بازیهای المپیک نوجوانان – سنگاپور؛ افشارزاده: فیفا باید برای رشد فوتبال بانوان ایران را همراهی کند/ آنان پوشش اسلامی تیم ما را قبول ندارد

بازیهای المپیک نوجوانان – سنگاپور؛ افشارزاده:  فیفا باید برای رشد فوتبال بانوان ایران را همراهی کند/ آنان پوشش اسلامی تیم ما را قبول ندارد
بیرکل کمیته ملی المپیک از دیدار مسئولان کمیته ملی المپیک و رایزنی با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال برای رفع مشکل حضور تیم ملی بانوان کشورمان در المپیک سنگاپور خبر داد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشوران در حاشیه دیدار روز گذشته تیم ملی فوتبال نوجوانان دختر ایران برابر ترکیه ضمن اعلام این خبر گفت: فیفا قصد داشت از حضور تیم ملی بانوان ایران در این دیدار جلوگیری کند چرا که سب بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی اعتقاد داشت پوشش در نظر گرفته شده برای تیم ایران چیزی متفاوت با پوششی است که فیفا توافق کرده است. آنها می خواستند از برپایی نیمه دوم بازی خودداری کنند که در این بین توانستیم طی نشستی با سب بلاتر موضوع را فعلا ل کنیم.


وی ادامه داد: از پیش از اتمام نیمه اول نشستی را با رئیس فدراسیون بین المللی با حضور مهندس علی آبادی و کیومرث هاشمی برپا کردیم و شرایط ورزش در ایران و محدودیت های موجود را مجددا برای وی تشریح کردیم و از وی خواستیم تا حمایت بیشتری کند.


دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان یاد آور شد: این برای اولین بار بود که تیمی با حجاب اسلامی وارد مسابقه فوتبال می شد که زیر نظر فیفا برگزار می شود و فدراسیون بین المللی فوتبال با حضور آن تیم مخالفت نمی کند. اما آنها اعتقاد داشتند حال که فیفا با این موضوع کنار آمده فدراسیون فوتبال ایران باید طبق توافقات عمل کند و لباسی را که تایید کرده به بازیکنان تحویل دهد.


افشارزاده در ادامه افزود: بعید نیست در صورتی که فدراسیون فوتبال ایران تا بازی بعدی یعنی یکشنبه این موضوع را با فیفا حل نکند از ادامه حضور تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان جاوگیری کنند. ما موضوع را به فدراسیون ایران اعلام کردیم تا هر چه سریعتر اقدامات قانونی خود را انجام دهند.


وی در پایان عملکرد بانوان کشورمان در دیدار روز گذشته را بسیار ارزشمند و دلیرانه دانست و گفت: تیم فوتبال دختران ایران در بازی‌های المپیک با تیم هایی بازی می کند که در کشورشان با تیم‌های پسر بازی می کنند و در تیم خود از وجود مربی مرد بهره می برند. دختران ایرانی این موقعیت‌ها را ندارند و از سوی دیگر با پوششی بازی می کنند که وزن آنها را تا 700 گرم افزایش می دهد. آنها در بازی با ترکیه نیز شجاعانه و جنگنده بازی کردند و قدم مثبتی را در ورزش ایران برداشتند.

۲۲ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۱:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.