیهای المپیک نوجوانان ساعت 20:10 امروز که نشان دهنده برپایی این رویداد بزرگ در سال 2010 می باشد در منطقه زیبای "مارینا بی" سنگاپور با برپایی آئین گشایش رسما افتتاح شد.


در این مراسم که با حضور بیش از 10000 تماشاگر و نمایندگانی از 204 کشور دنیا برگزار شد "ژاگ روک"، رئیس کمیته بین المللی المپیک و "ناتان"، ریاست جمهوری سنگاپور مهمانان ویژه شرکت کننده در مراسم افتتاحیه نخستین دوره بازی‎های المپیک نوجوانان بودند که ضمن خیر مقدم به تمامی حاضرین این مسابقات را افتتاح کردند. مهندس علی آبادی رئیس و بهرام افشارزاده دبیر کل کمته ملی المپیک کشورمان نیز در جایگاه(VIP) مسئولین حضور داشتند.


برای اولین بار در تاریخ بازیهای المپیک مراسم افتتاحیه بازیها در محیطی خارج از استادیوم ورزشی؛ ( منطقه مارینا بی) برگزار گردید بدین نحو که میزبان محیطی کاملا زیبا و مدرن را در کنار دریاچه برای این کار در نظر گرفته بود بطوری که سکوی برپایی مراسم روی آب  و  جایگاه تماشاگران روبروی آن در نظر گرفته شده بود تا حاضرین ضمن تماشای برنامه های مراسم شاهد معماری مدرن و آسمان خراشهای سر به فلک کشیده این کشور کوچک اما پیشرفته که از روی آنها نورپردازی و آتش بازی نیز انجام می شد باشند.


این مراسم با نورافشانی‌های متعدد و شکوه خاصی حدود دو ساعت قبل از ساعت اعلام شده آغاز شد و طی آن نوجوانان سنگاپوری پیش از آغاز مراسم افتتاحیه به اجرای نمایش پرداختند و به آموزش حاضرین برای همراهی گروههای هنری پرداختند.


در مراسم رژه نیز میزبان دست به ابتکاری جدید زد تا به جای خواندن نام کشورها و رژه تیم‌های ورزشی در پس پرچم‌هایشان، ورزشکاران کشورهای مختلف از دو طرف جایگاه طراحی شده بر روی آب وارد سن بزرگ شدند و از وسط جایگاه تماشاگران به محل از پیش تعیین شده برای تماشای مراسم افتتاحیه رفتند.


اعضای کاروان ورزشی کشورمان  نیز متشکل از 52 ورزشکار وارد محوطه عبوری تیم‌ها شد و از مقابل تماشاگران و مسئولان حاضر رژه رفتند. کیومرث هاشمی که در این مسابقات به عنوان سرپرست کاروان ایران حاضر است، جلوتر از سایر اعضای کاروان قرار گرفت.
تمام اعضای کاروان ورزشی ایران با لباس‌های متحدالشکلی که توسط کمیته ملی المپیک برای آنها تدارک دیده شده بود در این مراسم حاضر شدند و بانوان ایرانی نیز که با حجاب کامل رژه می‌رفتند با استقبال تماشاگران روبرو شده و به شدت مورد تشویق قرار گرفتند.


در ادامه مراسم نمایندگانی از سوی ورزشکاران، مربیان و داوران شرکت کننده در بازیها با در دست گرفتن پرچم المپیک قسم یاد کردند که رقابت و قضاوتی عادلانه و جوانمردانه را در این دوره از بازیها به نمایش بگذارند.


در ادامه این مراسم پرچم  کشور میزبان و کمیته بین‌المللی المپیک  به اهتزاز در آمد و سپس شعل بازیها که توسط قایقی از دریاچه به محوطه حمل می شد توسط المپین ها و قهرمانان نوجوان این کشور به محل در نظر گرفته شده منتقل شد تا مشعل بازیها مشتعل شده و اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان رسما آغاز گردد.


در این مراسم اکثر برنامه ای هنری و فرهنگی با محوریت و تاکید بر صلح، برادری، برابری و حفظ محیط زیست و رقابت سالم و جوانمردانه تاکید داشتند برگزار شد.

 

۲۳ اَمرداد ۱۳۸۹ ۲۰:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.