کشتی‌گیران ایران پنج مدال طلا، سه نقره و سه برنز کسب کردند

کشتی‌گیران ایران پنج مدال طلا، سه نقره و سه برنز کسب کردند
تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در پایان رقابت‌های جایزه بزرگ گرجستان موفق به کسب پنج مدال طلا، سه مدال نقره و سه مدال برنز شدند.



به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛در روز پایانی رقابت‌ها حمید سوریان فرنگی‌کار وزن 55 کیلوگرم کشورمان که در یک وزن بالاتر در این رقابت‌ها حضور یافته بود پس از استراحت در دور نخست در دور دوم آریپوف از ازبکستان را با نتایج 2- صفر و 1- صفر شکست داد وی در دور سوم نیز شاوادزه از گرجستان را با نتایج 2- صفر و 6- صفر شکست داد وی در مرحله نیمه نهایی نیز رواز لاشخی از گرجستان را با نتایج 3- صفر، صفر-1 و 3- صفر شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. سوریان در دیدار فینال با نتایج 2- صفر، صفر- 2 و 1- صفر کونوراتوف از قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد. در این وزن کشتی‌گیران گرجستان و ازبکستان مشترکا سوم شدند.

حبیب‌اله اخلاقی در وزن 84 کیلوگرم که پس از یک پیروزی و یک شکست مقابل کشتی‌گیران گرجستانی به دیدار رده‌بندی راه یافته بود مقابل ساهاکیان از ارمنستان ضربه فنی شد و پنجم شد.
امین سوری در وزن 60 کیلوگرم و داود اخباری در وزن 84 کیلوگرم از کسب مدال بازماندند.

در رشته کشتی آزاد صادق گودرزی در وزن 74 کیلوگرم در دور نخست شاپیف از قزاقستان را با نتایج 1- صفر و 3- صفر شکست داد وی در دور دوم نیز زوییدزه از گرجستان را با نتایج 3- صفر و 5- صفر شکست داد گودرزی در مرحله نیمه نهایی ساگیراشویلی از گرجستان را در دو تایم با نتایج مشابه 2- صفر شکست داد و در دیدار فینال نیز موفق شد با پیروزی صفر بر دو، دو بر صفر و دو بر صفر بر متیو جنتری از کانادا به مدال طلای این وزن دست یابد. در این وزن کشتی گیران قزاقستان و اوکراین مشترکا سوم شدند.

حسن رحیمی کشتی‌گیر وزن 84 کیلوگرم نیز با کسب یک پیروزی و یک شکست مقابل سیمونوف قزاق از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در پایان این این رقابت‌ها تیم ایران در رشته کشتی آزاد توسط مهدی تقوی در وزن 66 کیلوگرم، صادق گودرزی در وزن 74 کیلوگرم و فردین معصومی در وزن 120 کیلوگرم صاحب سه مدال طلا، سید مراد محمدی در وزن 60 کیلوگرم صاحب یک مدال نقره و داود احمدی در وزن 120 کیلوگرم یک مدال برنز شد. فرزان بهرامی در وزن 55 کیلوگرم، مصطفی آقاجانی در وزن 60 کیلوگرم و حسن رحیمی در وزن 84 کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

همچنین در رشته کشتی فرنگی حمید سوریان در وزن 60 کیلوگرم و امیر علی‌اکبری در وزن 120 کیلوگرم صاحب دو مدال طلا، محسن حاجی‌پور و امید نوروزی در اوزان 55 و 66 کیلوگرم صاحب دو مدال نقره و محمدرضا اکبری در وزن 96 کیلوگرم و محسن بشینجی در وزن 120 کیلوگرم صاحب دو مدال برنز شد. امین سوری در وزن 60 کیلوگرم و حبیب‌اله اخلاقی و داود اخباری در وزن 84 کیلوگرم از کسب مدال در این رقابت‌ها باز ماندند.
رقابت‌های کشتی جایزه بزرگ گرجستان با حضور چهارده تیم خارجی روزهای 15 تا 17 خردادماه در کاخ ورزش شهر تفلیس گرجستان برگزار شد.
این رقابت‌ها رده‌بندی تیمی نداشت.





۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ۱۴:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.