اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک



رئیس
* ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک در این هفته در ویدی برای هیئت بین المللی راگبی (IRB) و فدراسیون بین المللی گلف (IGF) که بخاطر شرکت در سمینار تشخیص موقعیت در تاریخ بیست و پنجم و بیست و ششم ماه مه در لوزان بودند نطقی ایراد کرد.
نامبرده روز جمعه بیست و هشتم ماه مه در دانشگاه دارمشتات  (آلمان) خواهد بود و در آنجا پیرامون ورزش و توسعه اجتماعی بر مبنای دعوت، "کارل هاینز هوبا " رئیس
" Olympic her Club Starkenbuurg" به مذاکره خواهد پرداخت. وی همچنین در مراسم سخنرانی پروفسور "ما نفرد کوب" از انستیتو فرانهوفر پیرامون نوسازی نسهیلات المپیک دیجیتالی حضور خواهد یافت.
فدراسیون بین المللی ورزشهای تابستانی
* انجمن بین المللی فدراسیون های دوومیدانی (IAAF) به ما اطلاع داده است که فعالیت های مرتبط با برنامه های دوومیدانی کودکان و مدرسه نوجوانان بعنوان بخشی از "طرح دوومیدانی  جهان " انجمن از استرالیا تا شبه جزیره عرب، از اسپانیا تا روسیه و از هائیتی تا الجزایر، مصر "اوگاندا ریشه دوانیده است هدف از راه اندازی این طرح معرفی دوومیدانی در برنامه های مدرسه سراسر جهان و ارتقاء سطح آگاهی در بین نسل جوان به ویژه در رده سنی 15-9 سال می باشد.
* مطلع شده ایم که "فرانسوآ بسون" مدیر ورزشهای فدراسیون بین المللی جودو (IJF) در تاریخ بیست و پنجم ماه مه دار فانی را وداع گفته است. فرانسوآ بسون 63 ساله دارنده درجه دان هفتم بود و از سال 1960 تا سال 1970 در تیم ملی فرانسه عضویت داشت.
کمیته های ملی المپیک
* کمیته ملی المپیک کانادا در شرف آمادگی برای بازیهای المپیک نوجوانان اعلام کرد که " دوری بویس" را بعنوان پزشک و " کالوم نگ" را بعنوان سفیر نوجوانان برگزیده است." دوری بویس" جراح استخوان ساکن ونکوور مدت چهار سال بعنوان مدیر خدمات پزشکی در محل برگزاری مسابقات در ونکوور برای بازیهای المپیک زمستانی 2010 انجام وظیفه کرده است. وی از سال 2006 پزشک تیم کشتی کانادا و پزشک داوطلب در بازیهای المپیک 2004 در آتن بود."کالوم نگ" اهل کالگاری در تیم شنای کانادا عضویت داشت و یکبار در شنای 50 متر کرال پشت جزء ده نفر برتر جهان بود. وی فارغ التحصیل از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) می باشد.
* کمیته ملی المپیک انگلستان برنامه سابقه ورزشکار خود را با همکاری شرکت آدکو راه اندازی کرده است. این برنامه از ورزشکاران از طریق سابقه ورزشی آنان و فراتر از آن پشتیبانی بعمل خواهد آورد. برنامه یاد شده با ایجاد شبکه های " کیفیت اجرائی شیوه زندگی" در انستیوهای ورزشی Home Country (Hests) و Dame Kelly holmellegacy Trust همکاری خواهد داشت که عمدتاً روی ارائه مهارت های ورزشکاران و آموزش مورد نیاز برای پذیرش فرصت های استخدامی موجود از طریق شبکه ها متمرکز خواهد بود. هدف برنامه سابقه ورزشکار (ACP) ایجاد تسهیلات برای ورزشکاران رده بالا بمنظور راه یابی و جذب در بازار کار هم در جریان سابقه ورزشی و هم  بعد از خاتمه آن می باشد.
-کمیته ملی المپیک گوآتمالا در چارچوب پیشگیری دوپینگ مذاکرات خود را پیرامون این طرح راه اندازی کرده است" کارلوس هرمس" قائم مقام رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک، مدیر آژانس ملی ضد دوپینگ و نماینده آژانس ناحیه ای آمریکای مرکزی و کلمبیا مسئولیت این مذاکرات را بر عهده داشته که هدف آن مستقیماً متوجه ورزشکاران و هیئت های نمایندگی شرکت کننده در بیست و یکمین بازیهای آمریکایی مرکزی و کاری بین در مایا گوئز، پورتوریکو و اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان در سنگاپور در ماه اوت می باشد.
*"بنیاد آتیه بسکتبال " ، موجودیتی عمومی، در تاریخ نوزدهم ماه مه توسط آرتوراس پوویلیوناس رئیس کمیته ملی المپیک لیتوانی و "آرویداس سابرینس" ، " ساروناس مارسیولیونیس" دو بسکتبالیستی که در سال 1992 مدال برنز المپیک را کسب کردند تأسیس یافت. در این راستا فیلمی به ابتکار آن دو و "ماریوس مارکویسیوس" تهیه کننده در ایالات متحده آمریکا پیرامون بسکتبال با عنوان موقتی "سایر رویاهای تیم" ساخته خواهد شد. این فیلم داستان بازگشت لیتوانی را به خانواده المپیک و جاده تیم بسکتبال را به سکوی افتخار در بازیهای بارسلون در سال 1992 بازگو خواهد کرد. فیلم مورد بحث که مدت آن حدوداً هفتاد دقیقه می باشد باید در اواخر ماه سپتامبر 2010 تکمیل گردد. "مارسیولیونیس" در کنفرانس خبری در دفتر مرکزی کمیته ملی المپیک در تاریخ بیست و چهارم ماه مه اظهار داشت که هدف اصلی این بنیاد جدید پشتیبانی از دو مدرسه بسکتبال بوده که توسط او و سابونیس دایر گردیده اند.
* کمیته ملی المپیک مغولستان بما اطلاع داده است که مراسم توزیع جوائز برای مسابقه ورزش و ادبیات کمیته بین المللی المپیک 2009 اخیراً در کاخ المپیک در اولان باتور برگزار شد. "شاگدار جاو مگوان" عضو افتخاری کمیته بین المللی المپیک " تی . دارین " نائب رئیس و دارنده مدال جودوی المپیک و "جوگور اونگوتت ساگاآن" دبیرکل کمیته ملی المپیک در این مراسم حضور داشتند. " بی. سودو" برنده جام در رده زیر 12 سال و "ری . مونخ ـ اویانگا" برنده جام در گروه سنی 18-12 سال شدند.
* کمیته ملی المپیک پرو فعالیت های آموزشی در سطح ملی را با دوره اداری ورزشی در شهر شیکلایو آغاز کرده است. در این دوره با برخورداری از حمایت همبستگی المپیک (OS) نمایندگان سازمان های ورزشی ناحیه، مربیان، مدرسین تربیت بدنی، روزنامه نگاران ورزشی داوران ، برگزارکنندگان رویدادها شرکت کردند. "خوزه لوئینفیونس گونزالز" رئیس کمیته ملی المپیک، "رودی موترو کوئیسمه" مشاور فنی انستیتو ورزشی پرو و "ماریانا کوئینتالی" ورزشکار تیراندازی با کمان در این رویداد نطقی ایراد کردند. جنبش المپیک، تشکیلات اداری، مدیریت، بانوان و ورزش، روشهای ارتباطات، ورزش عاری از دوپینگ، چالش ها برای کشورهای رو به رشد و ارزشها و اخلاق در ورزش موضوعاتی بودند که در این دوره مورد حل و فصل قرار گرفتند.
* "جان زلزنی" سه بار قهرمان المپیک و عضو کمیته بین المللی المپیک در نشست جامع کمیته ملی المپیک چک جام ورزش و مبارزه علیه دوپینگ کمیته بین المللی المپیک را به "گررد بوبنیک" رئیس کمیسیون داوری کمیته ملی المپیک به پاس تشریک مساعی شایان وی نسبت به این مبارزه در سطح ملی و بین المللی ارائه داد. "جان زلزنی" همچنین دیپلم ورزش و محیط زیست کمیته بین المللی المپیک را به "توماس دولزال" رئیس سابق کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک ارائه نمود. "میلان جیرازک"رئیس کمیته ملی المپیک "کارل مالینا"گزارشگر رادیو ورزش را که کماکان پس از 60 سال سابقه فعال می باشد با جام روزنامه نگاری "وتاپاول"مورد تمجدید قرار داد. مالینا بنیانگذار مشترک باشگاه بازی جوانمردانه کمیته ملی المپیک می باشد. سرانجام آنکه "ورا کاسلافسکا" هفت بار قهرمان ژیمناستیک المپیک و رئیس افتخاری کمیته ملی المپیک گواهی نامه فیزیک نجومی "جیری گریگار" را همراه با ثبت شبه سیاره ای که کشف شد و در سال 1997 بنام وی نامگذاری شد دریافت کرد.

لندن ـ 20125
* کمیته برگزاری بازیهای 2012 لندن (لوکوگ) بتازگی نماد خود را راه اندازی کرد. این نماد با نام "ونلاک" از یکی از دو قطره آخر استیل انگلیسی مورد استفاده در ساخت ورزشگاه المپیک بوجود آمده است. سر و              از چراغ های تاکسی مشکی رنگ معروف لندن الهام گرفته است. سه نقطه روی سر نمایانگر سه پله سکوی افتخاری می باشد.
ریو دو ژانیرو 2016 
* "کارلوس آرتور نوزمن" رئیس کمیته برگزاری بازیهای 2016 ریو در تاریخ بیست و چهارم ماه مه انتصاب "لئوناردو گرینر" را بعنوان مقام ارشد اجرائی جدید کمیته اعلام کرد. گرینر تا آنموقع مدیریت ارتباطات و بازاریابی کمیته، همان پستی را که در جریان بازیهای پان ـ آمریکن در ریو در سال 2007 عهده دار بود در اختیار خود داشت.

۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.