روسی:ایرانی ها در تیراندازی از بسیاری از کشورها پیشی گرفته‌اند

روسی در خصوص مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده بین تهران و رم گفت:‌ میزان اعتماد طرفین به یکدیگر به قدری است که پیش از امضاء ‌تفاهم‌نامه‌، گسترش روابط در زمینه تیراندازی صورت گرفته است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المیپک؛ وی ابراز امیدواری کرد:‌ تیراندازان ایران هر چه زودتر بتوانند در مسابقات جهانی برروی سکو بروند تا خود بتواند به گردن آنان مدال بیاویزد.
نایب رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی‌، وضعیت تیراندازی ایران را در سطحی مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ فدراسیون تیراندازی ایران از وجود مدیرانی مقتدر و توانمند برخوردار هستند و تیراندازان ایرانی نیز توانایی بالایی دارند که در سفری که سال گذشته به ایتالیا داشته‌اند‌، ‌نشان داده اند.
وی گسترش روابط تیراندازی بین دو کشور و‌ برگزاری مسابقات دو جانبه و چند جانبه  در ایران یا ایتالیا را از جمله دستاوردهای تفاهم‌نامه امروز عنوان کرد و گفت:‌ در ایران امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات در سطح جهانی وجود دارد.
روسی در خصوص حمایت‌های خود از سید‌مهدی هاشمی برای کسب کرسی‌های بین‌المللی نیز گفت:‌ به شخصه از حضور هاشمی در کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی حمایت می‌کنم چرا که وی در این مدت نشان داده است که تا چه میزان می‌تواند به پیشرفت تیراندازی در ایران و جهان کمک کند.
نایب رئیس فدراسیون جهانی در واکنش به احتمال میزبانی مسابقات جهانی توسط ایرانی‌ها نیز گفت:‌ با امکاناتی که در ایران دیده شده است‌، مسوولان فدراسیون ایران می توانند میزبان خوبی برای مسابقات جهانی باشند.
روسی افزود:‌ ایرانی ها پیشرفت خوبی داشته اند که برخی ها دوست دارند این پیشرفت ها به اطلاع جهانیان برسد و برخی دیگر دوست ندارند.
وی اظهار داشت: به نظر من جایگاه تیراندازی در ایران بسیار بالا است و ایرانی‌ها از بسیاری دیگر از کشورها در این حوزه پیشی گرفته‌اند و توانایی میزبانی مسابقات جهانی در بالاترین سطح ممکن را دارند.
 
روسی گفت:‌ با این حال مسوولان فدراسیون جهانی باید در نشست این فدراسیون که ماه آینده در مونیخ آلمان برگزار می شوند درخواست‌های میزبانی کشورهای مختلف جهان را بررسی کنند و پس از رای‌گیری مشخص می‌شود که کدام کشور میزبان مسابقات جهانی خواهد بود.
وی افزود:‌ بدون شک در این نشست از ایران حمایت خواهد شد و دستاوردهای ایرانی‌ها به اطلاع جهانیان خواهد رسید چرا که ما از هیچ گونه کمکی به ایرانی‌ها دریغ نخواهیم کرد و مطمئن هستیم که ایرانی‌ها در کوتاه مدت می توانند میزبان مسابقات جهانی باشند.
روسی در ادامه گفت: فدراسیون جهانی تیراندزای سومین فدراسیون جهانی محسوب می‌شود و در آخرین المپیک که در چین برگزار شد 15 رشته تیراندازی شرکت داده شد که تیراندازان 109 کشور جهان در آن حضور داشتند.
وی افزود: تیراندازی برعکس آنچه به نظر می رسد ایمن ترین و کم خطرترین ورزش دنیا است.
نایب رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی اظهار داشت: ایرانی‌ها و آسیایی‌ها در این مدت نشان داده‌اند که  در این ورزش موفق خواهند بود.
وی در خصوص کیفیت مهمات ساخته شده در ایران نیز گفت:‌ چندین بار با گلوله‌های ایرانی در تهران به اهداف پروازی شلیک کرده‌ام و نکته جالب آن بوده است که هیچ تفاوتی بین این گلوله‌ها با گلوله‌های ساخته شده ایتالیا ندیده‌ام.
روسی گفت: این مسأله نشان می‌دهد که مهمات ساخته شده در ایران از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند جایگزین خوبی برای مهمات خارجی باشد.
وی در خصوص تحریم‌های صورت گرفته بر ایران که در ورزش تیراندازی ایران نیز نمود کرده است، اظهار داشت: گمان می کنم تحریم هایی که هم اکنون از آنها صحبت می شود  بیش از حد است.
روسی گفت:‌ آنچه مسلم است تحریم‌های خارجی‌، تاثیری بر عملکرد مسوولان تیراندازی ایران ندارد و امیدوارم این فشارها در آینده کمتر شود.
وی افزود:‌ تیم ملی ایران تا حدود یک ماه دیگر، مهمان مردم ایتالیا خواهند بود و این سفر یکی از دستاوردهای  تفاهم‌نامه منعقد شده میان مسوولان تیراندازی  دو کشور است.
رئیس فدراسیون تیراندازی ایتالیا گفت:‌ این مسابقات از شبکه ورزش ایتالیا با کیفیتی پخش می‌شود که مسابقات تیم ملی فوتبال ایتالیا در جام‌جهانی پخش می‌شود.


۱ تیر ۱۳۸۹ ۰۷:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.