المپیک پاریس 2024 رویدادی بدون پلاستیک

المپیک پاریس 2024 رویدادی بدون پلاستیک

پاریس قصد دارد استفاده از پلاستیک یکبار مصرف را در زمان برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2024 در سال آینده ممنوع کند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آژانس خبری فرانسه، آنه هیدالگو، شهردار پاریس، در یک سخنرانی در مجمع بین‌المللی شهرداران علیه آلودگی با مواد پلاستیکی، اعلام کرد که درنظر دارد المپیک را به نخستین رویداد "مهم" بدون پلاستیک یکبار مصرف" تبدیل کند.

بنا بر اعلام دفتر شهردار پاریس و به نقل از وی اعلام شد: " تصمیم گرفته‌ایم بازی‌های المپیک را به اولین رویداد بزرگ بدون پلاستیک یک‌بار مصرف تبدیل کنیم. پلاستیک (ضایعات پلاستیک) یک مسئله مهم جهانی باقی مانده است: هر ساله 14000 پستاندار و 1.4 میلیون پرنده دریایی به دلیل بلعیدن زباله های پلاستیکی کشته می شوند".

 بر این اساس هواداران و بازدیدکنندگان فقط می توانند بدون بطری های پلاستیکی وارد سالن های مسابقه شوند. کوکاکولا، یکی از برندهای متعدد بخشی از برنامه شراکت در المپیک (TOP)، قول داده است که از بطری های شیشه ای قابل استفاده مجدد برای محصولات خود استفاده نماید تا بعد از بازی ها مجدداً مورد بازیافت و استفاده قرارگیرند. در ماراتن المپیک نیر از فنجان های قابل استفاده مجدد برای نوشیدنی استفاده می شود

کمیته بین المللی المپیک و پاریس 2024 بخشی از چارچوب ورزش برای طبیعت هستند که هدف آن تغییر رابطه بین ورزش و طبیعت است و اطمینان حاصل می کند که ورزش اثرات منفی احتمالی خود را نه تنها به حداقل می رساند بلکه برای کمک به بازسازی و محافظت از طبیعت از آن استفاده خواهد کرد.

۸ خرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.