گفتگوی اختصاصی مجله IOC با قهرمان تکواندو ایران؛میثم باقری :یکی از تکواندو کاران حاضر در المپیک لندن خواهم بود/هادی ساعی الگوی من است

گفتگوی اختصاصی مجله IOC با قهرمان تکواندو ایران؛میثم باقری :یکی از تکواندو کاران حاضر در المپیک لندن خواهم بود/هادی ساعی الگوی من است
فصلنامه رسمی کمیته بین المللی المپیک(IOC) در اقدامی بی سابقه با میثم باقری ملی پوش جوان تکواندوی کشورمان گفتگوی ویژه ترتیب داد تا بر رشد و توسعه مناسب این رشته در ایران صحه بگذارد.

فصلنامه کمیته بین المللی المپیک در آخرین شماره خود(75) گفتگوی اختصای با میثم باقری قهرمان سبک وزن تیم ملی تکواند کشورمان انجام داد که در نوع خود با توجه به حضور چهره های مطرح در ورزش کشورمان بسیار قابل توجه می باشد و در واقع بیانگر جایگاه ورزش ایران و بخصوص  تکواندو ایران در بین مسئولان کمیته بین المللی المپیک باشد که  برای نخستین بار در طول انتشار مجله کمیته بین المللی المپیک اقدام به گفتگوی اختصاصی با  قهرمان جوان تکواندو کشورمان می کند.


در متن زیر گفتگوی اختصاصی فصلنامه کمیته بین المللی المپیک با میثم باقری ،قهرمان تیم ملی تکواندو را مطالعه می نمایید که به تازگی به همراه تیم ملی در جام جهانی چین موفق به کسب مدال طلا شد.

 چند سال دارید و چه آرزویی دارید؟
18 سال دارم و آرزوی من کسب مدال طلا در بازی های المپیک است. من خوشحال نخواهم شد مگر اینکه این رویا به حقیقت بپیوندد.

چگونه تکواندو را به عنوان رشته ورزشی خود انتخاب کردید؟
در دوران کودکی، من یکی از هواداران بزرگ کشتی بودم، واقعا می خواستم یک کشتی گیر باشم، اما از آنجاییکه اطراف محیط زندگی ما باشگاه کشتی نبود، خانواده ام من را در یک کلاس تکواندو ثبت نام کردند.از زمانیکه 9 سالم بود در مسابقات کودکان شرکت می کردم و سپس من از طریق لیگ های نوجوانان پیشرفت کردم.

 هدف اصلی شما برای شرکت در بازی های المپیک 2012 لندن چیست؟
هدف اصلی من کسب مدال طلاست.البته ، من نمی خواهم به چیزی غیر از این فکر کنم. هر آنچه  در توان دارم را در دو سال آینده انجام می دهم، تا به این هدف برسم. من با تمام قدرت در لندن خواهم بود.

 برنامه تمرینی خود را برای بازی های پیشرو می دهید؟
در حال حاضر، دوبار در روز تمرین می کنم، صبح و عصر. بخشی از برنامه ام هم مربوط به بدنسازی می شود و بعدازظهر نیز بیشتر به تمرینات تکنیکی و فنی می پردازم. در حقیقت، می تموانم بگوییم 24 ساعت به تمرین می پردازم.

 آیا شما می دانید که مهمترین حریفان شما در بازی های المپیک لندن چه ورزشکارانی هستند؟
در گروه وزنی من، سه حریف قدر دارم که من فکر می کنم برای به دست آوردن مدال طلا باید با جوئل گونز از اسپانیا، حسن رضایی از افغانستان و گیلرمو پرز از مکزیک که در مسابقات پکن مدال طلا را از آن خود کرد، مبارزه کنم.

 چه افرادی در اردوی تیم ملی با شما تمرین می کنند؟
ما در ایران تیم ملی تکواندوی قوی داریم، هم تیمی های من بهزاد خداداد، محمد معتمد و علی نصر آزادانی هستند. بهزاد دارنده عنوان قهرمانی جهان در رده سبک وزن و محمد معتمد در حال حاضر قهرمان جهان در رده میان وزن است. من می توانم هر روز از تمرینات با آنها چیزهای جدیدی یاد بگیرم.

 چه کسی را الگوی خود قرار دادید؟
هادی ساعی قهرمان المپیک و جهان الگوی من است. وی در وزن 68 کیلوگرم در المپیک 2004 مسابقه داده و مدال طلا گرفته و 4 سال بعد در پکن در 80 کیلوگرم جنگید و دومین مدال طلای المپیک را از آن خود کرد. هیچ قهرمانی بهتر از او در ایران نیست.
 
  از علایق شخصی خود بگویید، چه نوع  از موسیقی را گوش می دهید؟
من موسیقی سنتی ایرانی را خیلی دوست دارم و باید اعتراف کنم که از موسیقی پاپ اصلا لذت نمی برم.


۲ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.