داور و پیشکسوت کشتی:نتیجه گیری کشتی در مجارستان فاجعه نیست / باید به جوانان بیشتر بها دهیم

داور و پیشکسوت کشتی:نتیجه گیری کشتی در مجارستان فاجعه نیست / باید به جوانان بیشتر بها دهیم
احمدی داور اعزامی ایران به مسابقات جوانان جهان گفت: به اعتقاد من نتایج بدست آمده در مجارستان باید زمینه ای باشد برای برنامه ریزی و کار بهتر تا بتوانیم جایگاه واقعی کشتی خود را بدست آوریم.

میرزا آقا احمدی دارو بین المللی کشتی کشورمان که در رقابتهای جوانان جهان در مجارستان نیز به قضاوت پرداخت ، سطح این دوره از مسابقات را بسیار ایده آل ارزیابی کرد و گفت: انصافا حضور پررنگ کشورهای صاحب نام کشتی دنیا در این دوره از پیکارها باعث شده بود تا شاهد میدانی حساس ، تکنیکی و نفس گیر باشیم که به هیچ عنوان و پیروزی و شکست در آن قابل پیش بینی نبود.

وی ادامه داد: ناشناخته بودن حریفان به دلیل اینکه اکثرا اولین میدان جهانی و بین المللی خود را پشت سر می گذاشتند باعث شده بود تا هیچ گونه پیش داوری نتوان داشت. این موضوع شامل حال تیم جوان و کم تجربه ما نیز می شد که ورزشکار باتجربه ای را در ترکیب نداشت.

احمدی در خصوص عملکرد کشتی گیران اعزامی کشورمان گفت: نه می توان نتایج بدست آمده را مطلوب ارزیابی کرد و نه فاجعه. بلکه باید عملکرد تک تک شرکت کنندگان را زیر ذره بین قرارداد تا با رفع نواقص زمینه پیروزی در میادین بعدی را فراهم آوریم.

وی در ادامه افزود: کشتی ایران همیشه در سطح جهان جایگاه ویژه ای داشته و خواهد داشت اما این را هم باید در نظر گرفته که دنیا هم در حال کار و فعالیت  است و مطمئنا اگر همگام با آنان پیش نرویم خیلی زود از کورس رقابت عقب خواهیم افتاد.
داور بین المللی کشورمان با اشاره به چینش مربیان تیم ملی اظهار داشت: در کنار اینکه فدراسیون اردوها و تدارکاتی ایده آل را برای اردونشینان فراهم ساخته و می سازد به این موضوع نیز باید توجه داشت که تمام دنیا برای پرورش نیروهای پایه و نوجوان و جوان خود از برترین و باتجربه ترین مربیان خود استفاده می کند اما متاسفانه این موضوع در کشور ما لحاذ نشده است. با تمام احترامی که برای مربیان فعلی این رده سنی قائلم اما باید ترتیبی اتخاذ شود تا از مربیان با تجربه  و سازنده استفاده شود.
وی در پایان گفت: داوری و قضاوت این دوره از مسابقات نیز به دلیل حضور داروان نمونه کشورهای مختلف در سطح بسیار خوبی اعمال شد و به جز چند مورد جزئی مشکل خاصی وجود نداشت. داوران ایرانی هم قضاوتهای ایده آلی داشتند تا بار دیگر بر توانایی و شایستگی خود صحه بگذارند.
۶ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.