افشین داوری: رقابت‌های جام امام رضا از اهمیت بالایی برخوردار است/ دوومیدانی خانه ماست

افشین داوری: رقابت‌های جام امام رضا از اهمیت بالایی برخوردار است/ دوومیدانی خانه ماست
سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: رقابت‌هایی همچون جام امام رضا که در تقویم جهانی قرار دارد، از اهمیتی بالایی برخوردار است .‌
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری پیش از شروع سومین دوره مسابقات جام امام رضا گفت: جام امام رضا باید خیلی قوی تر و جدی تر تلقی می‌شد. امیدوارم بتوانیم در سال‌های آتی شرایط مطلوب‌تری برای این مسابقات فراهم کنیم‌. علت حضور برخی از ورزشکاران دختر و پسر ما در این جام این است که ۳۰ امتیاز برایشان خواهد داشت. 
 
وی  افزود: باید بتوانیم  در آینده کارهای دیگری انجام بدهیم از جمله پرداخت جایزه دلاری تا به ورزشکاران انگیزه بدهد. ما باید پیشنهاد این موضوع را به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بدهیم و از این موضوع برای ارتقاء دوومیدانی خودمان استفاده کنیم.
 
داوری به لزوم فراهم کردن امکانات برای برگزاری این مسابقات در سال‌های آینده گفت: برای ارائه تقویم برنامه خودمان به آسیا نیاز به امکانات خوب حرفه‌ای داریم که باید حداقل در چند استان مطرح مثل خراسان رضوی فراهم کنیم. مشهد امکانات زیرساختی از نظر استادیوم  و ظرفیت لازم را  دارد اما به تجهیزات نیاز است و اگر قرار است این مسابقات تداوم داشته باشد و امتیازش از ۳۰ تا ۱۰۰ برود، نیازمند توجه است. 
 
 
سرپرست فدراسیون دوومیدانی همچنین در مورد حضور در بازیهای آسیایی گفت: در حال عقد قرارداد با یک اکیپ ماساژور و فیزیوتراپ هستیم تا زمان بازی‌ها کنار ما باشند. تعداد ورزشکارانمان هم محدود هستند. کارشناسان بالادستی ما در ورزش پیش‌بینی اخذ مدال در بازی های آسیایی ندارند اما خوشبختانه استعدادهایی داریم که اگر بتوانند از استعداد بدنی خود استفاده کنند، موفقیت‌های قابل قبولی را در بازی‌ها خواهیم داشت. 
 
وی در مورد حضور نداشتن ورزشکاران شاخص ایران همچون احسان حدادی و حسن تفتیان در جام امام رضا اعتبار این مسابقات را برای کشورهای خارجی شرکت کننده کاهش می‌دهد، بیان کرد: فدراسیون قبل اتفاق قشنگی را رقم زد و جام امام رضا را در کنفدراسیون آسیا ثبت کرد. باید از قبل برنامه‌ریزی می‌کردیم تا ورزشکار ما می‌دانست در پیک برنامه‌هایش حضور در این جام را برای خود در نظر بگیرد. این  موضوع از دست من خارج بود چون برنامه‌ها را بسته بودند. آقای حدادی باید برنامه‌ای برای خود تدوین می‌کرد تا به هدفش در بازی‌های آسیایی برسد و از قبل تصمیمات گرفته شده بود. 
 
او در این مورد افزود: می پذیرم وقتی جامی را برگزار و از تمامی آسیا دعوت می‌کنیم نیاز است ابتدا خودمان با تمام توان حضور داشته باشیم. باید برای جام امام رضا انرژی و وقت بیشتری بگذاریم و این جام را دارای اعتبارات و منابع مالی بیشتری کنیم تا منابع انسانی داخلی و خارجی حضور فعال داشته باشند. 
 
داوری در مورد عدم حضور تفتیان در این مسابقات گفت: تفتیان هم برنامه‌هایش را ردیف کرده بود اما مطمئن هستم اگر فدراسیون تکلیف می‌کرد که باید در جام امام رضا حضور پیدا کند، با توجه به اینکه یکی از مودب‌ترین ورزشکاران است، قطعا این موضوع را انجام می‌داد اما به نظر می‌رسد حساسیتی در این مورد نبوده است. شک نکنید در آینده بهتر تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از دوومیدانی برای بازی‌های آسیایی گفت: حدود ۲۱ روز است که به فدراسیون آمده‌ام و جلسات متعددی را با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشته‌ام. حمایت‌ها همیشه هست اما به موقع بودنش اهمیت دارد. ما برای بازی‌های آسیایی نیاز به حمایت در ۶ ماه اول سال داریم. برای رسیدن به مدال به توزیع به موقع منابع نیاز است که خوشخبتانه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کاملا همراه بودند. 
  
داوری در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی چند مدال برای تیم دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی دارد؟ گفت: هیچ مدالی را پیش‌بینی نمی‌کنیم اما تلاش می‌کنیم که بازی‌های آسیایی را به یک فرصت تبدیل کنیم و ‌منابع انسانی‌مان را توسعه بدهیم.البته مسابقه میدان خاصی است و نمی‌شود خیلی به تاپ‌لیست‌ها اکتفا کرد. تیمی کیفی می‌بندیم و اصلا کمیته هم با توجه به منابع اجازه تیم کمی به ما نمی‌دهد.

 

گفتنی است: سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوو میدانی جام امام رضا (ع)گرامیداشت استاد علی باغبانباشی طی روزهای ۱۷ و ۱۸ خرداد به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب برگزار خواهد شد.
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.