بازیهای المپیک نوجوانان – سنگاپور؛ علی آبادی: از اعتقاداتمان چشم‌پوشی نخواهیم کرد/ به بلاتر گفتم رشد فوتبال با سختگیری امکان پذیر نیست

بازیهای المپیک نوجوانان – سنگاپور؛ علی آبادی: از اعتقاداتمان چشم‌پوشی نخواهیم کرد/ به بلاتر گفتم رشد فوتبال با سختگیری امکان پذیر نیست
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: به بلاتر گفتم ما ایرانیان مسلمان از اعتقاداتمان چشم‌پوشی نمی‌کنیم؛ حتی اگر به ما اجازه بازی ندهند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوصو دیدارش با سب بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال اظهار داشت: بلاتر روز گذشته و در حالی که بعد از آغاز دیدار تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان با ترکیه به ورزشگاه آمده بود می خواست بازی را قطع کند اما به او گفتم فوتبال بانوان در ابران نوپا است و باید اجازه دهید این افراد خودشان را نشان دهند. او اعتقاد داشت پوششی که بانوان ایرانی با آن به میدان آمده بودند پوششی نیست که فیفا و فدراسیون جهانی با هم توافق کرده اند و به همین دلیل نیز قصد داشت اجازه ندهد نیمه دوم برگزار گردد.


وی در ادامه افزود: در دیدار با وی که از قبل از اتمام نیمه اول آغاز شد به اواعلام کردم، به عنوان مسئول فوتبال در جهان باید تلاش کنید بانوان ایرانی با حضور در میادین بزرگ بین المللی امکان رشد و موفقیت داشته باشند.


علی آبادی ادامه داد: به رئیس فیفا اعلام کردم ما مسلمانان اعتقادات مذهبی داریم که باید آن را راعایت کنیم و نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم؛ حتی اگر فوتبال برگزار نشود و به ما اجازه فعالیت ندهند. اما خواسته ما از نهاد بین المللی فوتبال این است که ماهیت ورزش که آزادی اعتقادات، برادری و برابری است را رعایت کرده و اجازه دهند تا بانوان فوتبالیست ایران نیز اجازه حضور در میادین بین المللی را داشته باشند.


رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با بیان اینکه بلاتر عنوان کرد که می داند بازیکنان ایران روزه هستند و بازی در این شرایط و با آن پوشش برایشان دشوار است، گفت: در پاسخ به وی گفتم، ورزشکاران زن ما با این علاقه و در شرایط دشوار تمرین می کنند و این برای ما ارزنده است به همین خاطر نیز فیفا باید این جدیت و تلاش آنها را ارج نهاده و همکاری لازم را بعمل آورد.


علی آبادی با بیان اینکه خیلی از فدراسیونهای دیگر جهان با این خواسته به حق مسلمانان موافقت کرده اند گفت: من این مورد را نیز با بلاتر مطرح کردم که در حال حاضر در خیلی از رشته ها ورزشکاران ایران در آنها با حجاب حاضر می شوند و موفقیتهای بزرگی را نیز بدست می آورند. مطمئنا این پتانسیل در فوتبالیست های ایران نیز وجود دارد و شکوفا خواهد شد به شرطی که فیفا حمایت مناسبی نماید.


وی ادامه داد: من در این دیدار از اقدامات صورت گرفته برای احداث 6 هزار مجموعه ورزشی در ایران خبر دادم که تاکنون 3 هزار مورد آن به پایان رسیده و 3 هزار مجموعه دیگر در دست ساخت است. به دستور دکتر احمدی نژاد، 50 درصد این اماکن به خانم ها تعلق دارد. منظورم از اعلام این آمار این بود که اینطور نیست که ما هزینه کنیم و زحمت بکشیم؛ اما نتوانیم در مسابقات حضور یابیم.
همین که بلاتر قانع شد، گام بزرگی برای ما محسوب می شود. از او دعوت کردیم به ایران بیاید تا درباره مسائل مختلف صحبت کنیم.


رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در پایان گفت: فیفا نهادی مستقل و قانونمند است که فقط تصمیمات خود را قبول دارد. ما این مشکل را فعلا حل کردیم و به فدراسیون فوتبال کشورمان نیز اعلام کردیم اقدامات خود را شروع کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

۲۲ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۱:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.