علی منتظری :ژاگ روگ از پیشینه تاریخ ورزش در ایران تعجب کرد

علی منتظری :ژاگ روگ از پیشینه تاریخ ورزش در ایران تعجب کرد
هدف از دیدار ما با رئیس کمیته بین المللی المپیک در فنلاند، نشان دادن پیشینه تاریخ ورزش ایران به وی و رایزنی با مسئولین ورزشی دیگر کشورها بود.
علی منتظری، رئیس فدراسیون کونگ فو با اعلام این مطلب به سایت کمیته ملی المپیک گفت؛بعد از حمایتهای مسئولان سازمان تربیت بدنی و کمیته، مبنی بر گسترش کونگ فوی ایران در جهان  تصمیم گرفتیم تا به اجلاس اسپورت فور آل که در شهر یو اس کیلای فنلاند بر گزار می شد رفته و در آنجا با آقای روگ و بسیاری از دبیران کل المپیک دیگر کشور ها دیدار داشته باشیم.
وی ادامه داد:ما در حاشیه این اجلاس دیداری با آقای روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک داشته و مدارک و نقاشی های تاریخ ورزش ایران را به وی نشان دادیم که بسیار تعجب کرده و روگ صراحتا عنوان داشت  فکر نمی کرد ورزش در ایران چنین پیشینه ای داشته باشد و به دعوت ما برای سفر به کشورمان و شرکت در اجلاس "ووکا " قول مساعد دادند تا در صورت امکان در این نشست حضور داشته باشند.
رئیس فدراسیون کونگ فو در خصوص دلایل سفرهای اینچنینی و دیدار با مسئولان ورزش کشورهای مختلف، اظهار داشت:ما باید در راستای جهانی کردن کونگ فوی ایرانی ضمن دیدار با روسا و دبیر کل کمیته المپیک دیگر کشورها، بتوانیم ضمن معرف اینی رشته به آنها حمایتشان را جلب کنیم از طرفی خودمان هم باید از نحوه چگونگی جهانی شدن دیگر رشته ها و اقدامات صورت گرفته از سوی آنها آگاه شویم تا  بتوانیم در این جهت حرکت کنیم.
وی ادامه داد:در حالیکه رئیس کمیته بین المللی المپیک از پیشینه ورزش در ایران با ارائه مستندات ما تجعب کرد اما بسیاری از هموطنان  عزیز و ورزش دوستان ما از این موضوع بی خبرند.
منتظری در پاسخ به این سئوال که  چه زمانی نام کونگفو تغییر خواهد کرد می گوید:اجلاس جهانی ووکا یا همان اتحادیه انجمن کونگفو جهان اواخر تیر ماه سالجاری در شهر اصفهان و با حضور مهمانان خارجی برگزار می شود تا در این اجلاس بتوانیم در خصوص تغییر نام کونگفو رای گیری کنیم . به هر حال با توجه به حمایت های سازمان که جا دارد اینجا از سازمان و شخص دکتر سعید لو و کمیته ملی المپیک تشکر کنم گام بلندی در جهت جهانی شدن یک رشته ایرانی برداریم. 
۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.