نشست هماهنگی کاروان اعزامی به سنگاپور برگزار شد؛افشارزاده: هیچ مشکلی برای اعزام نداریم/هاشمی: تمامی برنامه ریزی ها برای حضوری ارزشمند در بازیها پیش بینی شده است

نشست هماهنگی کاروان اعزامی به سنگاپور برگزار شد؛افشارزاده: هیچ مشکلی برای اعزام نداریم/هاشمی: تمامی برنامه ریزی ها برای حضوری ارزشمند در بازیها پیش بینی شده است
نشست هماهنگی کمیته ملی المپیک با مسئولین فدراسیونهای اعزامی به بازیهای المپیک نوجوانان صبح امروز با حضور دبیر کل کمیته و سرپرست کاروان اعزامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ پنجمین نشست هماهنگی کاروان اعزامی به بازیهای المپیک نوجوانان صبح امروز با حضور بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته، کیومرث هاشمی سرپرست کاروان،عزیزی مدیر امور بین المللی کمیته، رحیمی دبیر ستاد تدارکاتی بازیها، مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال، داورزنی رئیس فدراسیون والیبال،کریم صفائی رئیس فدراسیون تیر و کمان،آیت الهی سرپرست فدراسیون شنا،خانم شجاعی نایب رئیس فدراسیون فوتبال،ربطی دبیر فدراسیون کشتی، نهرودی مدیر فنی تیمهای ملی بوکس،ریاحی مدیر امور بین الملل فدراسیون وزنه برداری،علمی دبیر فدراسیون جودو و حاجی یوسف زاده سرمربی تیم ملی جودو،نواب نوری دبیر فدراسیون تیراندازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست بهرام افشارزاده با تاکید بر اعزام حتمی کاروان کشورمان به این دوره از بازیها اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز بارها اعلام شده کمیته بین المللی المپیک در کنار برگزاری مسابقاتی در سطح المپیک برای رده سنی پایه به دنبال پیاده سازی روح المپیزم و آموزش برادری و برابری در میان قشر جوان دنیا می باشد. این بدان معنی است که ورزشکاران در این دوره از رقابتها به جز رقابتی سالم با یکدیگر مسایل فرهنگی مختلفی را نیز آموزش خواهند دید.

وی در خصوص برخی شایعات و مسایل مطرح شده در خصوص بوجود آمدن مشکلاتی در راه اعزام گفت: هیچ منعی برای اعزام نداریم. برخی از دوستان در خصوص برخی برنامه ها در این دوره از بازیها دغدغه خاطر داشتند که خوشبختانه با مکاتبات صورت گرفته با IOC این موضوع نیز رفع شده. کمیته بین المللی المپیک در پاسخ نامه مفصل ما اظهار داشت که ایران به دلیل مسایل مذهبی، شرعی و عرفی آزاد است تا هر برنامه ای را که برای اعضای کاروانش صلاح می داند انتخاب کند و هیچ اجباری در شرکت در کلیه فعالیت ها ندارد.

افشارزاده یادآور شد: در کنار اینکه مطمئنیم این نهاد ورزشی و بین المللی هیچ برنامه خارج از عرفی نداشته و نخواهد داشت اما باز هم با هماهنگی مسئولین سازمان و کمیته طوری برنامه ریزی خواهیم کرد تا نوجوانان اعزامی بتوانند حداکثر استفاده را از این دوره از بازیها ببرند و به امید خدا در میان بهترین ورزشکاران دنیا که همگی با تلاش کسب سهمیه کرده اند برای کشورمان نیز افتخار آفرینی نمایند.

در ادامه این نشست کیومرث هاشمی سرپرست کاروان اعزامی نیز از برنامه ریزی های ایده آل و حساب شده برای اعزام منظم کاروان خبر داد و گفت: خوشبختانه کلیه فعالیتهای تدارکاتی برای اعزامی بدون دغدغه به این دوره از پیکارها صورت گرفته و مطمئنا در تاریخ اعلام شده کاروان اعزامی کشورمان راهی این دوره از بازیها خواهد شد.

وی اظهار داشت: هیچ گونه مشکلی برای اعزام نداریم و برای انجام فعالیت های فرهنگی در کنار مسابقات نیز نشست های هماهنگی خوبی را با مسئولین کانون پرورش فکری داشته ایم تا کاروان کشورمان بتواند با آمادگی کامل راهی این بازیها گردد. 

هاشمی با تاکید بر این موضوع که IOC به دنبال بالا بردن آگاهی نوجوانان در زمینه روحیه پهلوانی و همدلی و برادری است اظهار داشت: مسئولین IOC با درک این موضوع که ورزش خواسته یا ناخواسته در حال خارج شدن از مسیر اصلی خود بود تصمیم گرفتند با ایجاد و برپایی این مسابقات بتوانند اهداف اصلی جنبش المپیک که چیزی جز برادری، فتوت، همدلی، همنوع دوستی و کمک و مساعدت نیست را در میان قشر جوان و نوجوان پیاده سازند. در اصل آنها به دنبال این هستند که ورزش را از بعد قهرمانی خارج ساخته و به سوی مسایل انسانی، فرهنگی و آموزشی سوق دهند.
وی در پایان در خصوص بحث کنترل دوپینگ گفت: خوشبختانه از حدود چهل درصد کاروان تست و نمونه گیری بعمل آمده و از باقی افراد نیز نمونه گیری خواهد شد تا در نهایت کاروانی پاک به این بازیها اعزام گردد. معاینات پزشکی و درمان ملی پوشان نیز انجام شده و در حال پیگیری می باشد تا اعضای کاروان ایران بدون کوچکترین مشکلی در این دوره از مسابقات حضور یابند.

در پایان این نشست مسئولین فدراسیونهای مختلف نظرات و پیشنهادات خود را برای حضوری هر چه بهتر در این دوره از بازیها اظهار داشتند. ضمنا مقرر شد برای هماهنگ شدن اعضای کاروان اعزامی و عملکرد بهتر در این دوره از بازیها یک اردوی گروهی و مشترک پیش از اعزام در رامسر برگزار گردد.
۳۰ تیر ۱۳۸۹ ۱۲:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.