کیومرث هاشمی :نگاه ما به بازی های آسیایی نوجوانان مقطعی نیست/به موفقیت نفرات اعزامی به بازیهای نوجوان سنگاپور امیدوارم/از دل همین نوجوانان چندین مدال آور به جامعه ورزشی معرفی خواهد شد

کیومرث هاشمی :نگاه ما به بازی های آسیایی نوجوانان مقطعی نیست/به موفقیت نفرات اعزامی به بازیهای نوجوان سنگاپور امیدوارم/از دل همین نوجوانان چندین مدال آور به جامعه ورزشی معرفی خواهد شد
بازیهای آسیایی نوجوانان در 10 رشته برگزار خواهد شد که ما در 7 رشته آن حضور خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی و سرپرست کاروان اعزامی به سنگاپور ضمن بیان مطلب فوق  تصریح کرد: اردونشینان این 7 رشته (شنا ، شیرجه، دومیدانی، بسکتبال 3 نفره، فوتبال ، تیراندازی و تنیس روی میز) از حدود دو ماه پیش به صورت مستمر در حال تمرین و آماده سازی هستند تا با آمادگی کامل راهی سنگاپور شوند.
وی ادامه داد: کاروان اعزامی ایران با 54 ورزشکار و 36 همراه شامل کادر فنی و سرپرستی تیم های ملی راهی سنگاپور خواهد شد که به موفقیت تیمهای ملی کشورمان با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و اردوی مناسبی   که پشت سر گذاشته و تا زمان رقابتها ادامه خواهد داشت بسیار امیدوارم.
هاشمی در خصوص زمان اعزام کاروان ورزشی کشورمان به این دوره از بازیها گفت: بمنظور نتیجه گیری هر چه بهتر در این دوره از بازیها تصمیم گرفتیم تا با هماهنگی کادر فنی تیم های اعزامی، پیش از اعزام به سنگاپور اردویی متمرکز را در کشور تایلند که شرایط آب و هوایی نزدیک به سنگاپور دارد برگزار کنیم. به همین منظور کلیه نفرات اعزامی اردویی 8 روزه را در کمپ تمرینی مجهز و پیشرفته بانکوک پشت سر خواهند گذاشت.این اردو برای تیم ملی فوتبال که مسابقات آنها حدود 10روز زودتر از باقی رشته ها آغاز می شود،20 خرداد استارت خواهد خورد و تا 27 خرداد ادامه خواهد داشت ؛ باقی تیمها نیز 28 خرداد راهی بانکوک می شوند تا بعد از پشت سر گذاشتن تمریناتی 8 روزه در این شهر 5 تیر ماه راهی سنگاپور گردند.
سرپرست کاروان اعزامی به سنگاپور هدف از حضور در این بازیها را کسب تجربه برای حضوری موفق در المپیک نوجوانان 2010 دانست و گفت: همیشه این موضوع مطرح بود که چگونه می توان اساس و منشور المپیک را برای نوجوانان تشریح نمود، آنهم بنحوی که بتوانند با تمام وجود این میدان عظیم را که فرهنگ ، اخلاق، رقابت جوانمردانه، صلح و دوستی در آن حرف اول را می زند درک کنند. در این بین بود که یونسکو پیشنهاد برپایی این مسابقات را داد و IOC نیز با اعتقاد بر توجه به نسل جوان این بازیها را پی ریزی نمود.
مطمئنا ورزشکارانی که در این دوره از بازیها حضور می یابند با کسب تجربیات لازم به پشتوانه ای مناسب برای موفقیت در المپیک نوجوانان و همچنین المپیک لندن تبدیل خواهند شد. نگاه سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک به این دوره از بازیها نگاه مقطعی نیست و مطمئن باشید که برنامه ریزی ها به شکلی خواهد بود که بتوانیم از دل این کاروان چندین مدال آور و افتخارآفرین را تحویل جامعه ورزشی بدهیم.
رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی سازمان تربیت بدنی به گروه بندی و قرعه کشی رقابت های فوتبال این دوره از بازیها اشاره کرد و گفت:دور مقدماتی رقابتهای فوتبال بازیهای آسیایی نوجوانان در 4 گروه A ,B , C , D برگزار خواهد شد که  تیم ما در گروه A   با تی مهای فیلیپین ، چین تایپه و کویت همگروه است. شروع مسابقات فوتبال 30 خرداد است که تیم ما در اولین دیدار به مصاف کویت خواهد رفت. تیم ایران اول تیرماه ساعت 5 بعد از ظهر با چین تایپه و 3 تیرماه ساعت 3 بعاد از ظهر با فیلیپین مسابقه دارد.
وی در ادامه افزود: از مجموع این 4 گروه که  دو گروه C , D سه تیمه هستند در دو گروه 4 تیمه با هم به رقابت می پردازند که سنگاپور بعنوان تیم میزبان مستقیما به این مرحله صعود می کند. رقابت های نهایی فوتبال نیز 15 تیر ماه برگزار خواهد شد.
هاشمی در خصوص وضعیت قرعه کشی سایر رشته ها اظهار داشت: به جز فوتبال گروه بندی بسکتبال نیز مشخص شده که تیم 3 نفره ایران با فیلیپین، ژاپن ، اردن و مغولستان همگروه است. در کل 19 کشور در این دیدارها حضور دارند که قرعه کشی آن نیز انجام نشده است. گروه بندی و قرعه کشی دیدارهای سایر رشته ها نیز به محض حضور انجام خواهد شد.
وی در پایان گفت: پیش بینی های لازم برای تغذیه ورزشکاران با توجه به وضعیت غذایی در شرق آسیا صورت گرفته تا اعضای کاروان بدون دغدغه و مشکلی بتوانند مسابقات خود را با موفقیت پشت سر بگزارند. امیدوارم در نهایت تمام تلاشهای مجموعه سازمان و کمیته ملی المپیک، فدراسیونها و کادر فنی و خود ورزشکاران به موفقیت کاروان کشورمان بیانجامد.

۱۰ خرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.