خزانه دار کمیته المپیک:از مشکلات مالی فدراسیونها کاملا مطلعیم و به آنان حق می دهیم/ درخواست کردیم بودجه کمیته را هر چه سریعتر تحویلمان دهند

خزانه دار کمیته المپیک:از مشکلات مالی فدراسیونها کاملا مطلعیم و به آنان حق می دهیم/ درخواست کردیم بودجه کمیته را هر چه سریعتر تحویلمان دهند
دکتر کرباسیان گفت: به فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی گوانگژو حق می دهیم که از عدم تخصیص بودجه گله مند باشند اما یقین بدانند ما به شدت در حال رایزنی و پیگیری جهت اخذ بودجه کمیته المپیک و بازیها هستیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛دکتر کرباسیان عضو هیات اجرایی و خزانه دار کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: برای خود من که سالها رئیس فدراسیون نیز بوده ام کاملا ملموس است که بودجه و حمایت مالی آنهم در سال بازیهای آسیایی چقدر حیاتی و سرنوشت ساز است. مشکلات فدراسیون ها را در این برهه زمانی کاملا درک می کنم و حق می دهم که آنها گله مند باشند؛ اما موضوع اینجاست که متاسفانه هنوز بودجه کمیته و بازیها به حسابمان واریز نشده است.
وی ادامه داد: به شدت پیگیر اخذ این بودجه و واریز آن به حساب فدراسیون ها هستیم تا بتوانند برنامه های آماده سازی خود را که وارد مرحله حساسی نیز شده به دقت و بدون دغدغه پیگیری و پیاده نمایند. کمیته ملی المپیک رایزنی ها و نامه نگاری های لازم را انجام داده و امیدواریم با مساعدت و همکاری دوستان در معاونت راهبردی ریاست جمهوری هر چه سریعتر این مهم میسر گردد.
کرباسیان یاد آور شد: بودجه اختصاصی بازیهای آسیایی گوانگژو 20 میلیارد و بودجه جاری کمیته 12 میلیارد تومان است که ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین بواسطه در نظر گرفتن این رقم برای سالی که 3 رویداد مهم المپیک سنگاپور، بازیهای آسیایی گوانگژو و بازیهای ساحلی در آن گنجانده شده خواستار تسریع در پرداخت آن هستیم تا شرمنده فدراسیونها و مردمی که چشم به موفقیت کاروان ورزشی کشورمان بسته اند نشویم.
وی در ادامه افزود: شکی نیست که حمایت مالی نقش مهم و بسزایی در تامین نیاز اردوها و کادر فنی تیم های ملی، اعزام به تورنمنت ها و مسابقات مقدماتی،حقوق مربیان و اردونشینان و در نهایت موفقیت در بازیهای پیش رو دارد. به همین دلیل نیز پیگیری های لازم را انجام می دهیم تا این بودجه هر چه سریعتر دریافت و در اختیار فدراسیون ها قرار گیرد.شکی نیست که اگر این بودجه در زمان ممکن و درست هنگامی که باید برای حفظ آمادگی و بالا بردن توانایی اردونشینان هزینه گردد در اختیار کمیته و فدراسیونها قرار نگیرد نوش دارویی خواهد بود بعد از مرگ سهراب.
 خوشبختانه با تلاش مهندس علی آبادی و رایزنی با معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری مقرر شده تا بودجه اختصاصی بازیها و کمیته طی روزهای آتی پرداخت گردد که به محض وصول به حساب فدراسیونها واریز خواهد شد.
وی در ادامه به اولویت بندی فدراسیونها اشاره کرد و گفت: طبق بررسی های بعمل آمده و تصمیم هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مقرر شد تا فدراسیونها به سه گروه تقسیم شوند که تخصیص بودجه آنها نیز با توجه به اهمیت مدال آوری ، پتانسیل، سابقه و توانی هایشان خواهد بود. در گروه اول فدراسیونها رشته هایی قرار دارند که در طول ادوار گذشته بازیها مدال آور بوده و در حال حاضر نیز از توانایی و استعداد بالایی برخورداند و به نوعی فدراسیون مدال آور مان به حساب می آیند.
 در گروه دوم رشته هایی قرار دارند که با بررسی های کارشناسی جزو رشته های آینده دار و امید بخش به حساب می آیند و باید جمایت شوند تا جزو رشته های مدال آور قرار گیرندو در گروه پایانی نیز رشته هایی قرار دارند که جزو رشته های اعزامی به بازیهای آسیایی و المپیک نیستند اما کمیته بر خود وظیفه می داند تا حمایتشان کند.
خزانه دار کمیته المپیک در پایان گفت: بودجه تخصیصی کمیته که انصافا بودجه مناسبی نیز می باشد با در نظر گیری همین اولویت ها در اختیار فدراسیون ها قرار خواهد گرفت.


۱۱ خرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.