بعد از کسب 3 طلای جهانی؛کیانوش رستمی: هدف اصلی من کسب مدال در المپیک لندن است

بعد از کسب 3 طلای جهانی؛کیانوش رستمی: هدف اصلی من کسب مدال در المپیک لندن است
کیانوش رستمی وزنه بردار دسته 77 کیلوگرم کشورمان با شایستگی و با 3 مدال طلا قهرمان رقابتهای جوانان جهان شد تا پس از کسب عنوان قهرمانی هدف اصلی خود را حضور در بازی های 2012 المپیک لندن و کسب مدال در این رقابت ها عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛رستمی در رقابت با 14 وزنه بردار این وزن، در حرکت یک ضرب 160 کیلوگرم را بالای سر برد و بالاتر از کازیمیر فیتسنر از بلاروس که وزنه 158 کیلوگرمی را زده بود، به مدال طلا رسید.
نماینده کشورمان در حرکت دوضرب نیز با بلند کردن 187 کیلوگرم، بالاتر سایر رقبایش ایستاد و علاوه بر کسب مدال طلای حرکت دوضرب، مدال طلای مجموع دو حرکت را نیز به دست آورد و با کسب 3 نشان طلا، بر سکوی قهرمانی دسته 77 کیلوگرم سی و ششمین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان که در صوفیه بلغارستان در حال برگزاری است، ایستاد.
غلامرضا باقری مقدم، سفیر ایران در بلغارستان، که برای تشویق نماینده کشورمان به همراه جمعی از ایرانیان مقیم صوفیه در سالن برگزاری مسابقات حضور یافته بود، مدال رستمی را بر گردن او انداخت.

رده بندی نهائی نفرات برتر دسته 77 کیلوگرم در حرکات یک ضرب، دوضرب و مجموع به شرح زیر است:
حرکت یک ضرب
1- کیانوش رستمی از ایران با 160 کیلوگرم (مدال طلا)
2- کازیمیر فیتسنر از بلاروس با 158 کیلوگرم (مدال نقره)
3- ادوارد ساوچنکو از اکراین با 151 کیلوگرم (مدال برنز)
حرکت دوضرب
1- کیانوش رستمی از ایران با 187 کیلوگرم (مدال طلا)
2- اینسار موسیچ از کرواسی با 186 کیلوگرم (مدال نقره)
3- ویکتور کارچنکو از روسیه با 186 کیلوگرم (مدال برنز)
مجموع دو حرکت
1- کیانوش رستمی از ایران با 347 کیلوگرم (مدال طلا)
2- ویکتور کارچنکو از روسیه با 331 کیلوگرم (مدال نقره)
3- آلبرت سایاخوف از روسیه با 330 کیلوگرم (مدال برنز)

در پایان این رقابتها ؛سعید محمد پور در دسته 94 کیلوگرم و بهادر مولائی در دسته 105 کیلوگرم دیگر وزنه برداران کشورمان در سی و ششمین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان هستند که به ترتیب در روزهای شنبه و یکشنبه با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.
 
وزنه بردار دسته 77 کیلوگرم کشورمان پس از کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای جوانان جهان در بلغارستان، هدف اصلی خود را حضور در بازی های 2012 المپیک لندن و کسب مدال در این رقابت ها عنوان کرد.
کیانوش رستمی در این خصوص گفت: کسب مدال در رقابت های بلغارستان برای من قابل پیش بینی بود. من به اینجا آمده بودم تا رکورد بزنم اما متاسفانه موفق به انجام این کار نشدم. با این حال این کار را دیر یا زود و در رقابت های آتی انجام خواهم داد.
قهرمان جهان در ادامه تصریح کرد: رقابت های قهرمانی بزرگسالان جهان دو ماه دیگر در آنتالیا برگزار خواهد شد که در واقع ورودی المپیک لندن هم هست. من همه تلاش خودم را به کار می بندم تا در این رقابت ها با عملکردی خوب جواز حضور در لندن را به دست بیاورم. من مدال لندن را می خواهم و در این دو سال باقیمانده تا آغاز رقابت ها، نهایت تلاش خودم را به کار می بندم.
 رستمی در پایان در خصوص سطح رقابت های قهرمانی جهان افزود: این رقابت ها در سطح بسیار بالایی برگزار می شود. حریفان پرقدرتی از روسیه ، اوکراین و بلاروس در این مسابقات حضور یافته بودند اما خوشبختانه همانگونه که انتظار داشتم وزنه زدم و قهرمان جهان شدم.
کیانوش رستمی شب گذشته با مهار وزنه های 160 و 187 کیلوگرم در یکضرب و دوضرب و مجموع347 کیلوگرم به سه مدال طلای رقابت های قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان دست پیدا کرد.

گفتنی است رکوردهای جهانی دسته 77 کیلوگرم وزنه برداری جوانان هم اکنون با 172کیلوگرم در یک ضرب و 202 کیلو گرم در دو ضرب، در اختیار «تانر صغیر»، وزنه بردار ترکیه ای قرار دارد.


۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.