تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان نایب قهرمانی مسابقات بین المللی آذربایجان دست یافت

تیم ملی کشتی فرنگی به عنوان نایب قهرمانی مسابقات بین المللی آذربایجان دست یافت
درپایان رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ فیلا که از صبح دیروز یکشنبه در شهر باکو آغاز شده بود تیم ایران با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز بعد از کشور میزبان به مقام نایب قهرمانی دست یافت و گرجستان هم سوم شد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛در وزن 60 کیلوگرم امید نوروزی در دور نخست در سه تایم و با نتیجه 2 بر5 کانیراتوف از قزاقستان را شکست داد، وی در دور دوم  قدیر سلیمان‌اف از آذربایجان را در سه تایم با نتیجه 7 بر یک مغلوب کرد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل حسن علی یف از آذربایجان با نتیجه 7 بر 5 شکست خورد تا به دیدار رده بندی راه یابد. وی برای کسب مدال برنز در یک کشتی نزدیک  مقابل فوادعلی یف از آذربایجان در سه تایم با نتیجه یک بر 2 شکست خورد و پنجم شد.در این وزن حسن علی یف از آذربایجان و یانکو دیا کونو از رومانی اول و دوم شدند.
 
در وزن 66 کیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم در دو تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر مغلوب توماس لورینز از مجارستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف آذربایجانی بیابانگرد از دور رقابتها کنار رفت. در این وزن ویتالی رحیم‌اف و رستم علی‌یف از آذربایجان به ترتیب اول و دوم شدند.
 
در وزن 74 کیلوگرم مهدی محمدی  پس از استراحت در دور نخست در دو دوم با نتایج مشابه یک بر صفر امیل شرف‌الدین‌اف از روسیه را شکست داد وی در دور سوم  مقابل منوچهر کویرکلیا از گرجستان با نتیجه 4 بر یک شکست خورد. در همین وزن حمید ریحانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم در سه تایم و با نتیجه 3 بر 10 مغلوب منوچهر کویر کلیا شد. با توجه به شکست منوچهر کویرکلیا مقابل پیتر باکسی از مجارستان محمدی و ریحانی از دور رقابت‌ها کنار رفتند. در این وزن پیتر باکسی از مجارستان و گئورگی تسریکیدزه از گرجستان اول و دوم شدند.
 
در وزن 84 کیلوگرم داود اخباری در دور اول در دو تایم با نتیجه 5 بر 2 داوید ختاکوری از گرجستان را شکست داد، وی در دوم مقابل الکسی میشین کشتی گیر نامدار روس در سه تایم با نتیجه 2 بر 2 شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت. در همین وزن طالب نعمت‌پور در دور نخست و در سه تایم با نتیجه 3 بریک زلتان فودور از مجارستان را شکست داد و داود عابدین زاده نیز در دور اول در دو تایم با نتیجه  3 بر صفر داوید کورچاوا از گرجستان را شکست داد. نعمت پور در دور دوم در سه تایم با  نتیجه 2 بر یک عابدین زاده را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز الکسی میشین از روسیه را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و در دیدار نهایی مقابل شالوا گادابادزه از آذربایجان در سه تایم با نتیجه 5 بر 2 پیروز شد و صاحب مدال طلا شد. داود عابدین زاده نیز در این وزن در گروه شانس مجدد با پیروزی 2 بریک مقابل فودور از مجارستان به دیدار رده بندی راه یافت. وی عصر امروز برای کسب مدال برنز  الکسی میشین از روسیه را در سه تایم با نتیجه 3 بر 3 شکست داد و به مقام سوم دست یافت.
 
در وزن 96 کیلوگرم نیز بابک قربانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در دو تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر اصلان بیک خوشتوف از روسیه را شکست داد. قربانی در دور بعد با نتیجه 3 بر صفر ایوان نمت از مجارستان را شکست داد . وی برای حضور در دیدار فینال احمت تاچیلدیز از ترکیه را در سه تایم با نتیجه 5 بر یک پشت سر گذاشت و در دیدار فینال مقابل محمد ابوالفتاح از مصر در سه تایم با نتیجه 3 بر 4 به پیروزی رسید و دومین مدال طلای تیم ایران را بدست آورد.
 
در وزن 120 کیلوگرم نیز محمد قربانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در دو تایم با نتیجه 3 بر صفر شوتا گوگیسوانیدزه از گرجستان را شکست داد وی در مرحله نیمه نهایی  نیز دیمیتری جاواخیشویلی از گرجستان را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد، اما در دیدار فینال در دو تایم با نتیجه 5 بر صفر مقابل  رضا کایالپ از ترکیه شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.
 
در وزن 55 کیلوگرم این رقابت‌ها که تیم ایران نماینده‌ای نداشت، کوهی هاسگاوا از ژاپن با شکست روشن بایراموف آذربایجانی به دیدار فینال این وزن راه یافت . عصر امروز یکشنبه در دیدار نهایی این وزن نیز پیتر مودوس از مجارستان با شکست کوهی هاسگاوا از ژاپن اول شد.

 
رده بندی انفرادی اوزان هفتگانه  این رقابتها بشرح زیر است:
 
55 کیلوگرم: 1- پیتر مودوس ( مجارستان)  2- کوهی هاسگاوا(ژاپن) 3- جان بیک لی(کره جنوبی) و آشیت کودی بیرگینوف ( قزاقستان) 5- الدار حافظ اف( ازبکستان) و اورخان احمداف (آذربایجان)
 
60 کیلوگرم: 1- حسن علی یف ( آذربایجان) 2- یانکو دیا کونو (رومانی) 3 – فواد علی یف (آذربایجان) و  آندری استیگ برگ ( نروژ) و  5- امید نوروزی ( ایران) و کبیسپایف ( قزاقستان)
 
66 کیلوگرم: 1- ویتالی رحیم اف (آذربایجان) و رستم علی یف (آذربایجان) 3–میخائیل سیمی نوف ( بلاروس) و دارهان بایاهمیتوف (قزاقستان) 5- یوجی  اوکاموتو (ژاپن) و دانجیل جانی کیک ( کرواسی) و 15- افشین بیابانگرد (ایران)
 
74 کیلوگرم: 1- پیتر باکسی ( مجارستان) و  گئورگی تسریکیدزه ( گرجستان) 3 – الکساندر کی کی نیوف (بلاروس) و سموری مصطفی یف (آذربایجان)  5- منوچهر کویرکلیا( گرجستان) و جاکوب تیم ( لهستان) و 10- مهدی محمدی ( ایران) و 14- حمید ریحانی ( ایران)
 
84 کیلوگرم: 1- طالب نعمت پور( ایران) وشالوا گادابازده (آذربایجان)3- داود عابدین زاده ( ایران) و اولگ شوکالوف (روسیه) 5 – الکسی میشین ( روسیه) و  آندری ساموخین(قزاقستان) و 7 – داود اخباری ( ایران)
 
96کیلوگرم: 1- بابک قربانی( ایران) 2- محمد ابوالفتاح (مصر)  3 –دیمتری تیم چنکو(اوکراین) و احمت تاچیلدیز( ترکیه) 5 –داوید سالادزه ( گرجستان) و اصلان بیک خوشتوف(روسیه) 
 
120 کیلوگرم : 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- محمد قربانی (ایران) 3 –دیمتری جاواخیشویلی ( گرجستان) و میهالی دیک ( مجارستان)  5- شوتا گوگیسوانیدزه ( گرجستان) و شاهرودی ایوب اف ( روسیه)
 
 
رده‌بندی تیمی این رقابت‌ها به شرح زیر است:
1- آذربایجان 67 امتیاز
2- ایران 48 امتیاز
3- گرجستان 41 امتیاز
4- قزاقستان 37 امتیاز
5- مجارستان 35 امتیاز
6- روسیه 26 امتیاز
7- ترکیه 22 امتیاز
توضیح اینکه نتایج تمامی کشتی‌گیران در هر وزن محاسبه شده است.

۲۸ تیر ۱۳۸۹ ۰۸:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.