استقبال از نمونه حجاب بانوان کاراته کای ایرانی

رئیس و دبیر فدراسیون کاراته ایران عصر روز گذشته با جرج المپیوس، دبیرکل فدراسیون جهانی کاراته دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛در این دیدار که در حاشیه مسابقات و کمپ بین المللی یونان صورت گرفت، عباس احمد پناهی نمونه حجاب مدنظر برای بانوان ملی پوش ایران را به المپیوس ارائه کرد و ضمن تشکر از فدراسیون جهانی کاراته جهت صدور مجوز برای حضور آزمایشی بانوان محجبه در کمپ و مسابقات یونان، افزود: امیدواریم این طرح مورد موافقت فدراسیون جهانی قرار گیرد و مشکل حضور بانوان محجبه برای همیشه مرتفع شود.
پناهی در ادامه گزارشی از عملکرد فدراسیون کاراته جهت همگانی کردن رشته کاراته در ایران ارائه داد و افزود: با توجه به حمایت قطعی مسئولان سازمان تربیت بدنی ایران از همگانی کردن این رشته و حضور بیش از یک میلیون کاراته کار در ایران، فدارسیون طرحی در حال اجرا دارد تا با تجهیز و ارائه خدمات به مدارس استان های کشور، در سال ابتدایی این طرح بیش از 50 هزار کاراته کار را آموزش دهد.
در ادامه این نشست، جرج المپیوس با استقبال از نمونه حجاب ارائه شده برای بانوان ورزشکار ایران، ابراز امیدواری کرد نتیجه گزارش حضور بانوان محجبه در مسابقات جهانی یونان و رقابت های آسیایی هنگ ‌کنگ در نهایت به رای مثبت هیات رئیسه فدراسیون جهانی کاراته بیانجامد و از این پس بانوان مسلمان برای شرکت در مسابقات بین المللی مشکلی نداشته باشند.
وی در پاسخ به درخواست پناهی جهت حضور بانوان محجبه ایران در بازی های آسیایی گوانگجو، افزود: فدراسیون جهانی آمادگی دارد تا در این زمینه نیز همکاری های لازم را انجام دهد و در صورت نیاز برای بررسی این موضوع جلسه فوق العاده برگزار کند.
دبیر فدراسیون جهانی کاراته، با اشاره به مخالفت برخی کشورهای اروپایی با حضور بانوان محجبه گفت: فدراسیون جهانی تصمیمات خود را بر اساس گزارش های کارشناسی اتخاذ می کند.
همچنین پناهی گزارشی از حضور کانکاسیس، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی در ایران ارائه کرد و با اشاره به استقبال داوران ایرانی و توانمندی های آنها، بر ضرورت حمایت فدراسیون جهانی تاکید کرد.
۸ تیر ۱۳۸۹ ۱۲:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.