در مراسم تجدید میثاق جامعه ورزش با آرمانهای امام راحل؛حجت الاسلام سید حسن خمینی: سازمان تربیت بدنی توفیقات خوبی به دست آورده است

جامعه ورزش کشور امروز با حضور در مرقد امام خمینی (ره) با آرمانهای بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، در این همایش  که با حضور دکتر سعیدلو معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی ،معاونین و مدیران ستادی سازمان ، روسای فدراسیونهای ورزشی و جمع کثیری از قهرمانان ورزشی برگزار شد.حجت الاسلام سید حسن خمینی نوه امام راحل(ره) طی سخنانی با تجلیل از حضور پر شور جامعه ورزش در مرقد حضرت امام(ره) گفت:حضور در جمع ورزشکاران همواره برای من نشاط آور بوده و امروز هم از اینکه در جمع شما هستم احساس بسیار خوبی دارم.
وی افزود: من خودم را جزو شما می دانم چرا که هنوز هم خودم را یک ورزشکار می دانم و از این بابت خرسند و خوشحالم.
حجت الاسلام سید حسن خمینی با اشاره به این که امام راحل همواره به ورزش و داشتن جامعه یی سالم تاکید می فرمودند گفت: در ورزش باید به گونه ایی برنامه ریزی شود که با توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ناهنجاریها از جامعه رخت بر بندد و من با مرور برنامه های ورزش ایران آینده درخشانی را برای جوانان ایرانی پیش بینی می کنم.
نوه امام راحل (ره) افزود:سازمان تربیت بدنی توفیقات خوبی به دست آورده و یقینا هر اندازه که این توفیقات بیشتر شود به توسعه ورزش همگانی در کشور کمک فراوانی می کند.
در این مراسم محمد رضا آذرشکیب قهرمان ملی پوش کشتی کشورمان میثاق نامه ورزشکاران را با آرامان های امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای قرائت کرد.
متن کامل میثاق نامه ورزشکاران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

( میثاق نامه )

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

سلام بر پیامبر عظیم الشان اسلام ، سلام بر امام عصر حضرت مهدی (عج) ، سلام بر خمینی روح خدا، بت شکن زمان
و نایب برحقش حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب

آن روح الهی که ولادتش همزمان باسالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام ،‌اهدافش منشا تحولی عظیم در تاریخ ایران و جهان و آرمان هایش نشات یافته از دین مبین اسلام است با ایمان و رهبری حکیمانه خود انقلاب کبیر اسلامی را بنیان نهاد .
اینک پس از گذشت بیست و یک سال از رحلت جانسوز آن عزیز سفر کرده ، خرسند و مفتخریم که با ارج نهادن به آرمان های والای آن امام همام و پیروی مستمر از امر ولایت ، پرچم پر افتخار ایران اسلامی با صلابت تر از همیشه بر بلندای قله های رفیع عدالت خواهی و مهرورزی در اهتزاز است ایران اسلامی اکنون با همت و تلاش مضاعف دانشمندان جوان و مخلص و عالم خود دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته جهان را برای میهن ا سلامی به ارمغان آورده و درجرگه معدود کشورهای تولید کننده علم ، با سرعتی فراتر از دنیای امروز قرار گرفته است ، امروز نگاه مردم آزادی خواه جهان به حرکت ملت شجاع و غیور ایران اسلامی است تا با پیشرفت های بی نظیر، عرصه بین الملل را بر زورگویان غرب و در راس آنها آمریکا و اسراییل غاصب تنگ نماید .
بی شک جامعه ورزش که قهرمانان و پهلوانان آن به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران طی سالهای اخیر برسکوهای پر افتخار جهانی ، آسیایی و المپیکی نایل گشته اند امروز اعم از ورزشکاران، مربیان، داوران ، پیشکسوتان و تمامی دست اندرکاران ورزش، از سراسر میهن اسلامی گرد هم آمده اند تا همچون قطره ای از دریای خروشان ملت قهرمان ایران بااندوهی جانکاه، ضمن تجدید میثاق با آرمانهای بلند امام عزیز، با رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز تجدید بیعت نمایند. ودر راه استقرار کامل عدل الهی در میهن اسلامی به سان سر بازان گمنام عرصه تلاش وایثارازارائه خدمات صادقانه دریغ نورزند.
در این خصوص جامعه ورزش کشور اعلام می دارد:
1-تا پای جان به آرمانهای مقدس معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) پای بند و وفا دار خواهیم ماند .
2-دراجرای رهنمود های مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا... خامنه ای از هر گونه استقامت و پایداری دریغ نمی ورزیم.
3-در اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعنوان میثاق با امام راحل و شهدای گرانقدر، تلاش وکوشش می نماییم.
4-در حفظ و حراست ازارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوشا و در پی تحقق آرمان های ملت عزیز درعرصه جهانی ورزش به ویژه به هنگام شرکت در فعالیت های بین المللی و جهانی به عنوان سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جان مایه خواهیم گذاشت.
5-جهت اهتزازپرچم مقدس سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی و جهانی و المپیک از هیچ کوششی فرو گذار نخواهیم کرد.
6-برای ترویج و اشاعه فرهنگ پهلوانی و جوانمردی درورزش کوشا خواهیم ماند.
7-در جهت اشاعه فرهنگ ورزش همگانی به منظور حفظ سلامتی وشادابی تمامی افراد جامعه تلاش خواهیم نمود .
خداوندا ماراملزم به این میثاق نامه و عامل به آن بگردان
والسلام علیکم و رحمه ا.. و برکات
۱۰ خرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.