به منظور ترویج فعالیت های سلامتی و ورزشی؛امضاتوافق نامه سازمان جهانی بهداشت و کمیته بین المللی المپیک

سازمان جهانی بهداشت و کمیته بین المللی المپیک به منظور ترویج فعالیت های مربوط به ورزش و سلامت در لوزان سوئیس توافق نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ سازمان جهانی بهداشت و کمیته بین المللی المپیک به منظور ترویج  فعالیت های مربوط به سلامت و ورزش ، همچنین کاهش احتمال بیماری های غیر قابل انتقال همانند سرطان، دیابت و بیماری های مربوط به قلب و عروق در لوزان سوئیس توافق نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این گزارش؛ هر دو ارگان فوق راه هایی را برای زندگی سالم از طریق ورزش برای همه یا بازی های المپیک تضمین خواهند کرد.

ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک در این خصوص تصریح کرد: کمیته بین المللی المپیک و سازمان جهانی بهداشت هر دو برای ترویج سبک های زندگی سالم و ورزش نزد همگان در سراسر جهان  خیلی مشتاق هستند و این توافق نامه گامی مهم در این زمینه است.

 وی افزود: در واقع این ایده، اقدامی مشترک بین دو ارگان فوق برای تغییر و کاهش احتمال ابتلا به  بیماری های غیر قابل انتقال می باشد.

گفتنی است؛ سازمان جهانی بهداشت یادآور شد که هر ساله حدود 35 میلیون نفر در اثر ابتلا به بیماری های غیر قابل انتقال می میرند که نزدیک به 9 میلیون نفر از آنها کمتر از 60 سال سن دارند.
۲ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.