تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد

تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد
درپایان رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا که در شهر هوانگشان چین آغاز شده بود نمایندگان کشورمان صاحب دو مدال طلا،چهار مدال نقره و دو برنز شده و با کسب 72 امتیاز بر بام قاره کهن ایستادند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در وزن حیمد رضا خامسی در وزن 50 کیلوگرم با دو پیروزی مقابل کشتی گیران قرقیزستان و کره جنوبی به دیدار فینال راه یافت و در دیدار نهایی مقابل حریف قزاقستانی شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.
 
شهاب قوره جیلی در وزن 120 کیلوگرم پس از کسب یک پیروزی و یک شکست مقابل کشتی گیرانی از ژاپن و قرقیزستان صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی گیران قرقیزستان وقزاقستان اول ودوم شدند.

سامان عبدولی در وزن 55 کیلوگرم  پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و سوم نیز کشتی گیران قرقیزستان و سوریه را شکست داد  و  در فینال مقابل کشتی گیر چینی شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
 
در وزن 60 کیلوگرم امیر ذکائی مهر پس از استراحت در دور اول در دورهای دوم وسوم کشتی گیرانی از ژاپن و کره جنوبی را پشت سر گذاشت و با شکست نماینده کشور چین اولین مدال طلا تیم ایران را بدست آورد.
 
محسن قاسمی در وزن 66 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دورهای دوم و سوم نیز کشتی گیرانی از قزاقستان و کره جنوبی را شکست دهد و با پیروزی مقابل حریفی از کشور میزبان صاحب مدال طلا شد.

در وزن 74 کیلوگرم نیز هادی علیزاده پورنیا پس از پیروزی مقابل حریفی از چین در دور دوم مقابل حریف از قزاقستان شکست خورد تا با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، علیزاده به گروه شانس مجدد برود که در این گروه با پیروزی مقابل حریفانی  از تایلند  به دیدار رده بندی راه یافت تا با پیروزی بر نماینده کره جنوبی صاحب مدال برنز شد.در این وزن کشتی گیر قزاقستانی اول شد.
 
در وزن 84 کیلوگرم سامان عزیزی در دورهای اول و دوم کشتی گیرانی از تاجیکستان و ازبکستان را شکست داد، اما دیدار نهایی مقابل حریفی از کره جنوبی شکست خورد و به مدال نقره رسید.
 
مجتبی ممی زاده در وزن 96 کیلوگرم پس از دو پیروزی مقابل کشتی گیرانی از کره جنوبی و ازبکستان در دیدار فینال مقابل حریفی از قزاقستان شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
 
همچنین بنا بر اعلام ناصر نوربخش در پایان این رقابتها تیم ایران با کسب 2 مدال طلا،  4مدال نقره، 2 مدال برنز و 72 امتیاز قهرمان آسیا شد، قزاقستان با 3 مدال طلا، یک مدال نقره، یک برنز و 62 امتیاز دوم شد، قرقیزستان با یک طلا،  6 برنز و 59 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت و کره جنوبی با 54 امتیاز چهارم شد.دو مدال طلای دیگر این رقابتها به کره جنوبی و چین رسید.

۲۲ خرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.