نوجوانان فرنگی کار ایران با کسب 9 قهرمان آسیا شدند

در پایان رقابتهای کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا که در شهربانکوک تایلند برگزار شد نوجوانان ایرانی با کسب پنج مدال طلا، یک نقره و سه برنز با اقتدار قهرمان قاره کهن شدند و قدرت خود را به حریفان آسیایی دیکته کردند.




به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک، در پایان این رقابتها که با شرکت دوازده کشور برگزار شد، تیم ایران با 85 امتیاز قهرمان شد و تیمهای قرقیزستان وقزاقستان به ترتیب با 74 و71 امتیاز دوم و سوم شدند.

براین اساس و بنا بر اعلام حضرتی پور سرپرست تیم کشتی فرنگی نوجوانان نتایج کشتی گیران نوجوانان کشورمان در این رقابتها به شرح زیر است:

دارندگان مدال طلا:
دروزن 46 کیلوگرم بهروز ملکی در دور نخست حریفی از قزاقستان راشکست داد و با پیروزی مقابل حریف قرقیزستانی به دیدار نهایی راه یافت. وی در دیدار پایانی با شکست کشتی گیر ژاپنی صاحب گردن آویز طلا شد.
در وزن 54 کیلوگرم رامین گرمسیری با شکست حریفانی از تایلند و قرقیزستان به دیدار فینال راه یافت و با غلبه بر کشتی گیر کره جنوبی صاحب مدال طلا شد.
در وزن 63 کیلوگرم مرتضی انوشه در دور نخست کشتی گیری از ازبکستان را مغلوب کرد و در دور دوم حریف قزاقستانی را پشت سرگذاشت و عصردیروز با شکست کشتی گیر هندی سومین مدال طلا تیم ایران را بدست آورد.
در وزن 69 کیلوگرم محمد رسولی پس از استراحت در دور نخست در دورهای دوم وسوم کشتی گیرانی از تایوان وهندرا مغلوب کرد تا در دیدار فینال با پیروزی مقابل حریف قزاقستانی صاحب مدال طلا شود.
در وزن 100 کیلوگرم بابک دژبانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم نماینده ای از ژاپن را شکست داد و با پیروزی مقابل حریف تایلندی به دیدار پایانی راه یافت. دژبانی با شکست کشتی گیر هندی پنجمین مدال طلای تیم ایران را بدست آورد.

دارنده مدال نقره:
در وزن 85 کیلوگرم فرشاد رستمی کیا در کشتی نخست نماینده کره جنوبی را مغلوب کرد و با پیروزی مقابل حریف قزاقستانی به دیدار نهایی راه یافت. اما در دیدار فینال مقابل حریف قرقیزستانی شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

دارندگان مدال برنز:
در وزن 42 کیلوگرم رضا خدری در کشتی نخست حریف ازبکستانی را مغلوب کرد اما دردیدار دوم خود مقابل حریف قرقیزستانی شکست خورد و عصر دیروز با شکست حریفی از هند صاحب مدال برنز شد.
در وزن 50 کیلوگرم رامین طاهری در کشتی نخست خود حریفی از قزاقستان را مغلوب کرد و اما در دیداردوم وسرگروهی خود مقابل حریفی از قرقیزستان شکست خورد.وی در دیدار رده بندی با پیروزی مقابل کشتی گیر تایلندی صاحب مدال برنز شد.
در وزن 76 کیلوگرم امیر حسین مولایی در کشتی نخست خود مقابل کشتی گیری از ژاپن به پیروزی رسید اما در دیدار سرگروهی مغلوب حریف قزاقستانی شد. وی با شکست حریفی از تایلند صاحب گردن آویز برنز شد.
همچنین در وزن 58 کیلوگرم سهیل مقبلی در دور نخست مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد و با توجه به شکست حریف کره ای در دیدار سرگروهی مقبلی شانس کسب مدال را از دست داد و نهم شد.
پیش ازاین قرار بود این مسابقات از ظهر و به صورت یکسره تا شب برگزار شود که مسئولان برگزاری این مسابقات برنامه رقابتها را تغییر دادند ورقابتها صبح و بعدز از ظهر برگزار شد.
رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان آسیا روز یکشنبه 10 مرداد ماه در شهر بانکوک تایلند برگزار می شود.
۹ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۴:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.