رئیس کنفدراسیون تیراندازی آسیا ؛افتخار حضور بانوی ایرانی در المپیک لندن برای تمام آسیا است

نایب رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی و رئیس کنفدراسیون آسیا افتخار کسب مقام چهارم جهان و جواز حضور در المپیک لندن از سوی تیرانداز بانوی ایران را برای تمام آسیا دانست.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛شیخ سلمان که در اجلاس هفته گذشته فدراسیون جهانی سمت نایب رئیسی را پس از انتخابات به دست آورد، پس از کسب مقام چهارمی مه‌لقا جام‌بزرگ در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در مونیخ این افتخار را متعلق به تمام قاره آسیا دانست.

وی در این مورد اظهار داشت: احساس می‌کنم این عنوان با اهمیت و پر اعتبار برای تمام مجموعه تیراندازی آسیا به دست آمده است.
شیخ سلمان تأکید کرد: تیرانداز ایران مسلمان است و ما هم به دلیل داشتن دین مشترک با وی ابراز خرسندی می‌کنیم.
همچنین عبدالله، سرپرست و مربی تیم ملی تیراندازی عمان نیز طی سخنانی اظهار داشت: افتخار می‌کنم یک تیرانداز مسلمان سهمیه المپیک 2012 لندن را به دست آورد.

جام بزرگ با 18 سال سن در حالی که می‌توانست در رده جوانان شرکت کند، با حضور در رده بزرگسالان به عنوان جوان‌ترین ورزشکار این رده سنی شناخته شد.
مه‌لقا جام بزرگ با اختلاف تنها 0،8 امتیاز نسبت به نفر سوم مسابقات تفنگ بادی 10 متر با اینکه از رسیدن به مدال برنز مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان بازماند، اما به دلیل توزیع سهمیه المپیک بین 6 تیرانداز برتر مسابقات به عنوان نخستین ورزشکار ایران سهمیه المپیک 2012 لندن را به دست آورد.

جام بزرگ در رشته تفنگ بادی 10 متر در مرحله مقدماتی با کسب امتیاز 397 در رده ششم قرار گرفت و با صعود به فینال مسابقات برای نخستین بار در تاریخ رقابت‌های قهرمانی جهان دست به افتخار بزرگی زد.
تیرانداز ایرانی پس از اینکه در شرایط برابر با تیرانداز 5 کشور دیگر قرار گرفت در تیر حذفی یا شوت‌آف به مصاف حریفان رفت که در این مرحله نیز با امتیاز 51،5 به عنوان نفر نخست به جمع 8 تیرانداز برتر جهان راه پیدا کرد.

در مرحله فینال نیز جام‌برزگ که تا تیرهای پایانی در رتبه ششم جهان قرار داشت، در راند آخر با عملکردی درخشان 2 پله صعود کرد.
در این رشته الهه احمدی، قهرمان سوم جهان در چین با امتیاز 394 سی و دوم شد و نرجس امامقلی با 392 امتیاز در جایگاه پنجاه و نهم ایستاد.

جام‌بزرگ که در ابتدای سال جاری در استرالیا به مقام پنجم دست یافت، همراه با 2 تیرانداز چینی و 2 تیرانداز آلمانی و تیراندازانی از آمریکا، ایتالیا و بلغارستان به فینال رسیده بود که در این بین 2 تیرانداز چینی مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی را به دست آوردند و تیرانداز ایتالیایی در حالی با 501 امتیاز مدال برنز را کسب کرد که جام بزرگ با امتیاز 500،2 با اختلاف تنها 0،8 در رده چهارم قرار گرفت.

در بخش تیمی نیز با برگزاری مسابقات تفنگ بادی 10 متر مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در روز دوم، تیم ملی ایران در بین 30 تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها با امتیاز 1183 عنوان ششم جهان را به دست آورد.
در این رشته آلمان، چین و آمریکا به ترتیب مقام‌های اول تا سوم جهان را کسب کردند. سنگاپور و ایتالیا نیز چهارم و پنجم شدند.

۱۱ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۳:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.