برگزاری اولین همایش مشترک سازمان ملل متحد و IOC

اولین همایش مشترک UN-IOC (سازمان ملل متحد کمیته بین المللی المپیک) تحت عنوان "اهمیت مشارکت" برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛این همایش که در تاریخ بیست و یکم و بیست و دوم ماه مه در لوزان تشکیل شد با صدور 19 پیشنهاد پیرامون چگونگی به حداکثر رساندن تاثیر فعالیت های مختلف برگزار شده در زمینه توسعه از طریق ورزش به کار خود پایان داد.
شرکت کنندگان ـ اعضاء خانواده المپیک، سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی پارالمپیک، NGOs (سازمان های غیر انتفاعی) و کارشناسان دانشگاه به نیاز تاثیر پذیری دولت های ملی بمنظور تثبیت ورزش در خط مشی های توسعه آن بوسیله نیروی اعجاب انگیز ورزش بعنوان ابزاری ناگزیر برای صلح و توسعه اشارت نمودند. بمنظور اجتناب از وجود ساختار های مشابه میان بازیکنان متفاوت و فعالیت های همانند، ایجاد شبکه اطلاعاتی اینترنتی برای ورزش در صلح و توسعه می تواند ابزاری حیاتی و ارزشمند باشد.
در حالیکه تشریک مساعی کمیته بین المللی المپیک برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره ملل متحد (MDGs)  رسماً مورد تائید بوده لکن مشارکت کامل کمیته بین المللی المپیک در نشست آینده سازمان ملل متحد پیرامون MDGs در سپتامبر 2010 توصیه شده است.
 همایش مذکور اشتراک مساعی یکپارچه این رویداد جدید را در ترویج ارزشهای المپیک برای نسل جوان از جمله صلح و توسعه رسماً مورد تائید قرار داده است.

۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ۱۴:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.