نوحی:بزرگ ترین فستیوال هنرهای رزمی جهان در کیش برگزار می شود

رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی از حضور مهمانانی از ۴۰ کشور جهان در دومین فستیوال هنرهای رزمی جهان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛محمد نوحی صبح امروز در نشست خبری دومین فستیوال هنرهای رزمی جهان که به میزبانی شهر کیش برگزار خواهد شد، با اشاره به اهمیت برگزاری اینچنین رویداد‌هایی گفت: امروزه ورزش از جمله ابزارهایی است که از طریق آن می توانیم پیام صلح و دوستی و ارتباط سالم را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به گوش جهانیان برسانیم. بی شک هدف ما از برگزاری این فستیوال بزرگ اثبات جایگاه ورزش ایران در جهان است و در برگزاری هرچه بهتر ان خواهیم کوشید.

وی از ثبت این فستیوال در یونسکو و تائید انجمن جهانی صلح ورزشی خبر داد و افزود: این دومین دوره فستیوال هنر‌های رزمی در ایران است که با هدف اثبات ورزش های رزمی ایران با توجه به تعداد مخاطبین این رشته در کشور ما در شهر کیش برگزار می شود.

نوحی با اشاره به شرکت‌کنندگان در این فستیوال خاطر نشان کرد: این دوره از رقابت‌ها در دو بخش آقایان و بانوان با حضور ورزشکارانی از سراسر جهان وعلی‌الخصوص کشور‌های آسیایی برگزار خواهد شد که بی شک بزرگترین رویداد ورزشی در ایران است.

وی افزود:در مراسم افتتاحیه این فستیوال که در 7 رشته موی تای، جوجیتسو، اورینتال، کشتی با کمربند، کیک بوکسینگ و ووینام برگزار می شود، برخی از روسای فدراسیون‌های رزمی جهان و آسیا، حدود 20 تن از وزرای ورزش جهان، 40 مسئول بلند پایه داخلی و همچنین بسیاری از ورزشکاران سرشناس رزمی جهان برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی همچنین در رابطه با تیم‌های شرکت کننده در این رقابت ها گفت: تاکنون حدود 45 تیم معتبر از سراسر دنیا برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده‌اند که کپی پاسپورت حدود 380 ورزشکار این کشور‌ها نیز به فدراسیون ارسال شده است.
وی در ادامه با گلایه از روسای برخی از فدراسیون های رزمی داخلی اظهار داشت: چندی پیش از تمام روسای فدراسیون‌های رزمی کشور خواستیم تا در برگزاری هرچه بهتر این رقابت ها به ما کمک کند که متاسفانه اکثر آنها بنا به دلایل خاص خود از همراهی ما منصرف شدند. مطمئنا برگزاری اینچنین رویداد‌هایی جز با هدف سربلندی ورزش ایران نبوده و دوستان باید بپذیرند که این مساباقت منحصر به فدراسیون ورزش‌های رزمی نبده و نخواهد بود.

نوحی سطح این مسابقات را هم در سطح مسابقات قهرمانی آسیا دانست و افزود: با توجه به حضور قدرت‌های جهان و آسیا در این مسابقات سطح بسیار خوبی را برای این فستیوال پیش بینی کرده ایم که امیدواریم به بهترین نحو از سایر شرکت‌کنندگان میزبانی کنیم.

وی در رابطه با شرایط تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها هم گفت: تیم ایران با 115 ورزشکار در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد و با توجه به شرایط میزبانی ایران انتظار درخشش ملی‌پوشانمان را هم در این مسابقات مهم داریم. این مسابقات برای ما مساوی است با 6 ماه تمرین مستمر و شبانه روزی که امیدواریم نهایتا با درخشش ملی‌پوشانمان همراه باشد.

رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی همچنین از برگزاری مجمع عمومی 4 سبک ووینام، کونگ ‌فو، جوجیتسو و کشتی با کمربند خبر داد و افزود: با توجه به تدابیر اندیشیده شده قرار است مجمع عمومی این سبک‌ها با حضور سایر اعضای آن برگزار شود که البته سه نفر از ایران در این مجمع انتخاب خواهند شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حذف برخی از سبک ها در فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: در بحث ساماندهی سبک‌ها خوشبختانه مجموعه سازمان تربیت بدنی با ما همفکر هستند و هیچگونه برنامه حذفی در فدراسیون وجود ندارد.

نوحی در پایان از 10 برابر شدن بودجه فدراسیون ورزش‌های رزمی از سوی سازمان تربیت بدنی خبر داد و گفت: خوشبختانه دکتر سعیدلو دیدگاه مثبتی نسبت به ورزش‌های رزمی دارد و طی 12 جلسه ای که اخیرا با ایشان داشته ایم، برنامه‌های خود را ارائه و پس از بررسی، بودجه فدراسیون به 10 برابر سال گذشته افزایش یافت.

گفتنی است دومین دوره فستیوال هنر های رزمی از بیست و هفتم تیر ماه و به مدت 5 روز در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

۱۶ تیر ۱۳۸۹ ۰۹:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.