نشست فدراسیونهای اعزامی به سنگاپور با دبیر کل کمیته ملی المپیک؛افشارزاده: نمایندگان کشورمان باید الگویی کامل از پهلوانی و المپین باشند

نشست فدراسیونهای اعزامی به سنگاپور با دبیر کل کمیته ملی المپیک؛افشارزاده: نمایندگان کشورمان باید الگویی کامل از پهلوانی و المپین باشند
مسئولین فدراسیونهای اعزامی به اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان هفته گذشته با دبیر کل کمیته ملی المپیک تشکیل جلسه دادند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان از اواخر مرداد ماه سالجاری در سنگاپور در حالی برگزار می شود که کاروان ورزشی کشورمان با 47 ورزشکار در 10 رشته در آن حضور می یابد. به همین منظور و جهت هماهنگی هر چه بیشتر با کاروان اعزامی هفته گذشته نشست هماهنگی فدراسیونهای اعزامی با حضور بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته،عزیزی مدیر روابط بین الملل کمیته، کیومرث هاشمی قائم مقام وزارت آموزش و پرورش،محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال،محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو،حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری،داور زنی رئیس فدراسیون والیبال، کریم صفایی رئیس فدراسیون تیرو کمان،آیت الهی سرپرست فدراسیون شنا،عارف ربطی دبیر فدراسیون کشتی،رضائی دبیر فدراسیون دو و میدانی،شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسوین فوتبال و معینی نماینده فدراسیون فوتبال و همچنین نوری دبیر فدراسیون تیراندازی در محل دفتر دبیر کل برگزار شد.
افشارزاده در ابتدای این نشست با تاکید بر اینکه در المپیک نوجوانان اولویت دوستی و برادری است تا رقابت اظهار داشت: کمیته بین المللی المپیک با برپایی این دوره از بازیها سعی خواهد کرد تا ضمن ایجاد رقابت در قشر جوان، روح برادری و برابری را با آموزشهای سمعی و بصری و ادراکی در میان آنان ایجاد کند و با وسیله قرار دادن مسابقات و پیکارها، روح المپیزم را در دل قشر آینده ساز کشورها نهادینه کند.
به گفته دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان در این دوره از بازیها برنامه های فرهنگی و آموزشی بخش مهمی از بازیها را تشکیل می دهد و از درجه اهمیت بیشتری نسبت به جنبه رقابتی بازیها برخوردار است؛ بدین شکل که ورزشکاران ملزم به حضور تمام وقت(از افتتاحیه تا اختتامیه) در محل برگزاری مسابقات هستند و باید حتما قبل و بعد از برپایی مسابقاتشان در این کلاسها و دوره های آموزشی شرکت کنند. از جمله این برنامه های فرهنگی می توان به ایجاد 205 کیوسک معرفی کشورها و معرفی جنبه های اقلیمی، تاریخی و فرهنگی بازیهای سنتی و فعالیت های سرگرمی،برپایی کارگاه های آموزشی (نقاشی، بازی کامپیوتری، تغذیه )، گفتگو با قهرمانان و تمرین مصاحبه (داخل دهکده)،فعالیت های استعدادیابی (داخل دهکده)و تشکیل دهکده فرهنگی جهانی اشاره کرد.
افشارزاده در پایان بر پیگیری هر چه بهتر برنامه های آماده سازی فدراسیونها تاکید کرد و از برپایی اردویی مشترک پیش از اعزام به بازیها خبر داد و گفت: امیدوارم تا با دریافت بودجه و تزریق آن به فدراسیونها بتوانیم زمینه پیاده سازی دقیق برنامه ها را فراهم سازیم و انشاله کاروان ورزشی کشورمان در اوج  آمادگی راهی این میدان بزرگ گردد. این را هم نباید فراموش کنیم که با توجه به ماهیت این دوره از بازیها و اهدافی که کمیته بین المللی المپیک دنبال می کند باید طوری با نوجوانان اعزامی کار کنیم که بعنوان نمایندگانی پهلوان صفت و به معنای کامل " المپین" راهی این پیکارها شوند. سعی مان بر این است تا قبل از اعزام در اردویی متمرکز و مشترک این هدف و برنامه را توسط کارشناسان امر به ملی پوشان اعزامی آموزش دهیم تا نمایندگانی شایسته برای جمهوری اسلامی ایران باشند.
بعد از صحبتهای افشارزاده، محمد عزیزی مدیر روابط بین الملل کشورمان گزارش کاملی را در خصوص میزان سهمیه همراهان،نحوه اعزام اعضای کاروان،مقررات کمیته بین المللی المپیک پیش از بازیها و در زمان برگزاری مسابقات به حاضرین ارائه کرد.
گفتنی است نشست بعدی هماهنگی کاروان اعزامی هفته آینده و با حضور دکتر سعید لو رئیس سازمان تربیت بدنی،مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر سجادی معاون سازمان و روسا و کادر فنی فدراسیونهای اعزامی برگزار خواهد شد.


۱۶ خرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.