دومین دوره فستیوال هنر های رزمی در کیش؛حجازی کمربند بین قاره ای بهترین کیک بوکس آفریقا را به خود اختصاص داد

بهترین بهترین های دوره قبل فستیوال هنرهای رزمی جهان کمربند بین قاره‌ای چهره شاخص آفریقا را به خود اختصاص داد.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ حمیدرضا حجازی که در وزن 91 کیلوگرم توانست از سد موتحاد احمد از مصر بگذرد در این زمینه گفت: این مسابقات در 5 راند برگزار می شد که موفق شدم در راند سوم این حریف قدر را ناک اوت کنم.
وی افزود: این کیک بوکس حتی از من هم قوی تر بود؛ اما با شناختی که از او داشتم، توانستم شکستش دهم. در حقیقت این مسابقات جدالی بین بهترین های قاره های مختلف بود.
حجازی خاطرنشان ساخت: حریف مصری کمربند بهترین های بین قاره ای را داشت که من با این پیروزی توانستم آن را در ایران نگه دارم.

...............

رزمی کاران ایران رشد خوبی نسبت به گذشته داشته اند

رئیس فدراسیون موی تای ترکیه گفت: اینکه ایران توانسته نمایندگان 77 کشور دنیا را در دومین دوره فسیتوال هنرهای رزمی جهان کنار هم جمع کند، کار بسیار بزرگی بود.
هلیل دورنا اظهار داشت: تشکیل فدراسیون فستیوال هنرهای رزمی جهان با هدف بزرگی صورت گرفته و اینکه در این مسابقات نزدیک 100 کشور حضور دارند، کار سختی است.
او که چند سالی ریاست فدراسیون کاراته ترکیه را نیز برعهده داشته است، ادامه داد: در مسابقات بزرگ دنیا حتی فدراسیون های جهانی مثل کاراته نیز نمی توانند این همه کشور را دور هم جمع کنند. در رقابت های هنرهای رزمی رشته های مختلفی حضور داشتند؛ در صورتیکه مسابقات بزرگ دیگر را با وجود یک رشته نمی شود کنترل کرد.
 
دورنا یادآور شد: در ایران یک فدراسیون توانست مسابقه ای با حضور 7 رشته را برگزار کند. باید به محمد نوحی در این زمینه تبریک گفت.
رئیس فدراسیون موی تای ترکیه اظهارداشت: با 10 ورزشکار و مسئول در این رقابت ها شرکت کردیم و امید داریم چند مدال طلا بگیریم.
وی به برخی مشکلات در مراسم افتتاحیه اشاره کرد و گفت: یک سری مشکلاتی در این مراسم وجود داشت و چندین بار جایگاه میهمانان ویژه تغییر کرد. گرمای زیاد هوا نیز کمی مشکل ساز بود.
دورنا افزود: در ترکیه فسیتوال نداریم اما مسابقات جهانی رشته های دیگر را برگزار می کنیم، سال بعد قهرمانی کاپ اروپا در رشته موی تای میزبانیم.
وی درباره سطح ورزش ایران افزود: 10 سال پیش ورزش ایران در آن حد نبود؛ اما طی این مدت پیشرفت خوبی کرده است و از لحاظ کیفی می تواند جزو کشورهای برتر دنیا بشود. نوحی یکی از مسئولان ایرانی است که موفق بوده و در این چند سال به ورزش های رزمی رونق داده و موجب مطرح شدن آن شده است. ضمن اینکه کمک و حمایت دولت و رئیس سازمان ورزش ایران نیز در این میان بسیار موثر بوده است.

.............

در جریان اجلاس دومین دوره فستیوال هنرهای رزمی جهان محمد نوحی به عنوان رئیس نتخاب شد.
اجلاس دومین دوره فستیوال هنرهای رزمی جهان شب گذشته به میزبانی هتل شایان کیش با حضور نمایندگان آمریکا، چین، اتریش، ایران، پاکستان، افغانستان، لبنان، یونان، آذربایجان، روسیه، ترکیه، تایلند، فرانسه، آلمان، امارات، کامرون و ... برگزار شد.
در این نشست فستیوال هنرهای رزمی با موافقت اعضا به عنوان فدراسیون به ثبت رسید و نوحی، رئیس فدراسیون ایران به عنوان رئیس آن انتخاب شد.
محسن احمدی، دبیر فدراسیون ایران نیز به عنوان دبیر این فدراسیون برگزیده شد.
نماینده پاکستان نایب رئیس اول و کامرون و آمریکا نایب رئیسان دوم این فستیوال شدند.
ترکیه و کامرون آمادگی خود را برای میزبانی دوره بعد اعلام کردند که از سوی نوحی کشور مورد نظر انتخاب خواهد شد.


۲۹ تیر ۱۳۸۹ ۱۵:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.