اخبار کوتاه از برگزاری کنگره جهانی کونگ فو د اصفهان

 
 
خدابخش:
کونگ فو از ورزش های سازمان دهی شده اصفهان است
رییس تربیت بدنی استان اصفهان در جریان کنگره اتحادیه انجمن های کونگ فوی جهان گفت: رشته رزمی کونگ فوی یکی از ورزش های سازمان دهی شده استان اصفهان است که جوانان زیادی در آن مشغول به ترمین هستند.
دکتر خدابخش خاطرنشان کرد: استان اصفهان پایتخت ورزش ایران است و در سال های اخیر در رشته های فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال و ورزش های رزمی به افتخارات زیادی رسیده است.
 وی افزود: یکی از ورزش های که علاقه مندان فراوانی را به خود جذب کرده است کونگ فو تلقی می شود که مورد اهمیت مسوولان و مردم قرار دارد.
خدابخش ادامه داد: اصفهان به دلیل همکاری مناسب مسووللان فدراسیون کونگ فو و استانداری و تربیت بدنی اصفهان به عنوان میزبان این کنگره انتخاب شده است و امیدوران بتوانیم میبان خوبی برای میهمانان باشیم.
وی اظهار داشت: حرکتی که فدراسیون برای گسترش کونگ فوی ایرانی آغاز کرده است نیاز به حمایت مسوولان سازمان تربیت بدنی دارد.
رییس تربیت بدنی اصفهان ادامه داد: کونگ فو از ورزش های قدیمی ایرانی است که در نزد کردم از جایگا مناسبی برخوردار است.
 
 
استاندار اصفهان:
تاریخ کهن ورزش ایران را به جهانیان نشان می دهیم
استاندار اصفهان گفت: در جریان کنگره اتحادیه انجمن های کونگ فوی جهان تاریخ کهن ورزش ایران را به جهانیان نشان می دهیم.
دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی در جریان مراسم افتتاحیه این کنگره خاطرنشان کرد: به میهمانان خارجی و داخلی ک در شهر تاریخی اصفهان جمع شده اند خیر مقدم می گویم و امیدورام تصمیمات مهمی را برایآینده این و.رزش اتخاذ کنند.
 وی افزود: اصفهان از قدمت 7 هزار ساله برخوردار است و در ایم مدت چهار مرتبه پایتخت ایران بوده است .
ذاکر اصفهانی ادامه داد: کونگ فوی ایرانی از رشته رزمی کهن محسوب می شود که در کنار تاریخ اصفهان نشنانگر تمدن کهن ایران زمین به جهانیان خواهد بود.
 وی عنوان کرد: ورزش برای استان ما بسیار با اهمیت است و بسیار خوشحالم که برای آینده ورزش کشور و نشان دادن توانای های آن میزبان نمایندگان چهل کشور هستیم.
اصفهانی افزود: اصفهان دارای 2 باشگاه قدرتمند و قدیمی به نام های سپاهان و ذوب اهن است که نقش مهمی در پیشرفت ورزش کشور داشته است.
 
منتظری:
ورزش رویدادی برای نزدیک کردن ملت هاست
رییس فدراسیون کونگ فوی ایران گفت: ورزش رویدادی خارج از مذهب، رنگ و نژاد و تنها برای نزدیک کردن ملتها به یکدیگر است.
علی منتظری خاطرنشان کرد: از تمام دوستانی که زحمت کشیدند تا این حرکت عظیم به میزبانی مناسب اصفهان برگزار شود بسیار تشکر می کنم چراکه ایران باردیگر ثابت کرد با استفاده از ورزش تنها به دنبال دوستی و همبستگی است.
وی افزود: تاریخ چند هزار ساله رزم در ایران ناشنه خوبی از تمدن کهن ایرانی است که امروز مورد بررسی قرار گرفت.
منتظری اذعان کرد: مستنداتی که در اختیار داریم نشان می دهد که رزم  در ایران قدمتی 5 هزار ساله دارد و این قدمت توسط اساتید ایرانی در کشورهای مختلف رشدو گسترش یافته است.
رییس فدراسیون کونگ فوی ایران گفت: با استفاده از استاتید گرانبهای کونگ فو برخی از دوستان وبرادران خود در نقاط مختلف جهان می خواهیم در سازمان "ووکا" کونگ فوی ایرانی را ثبت کنیم .
وی افزود: در مراسم ما علی سعیدلو معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی ، بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته، پروفسور هوانگ دبیر کل شورای المپیک آسیا و نمایندگان ارشد ورزش چهل کشور جهان حضور دارند که ناشنگر اهمیت این کنگره است.
منتظری ادامه داد: با ثبت و گسترش کونگ فوی ایرانی باردیگر توانایی های مردم ایران زمین اینبار در عرصه ورزش به جهانیان ثابت خواهد شد.
 
 
دبیر کل شورای المپیک آسیا:
خوشحالم رشته توآ به نام ایران ثبت می شود
 
دبیر کل شورای المپیک آسیا گفت: بسیار خوشحالم که ورزش توآ به نام ایران در عرصه های مختلف جهانی به ثبت خواهد رسید.
وی افزود: در سراسر آسیا هر رشته رزمی متعلق به یک کشور است و در این بین ایران نیز
می بایست با توجه به توانایی هایش یک رشت را به نام خود ثبت می کرد.
هوانگ ادامه داد: به طور مثال کاراته و جودو متعلق به ژاپن، تکواندو به نام کره جنوبی، ووینام برای ویتنام و حالا تو آ برای ایران است.
وی افزود: امروز حضور در این مراسم که رشته توآ را به صورت رسمی به نام ایران می کند باعث خوشحالی من و همکارانم است.
 دبیر شواری المپیک آسیا عنوان کرد:  با این اوصاف عصر جدیدی در ورزش ایران آغاز خواهد شد که باید به بهترین شکل ازآن استفاده کنید.
وی اذعان کرد: از مردم ورزرش دوست ایران می خواهم که ورزش های رزمی و به خصوص تو آ را نیز همانند دیگر ورزش ها دوست بدارند.
هوانگ ادامه داد: من به عنوان دبیر شورای المپیک آسیا و کمیته ملی المپیک ویتنام به همراه مسوولان ورزشی بسیاری از کشورها در اصفهان هستیم و امیدورام حضور مفیدی برای گشترش ورزش ایران داشته باشیم.
وی در پایان از تلاش های علی سعیدلو، علی منتظری و خدابخش برای برگزاری این کنگره قدردانی کرد.
 
 
 
 
رئیس هنرهای رزمی هندوستان:
ایران خانه من است
سورش گوپی رئیس هنرهای رزمی هندوستان گفت: «ایران خانه من است و همیشه برای حضور در مراسم گوناگون رزمی با اشتیاق به این کشور سفر می کنم.»
وی درخصوص اجلاس سالانه کنگره جهانی کنگ فو اظهار داشت: «مراسم بسیار خوبی برای افتتاحیه برگزار شد و فکر می کنم این استقبال و برنامه ریزی در شان نام ایران بود.»
گوپی درباره علت حضورش در این مراسم ادامه افزود: «ما برای دیدن مهارت ها و پتانسیل های رزمی به اینجا آمده ایم و باید ایران که ایران در زمره برترین های رزمی در قاره آسیا و همچنین جهان است.»
وی در مورد رشته «توآ» نیز گفت: «این ورزشی ایرانی است و ایرانی ها می خواهند آن را به جهان معرفی کنند.»
رئیس هنرهای رزمی هندوستان در پایان درباره وضعیت و سطح این رشته ها در هندوستان اظهار داشت: «ووشو که امروزه به عنوان یک ورزش چینی مطرح می شود، در واقع به هندوستان تعلق دارد و شخصی به نام کالاری پایات که هندی بوده سال ها پیش با مسافرت به چنین چنین رشته ای را تاسیس کرده و آنجا نیز به تدریس مشغول شده است.»
 
 
 
رئیس برزیلی هنرهای رزمی پان آمریکن:
شاید توآ به قاره آمریکا راه یابد
رئیس کمیته هنرهای رزمی منطقه «پان آمریکن» هدف از حضورش در ایران و شرکت در کنگره اتحادیه انجمن های کنگ فوی جهان را کسب اطلاعات درخصوص رشته توآ و امکان انتقال توسعه آن در آمریکا توصیف کرد.
لیندرو گومئو استاد دانشگاه تربیت بدنی سائوپائولوی برزیل که خود از قهرمانان بزرگ رشته های رزمی بوده و 4 بار عنوان قهرمانی و مدال طلای مسابقات هاپکیدو و کیک بوکسینگ را به دست آورده گفت: «برای بار دوم است که به ایران سفر می کنم. بار قبل در سال 2007 به این کشور آمدم و اینجا به آموزش رشته پانکریشن مشغول شدم. اکنون نیز برای کسب اطلاعات بیشتر درباره توآ آمده ام و امکان معرفی آن به قاره آمریکا را بررسی خواهم کرد.»
این استاد برزیلی هنرهای رزمی درباره شرایط میزبانی ایران نیز گفت: «همه چیز بر وفق مراد است و می توان از این فرصت برای توسعه ورزش های رزمی در جهان به خوبی سود جست.»
 
 
رئیس انجمن کونگ فوی کنیا:
از تجربه ایران استفاده می کنیم
دیوید اوکیا اوتونبا، رئیس انجمن کونگ فو کنیا از شرایط برگزاری کنگره اتحادیه انجمن های کنگ فوی جهان ابراز رضایت کامل کرد.
وی که نایب رئیس فدراسیون بوکس این کشور و سرمربی تیم کیک بوکسینگ کنیا نیز است درباره این کنگره اظهار داشت: «همه چیز خیلی خوب است. حسن حضور در چنین همایشی هایی این است که تمامی دوستان و همکاران را ملاقات می کنیم و با یکدیگر در خصوص ورزش های رزمی به گفت و گو می نشینیم و این تبادل نظر بسیار مهم است.»
اوتونبا در ادامه افزود: «من قصد دارم بخشی از تجربیات کنگ فوی ایران را به کشورم منتقل کنم. سطح این رشته در ایران بسیار بالاست و می تواند کمک خوبی برای ما به منظور توسعه این ورزش در کنیا و حتی قاره آفریقا باشد.»
 
 
خبرنگار ال پایس:
قدم بزرگی را برداشتید
لوئیس اودونس روزنامه نگار اسپانیایی و یکی از ستون نویسان روزنامه ال پایس چاپ مادرید در خصوص برگزاری کنگره اتحادیه انجمن های کنگ فوی جهان گفت: ایران با این حرکت گام بسیار بلندی را به سوی جهانی کردن توآ برداشته است.
وی در ادامه افزود: «مراسم افتتاحیه و برنامه های جانبی بسیار حرفه ای و در سطحی بالا برگزار شد. برگزاری این نشست در ایران باعث می شود که توآ توسعه پیدا کند. این رشته ایرانی کمی در دنیا ناشناخته است و با این حرکت ایران شانس خوبی برای معرفی آن به جهانیان دارد.»
 
۲۶ تیر ۱۳۸۹ ۱۱:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.