نهرودی: ترکیب تیم جهانی، سوم اسفندماه مشخص می‌شود/ بوکسورها برای قرار گرفتن در ترکیب باید توانمندی خود را ثابت کنند

نهرودی: ترکیب تیم جهانی، سوم اسفندماه مشخص می‌شود/ بوکسورها برای قرار گرفتن در ترکیب باید توانمندی خود را ثابت کنند

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: هیچ اصراری برای اعزام به مسابقات جهانی در هر 13 وزن نداریم و بدون شک نفراتی اعزام خواهند شد که توانمندی خود را به کادر فنی ثابت کرده باشند؛ صرف اینکه یک ورزشکار در رقابت‌ها برنده شده باشد، نیست و باید با بررسی شرایط، نحوه عملکرد او در رویدادهای برون مرزی و رقابت با حریفان بزرگ بسنجیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون بوکس:مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی بوکس روز چهارشنبه – پنجم بهمن‌ماه در سالن حاج احمد ناطق نوری برگزار شد که در نهایت بر اساس رقابت‌های صورت گرفته ادامه تمرینات با حضور 17 بوکسور در حال پیگیری است.
حسینقلی نهرودی سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص روندی که تاکنون پشت سر گذاشته‌اند، گفت: مرحله اول مسابقات انتخابی تیم ملی را دی‌ماه و با حضور مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور زاهدان برگزار کردیم که در نهایت 28 نفر انتخاب و به اردو راه پیدا کردند. در ادامه مسابقات درون اردویی را روز پنجم بهمن‌ماه برگزار کردیم که تعدادی از نفرات خط خوردند و در حال حاضر با 17 بوکسور تمرینات را پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: تمرینات تا سوم اسفندماه ادامه دارد و پس از آن انشاءالله با حضور بوکسورهایی که جا مانده‌اند یا به هر دلیلی شرایط شرکت در این مرحله را نداشتند، مرحله نهایی مسابقات انتخابی را برگزار می‌کنیم؛ همچنین در این مرحله نفراتی که مورد تایید هیات‌های استانی خود بوده‌اند اما نتوانستند شرکت کنند، حضور خواهند داشت و در آخرین مرحله انتخابی با یکدیگر مبارزه می‌کنند تا ترکیب نهایی تیم ملی بوکس برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شود.

سرمربی با تجربه تیم ملی بوکس خاطرنشان کرد: برخی نفرات در مسابقات درون اردویی تیم ملی برنده شدند اما این موضوع تنها ملاک برای حضور در اردو نیست؛ طبق بررسی‌هایی که صورت گرفت با کادرفنی به این نتیجه رسیدیم که ورزشکار انتخابی علاوه بر برتری در این میدان، باید توانایی لازم برای کسب مدال در میادین بین‌المللی را داشته باشد و فدراسیون باید بتواند روی مدال آوری او حساب کند؛ هیچ اصراری برای اعزام به مسابقات جهانی در هر 13 وزن نداریم و بدون شک نفراتی اعزام خواهند شد که توانمندی خود را به کادر فنی ثابت کرده باشند؛ نمودار عملکرد ورزشکاران در طول اردو در حال بررسی است و صرف اینکه یک ورزشکار در این رقابت‌ها برنده شده باشد، نیست، بلکه باید با بررسی شرایط، نحوه عملکرد او در رویدادهای برون مرزی و رقابت با حریفان بزرگ را بسنجیم؛ نفراتی که خط خوردند، طبیعتا نتوانستد انتظاراتمان را برآورده کنند.
نهرودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بوکسورها تمرینات خود را در نوبت صبح (بدنسازی) و بعد از ظهر (تکنیکی و تاکتیکی) به صورت مستمر پیگیری می‌کنند که این روند تا سوم اسفندماه ادامه خواهد داشت. بعد از آن اردو و تمرینات به صورت جدی تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی جهان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به رویدادهای پیش روی تیم ملی بوکس گفت: این رشته سال سنگینی را پیش رو دارد؛ مسابقات قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی که تعیین کننده که سهمیه المپیک پاریس است و قهرمانی آسیا از مهم‌ترین رویدادهایی است که در دستور کار این رشته قرار دارد؛ برنامه ریزی مدونی را انجام دادیم تا انشاءالله حضوری موفق در این میادین داشته و بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای ایران عزیزمان باشیم.

سرمربی تیم ملی بوکس تصریح کرد: ما برای سال آینده 14 مرحله اردوی آماده سازی که شامل اردوهای مشترک با کشورهای مطرح می‌شود و حضور در 11 مسابقه داخلی و بین‌المللی را در نظر گرفته‌ایم تا ورزشکاران آمادگی لازم را کسب کنند و محک جدی بخورند؛ امیدواریم با کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بتوانیم طبق برنامه و به صورت دقیق پیش برویم تا انشاءالله بتوانیم موفق باشیم و به هدفی که تعیین کردیم برسیم.

نهرودی در پایان اظهار داشت: شرایط بوکسورهای حاضر در اردو من را راضی نمی‌کند و اشکالات فنی و پایه‌ای زیادی دارند؛ همگی باید تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا علاوه بر رفع این موارد، بتوانند به ایده آل مورد نظر برسند.

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۵:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.