بازیهای المپیک نوجوانان-سنگاپور؛بسکتبال سه نفره بخت حضور در المپیک 2020 را دارد

مسئولان فدراسیون جهانی بسکتبال، فیبا، می‌گویند اگر بسکتبال سه نفره در نخستین دوره رقابت های المپیک نوجوانان، آزمون موفقی را پشت سر بگذارد، می‌تواند در المپیک 2020 جایی برای خود پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی به سنگاپور؛  رقابت های بسکتبال سه نفره نخستین دوره رقابت های المپیک نوجوانان از روز یکشنبه در سنگاپور آغاز خواهد شد و این در حالی است که مسئولان فیبا امیدوارند همانگونه که والیبال ساحلی به عنوان یک نمونه توانست جایی در رقابت های المپیک تابستانی پیدا کند، بسکتبال سه نفره هم، المپیکی شود.

پاتریک باومن، دبیرکل فیبا، به آسوشیتد پرس گفت: این یک رویای عالی است. کمیته بین المللی المپیک از اینکه ما تلاش می کنیم کار نویی انجام دهیم، تهییج شده است. این رقابت ها به ما این فرصت را می دهد تا نگاهی نو به این رشته داشته باشیم و به رشته های بیشتری که در خیابان انجام می شود، توجه کنیم.

سنگاپور به عنوان مرکز آزمایش این رشته تبدیل شده است. بسکتبال سه نفره در المپیک آسیایی که سال 2009 برگزار شد هم در سنگاپور به اجرا درآمد.  مدال طلای این رقابت ها در آن دوره از رقابت ها به چینی ها رسید. باومن می گوید این رقابت ها فراتر از یک تصور است. 

نخستین دوره بازیهای المپیک جهانی نوجوانان از 24 مرداد تا 4 شهریورماه در سنگاپور برگزار خواهد شد.

۲۳ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۱:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.