گزارش عملکرد 9 ماهه ورزش به رییس جمهور ارائه شد

گزارش عملکرد 9 ماهه ورزش به رییس جمهور ارائه شد
ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی ، بین المللی و آسیایی در 9 ماهه حضور دکتر سعید لو در سازمان تربیت بدنی بیش از 521 مدال طلای انفرادی و 114 مقام اولی را کسب کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش ایران،بر اساس آمار منتشر شده از 48 فدراسیونی در 9 ماهه حضور دکتر سعید لو در سازمان تربیت بدنی اعزام به مسابقات برون مرزی داشته اند، ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی ،بین المللی و آسیایی در بخش انفرادی به ترتیب 521 مدال طلا، 453 مدال نقره و 465 مدال برنز کسب کردند. همچنین در بخش تیمی نیز ورزشکاران ایران در مسابقات جهانی ،بین المللی و آسیایی 114 مقام قهرمانی ، 75 مقام نایب قهرمانی و 48 مقام سومی کسب کردند.
در گزارش 6 ماهه اعلام شده از سوی سازمان تربیت بدنی به ترتیب فدراسیون های کشتی، تکواندو،قایقرانی ،جانبازان و معلولین و دومیدانی در رتبه های اول تا پنجم قرار داشتند. در این میان بر اساس آمار اعلام شده توسط فدراسیون ها که در 2 ماهه نخست سال 89 اعزام به مسابقات برون مرزی اعزام شده اند، ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی ،بین المللی و آسیایی بیش از 70 مدال رنگارنگ در این مسابقات کسب کردند که بخشی از این مدال ها برای اولین بار و توسط بانوان ورزشکارا کشور مان کسب شده است.
همچنین در آمار منتشر شده از سوی سازمان تربیت بدنی فدراسیون کشتی با بیش 11 مدال طلا، 9 مدال نقره و 17 مدال برنز در صدر فدراسیون های مدال آور قرار دارد. در فروردین ماه تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی جوانان کشورمان در جام سیراکوف بلغارستان شرکت کردند که آزادکاران 3 مدال طلا، 1 مدال نقره و 3 مدال برنز را کسب کرده و فرنگی‌کاران نیز صاحب 1 مدال طلا، 2 نقره و 1 برنز شدند. در اوایل اردیبهشت ماه تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشورمان در رقابت‌های گزینشی المپیک نوجوانان در ازبکستان شرکت کردند که فرنگی‌کاران صاحب 1 مدال طلا، 1 نقره و 2 برنز شدند و دو سهمیه المپیک را توسط بهروز ملکی و یوسف قادریان کسب کردند و آزادکاران نیز با کسب 1 مدال طلا، 2 نقره و 1 برنز یک سهمیه المپیک را توسط مهران شیخی کسب کردند.
پس از آن تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران روزهای 22 تا 26 اردیبهشت ماه در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردند که در رشته آزاد صاحب 3 مدال طلا، 1 نقره و 1 برنز شده و در جایگاه نخست قرار گرفتند و در کشتی فرنگی نیز صاحب 2 مدال طلا و 2 برنز شدند.آخرین برنامه کشتی‌ ایران حضور تیم‌های جوانان کشورمان در جام قهرمانان ترکیه در روزهای پایانی اردیبهشت ماه بود که فرنگی‌کاران صاحب 1 مدال نقره و 4 برنز و آزادکاران صاحب 1 مدال نقره و 3 برنز شدند.
فدراسیون تکواندو با درخشش در مسابقات آسیایی و قهرمانی در 2 بخش پومسه و مبارزه و از نظر ارزش گذاری مسابقات با مجموع 12 مدال رنگارنگ در جایگاه دوم قرار دارد.
فدراسیون شنا با درخشش شناگران خود برای اولین بار توانست یک مدال رسمی آسیایی را با کسب مدال برنز در مسابقات عمان و همچنین کسب بیش از 10 مدال از مسابقات مختلف در رتبه سوم قرار دارد.
فدراسیون دوچرخه سواری نیز با کسب 5 مدال از مسابقات آسیایی سومین فدراسیونی است که در از نظر ارزش گذاری مدالی در رتبه چهارم قرار دارد.
همچنین در آمار منتشر شده از سوی سازمان تربیت بدنی ، فدراسیون تیراندازی برای اولین بار در بخش بانوان با کسب رتبه سومی در مسابقات جهانی یکی از ارزشمند ترین مدال های 2 ماهه نخست سال را کسب کرد،ضمن اینکه کسب مقام قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات آسیایی و صعود به جام جهانی و کسب سهمیه المپیک سنگاپور و کسب مقام قهرمانی شطرنج بانوان در آسیا برای اولین بار یکی دیگر از دستاوردهای مهم 2 ماهه نخست سال 89 بود.
در ورزش همگانی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال در مورد ضرورت توجه و اهتمام به توسعه ورزش ، حرکت جدی سازمان تربیت بدنی برای گسترش ورزش همگانی در میان عموم مردم آغاز شد،تشکیل فدراسیون انجمن های ورزشی و تشکیل کمیته های ورزش همگانی در فدراسیون های ورزشی گام های مهم سازمان تربیت بدنی برای اهتمام به توسعه ورزش همگانی بود.
در این میان اهتمام ویژه سازمان تربیت بدنی به برپایی همایش های پیاده روی در مراکز و شهرهای استان های کشور در دستور کار سازمان تربیت بدنی قرار گرفت.حضور ویژه رییس سازمان تربیت بدنی در این همایش از جمله حضور در همایش ورزش همگانی و صبحگاهی مشهد و تبریز و همچنین دستور اکید دکتر سعید لو برای ورزش کردن مدیران سازمانی با حضور خود در جلسات ورزش همگانی سازمان در واقع حرکت نو و تاره ای از سوی مدیریت ورزش برای رشد و توسعه ورزش همگانی بود.
از سوی دیگر برپایی لیگ برتر فوتبال در فضای منسجم و آرام و پایان آن طبق برنامه زمان بندی شده بدون مشکلات حاشیه ای مرسوم فوتبال و برگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا در اصفهان و میزبانی مسابقات جام قهرمانان باشگاه های آسیایی یکی دیگر از دستاوردهای مهم ورزش کشور محسوب می شود.لیگ برتر نهم فوتبال باشگاه های کشور،در شرایطی قهرمان خود را شناخت که برخی از تیم های باشگاهی حاظر در لیگ حتی یک کارت قرمز دریافت نکردند و برخی دیگر از بازیکنان تیم های حاضر در لیگ با حفظ ارزش های فرهنگی صحنه های زیبایی را در لیگ برتر رقم زدند.
آنچه در 9 ماهه حضور دکتر سعید لو در ورزش کشور شاهد بودیم،کاهش چشم گیر حاشیه های مدیریتی مرسوم ورزش بود،در این میان فضای ورزش کشور با توجه به برنامه های اصولی و کارشناسی شده با آرامش به سوی اهداف از پیش تعیین شده حرکت می کند. توجه جدی و نگاه سازمان تربیت بدنی به همه رشته ها یکی دیگر برنامه های اصلی دستگاه ورزش کشور بود که با حضور رییس سازمان تربیت بدنی در مسابقات مختلف از جمله حضور در فینال بسکتبال،والیبال و اردوهای آماده سازی تیم های ملی تجلی پیدا کرد.
گفتنی است که این‌آمار بنا بر اعلام فدراسیون های ورزشی و به نسبت معتبر بودن مسابقات برون مرزی اعزام شده منتشر شدهاست


۹ خرداد ۱۳۸۹ ۱۳:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.