پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا- چین؛ قهرمانی تیم ایران با کسب 6 مدال طلا، 1 نقره و 1 برنز

تیم کشتی آزاد جوانان ایران با شش مدال طلا، یک مدال نقره و یک برنز و کسب 77 امتیاز در حضور 17 کشور با اقتدار به مقام قهرمانی رقابتهای آسیایی هوانگشان چین دست یافت.
در روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا امروز یکشنبه نصیری، یوسفی، افضلی و امیری طلایی شدند و رضایی قلعه و طهماسبی زاده به ترتیب به مدال نقره و برنز دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در وزن 55 کیلوگرم محمد طهماسبی زاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حریف قرقیزستانی خود را شکست داد. وی در دور سوم مقابل کشتی‌گیر مغولستانی شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار با شکست کشتی‌گیر ژاپنی به مدال برنز دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم مهران نصیری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل حریف چینی به برتری رسید و در دور سوم کشتی‌گیر کره جنوبی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال در دو تایم با نتایج 1- صفر و 3- صفر حریف قزاقستانی خود را شکست داد و صاحب گردن‌آویز طلا شد.

در وزن 66 کیلوگرم محمد یوسفی در کشتی نخست خود حریفی از قرقیزستان را شکست داد و با پیروزی مقابل حریف قزاقستانی به دیدار فینال راه یافت و در دیدار نهایی با پیروزی 5- صفر و 1- صفر مقابل کشتی‌گیر ازبکستانی صاحب مدال طلا شد.

بر این اساس  در وزن 74 کیلوگرم رضا افضلی ابتدا در دو تایم حریف تاجیکستانی را شکست داد و در دورهای دوم و سوم نیز برابر کشتی‌گیران ژاپن و قزاقستان به پیروزی رسید، وی در دیدار فینال با نتایج 1- صفر و 3- صفر حریف قرقیزستانی خود را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

مرتضی رضایی قلعه در وزن 84 کیلوگرم در کشتی اول خود حریفی از اندونزی را شکست داد و در دورهای دوم و سوم نیز کشتی‌گیران ژاپن و ازبکستان را مغلوب ساخت و به دیدار نهایی راه یافت. رضایی در دیدار فینال با نتایج صفر- 7 و 2- 3 مغلوب کشتی‌گیر قزاقستانی شد و صاحب مدال نقره شد.

عرفان امیری در وزن 96 کیلوگرم نیز ابتدا کشتی‌گیری از ازبکستان را مغلوب کرد و سپس با پیروزی مقابل حریفی از قزاقستان به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی کشتی‌گیر کره‌ی جنوبی را با نتایج 6- صفر و 2- صفر شکست داد و قهرمان این وزن شد.

تیم کشتی آزاد جوانان ایران دیروز در روز نخست این رقابت‌ها توسط عبداله فولادوند و حامد اسدی در اوزان 50 و 120 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود.

در پایان این رقابت‌ها تیم کشتی ایران با کسب 77 امتیاز قهرمان شد و تیم‌‌های قزاقستان و کره‌ی جنوبی به ترتیب با 64 و 53 امتیاز دوم و سوم شدند.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای 22 و 23 خردادماه با حضور 17 کشور در شهر هوانگشان چین برگزار شد.
 
پیش از این تیم کشتی فرنگی جوانان ایران نیز با 2 مدال طلا، 4 مدال نقره و 2 مدال برنز و کسب 72 امتیاز قهرمان آسیا شده بود.

۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.