استقبال باخ از سازمان ملل در حمایت از همبستگی ورزش

استقبال باخ از سازمان ملل در حمایت از همبستگی ورزش
توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، از تصویب قطعنامه جدید مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در به رسمیت شناختن "سازماندهی بر اساس روحیه صلح" و "احترام به ماهیت وحدت‌بخش و آشتی‌جویانه ورزش" استقبال کرد.

 


 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از IOC، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در این خصوص گفت: "مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب این قطعنامه از مأموریت فراگیر بازی‌های المپیک و پارالمپیک نیز حمایت می‌کند تا یک نیروی متحد کننده باشد و تمام جهان را در رقابتی مسالمت‌آمیز و بدون هیچ گونه تبعیضی گرد هم آورد.

کمیته بین المللی المپیک بسیار سپاسگزار است که این قطعنامه به طور خاص تاکید می کند رویدادهای ورزشی بین المللی باید با روحیه صلح آمیز و بدون هیچ گونه تبعیض برگزار شود و به ویژه ماهیت وحدت بخش و آشتی جویانه این رویدادها رعایت شود. ما تنها در صورتی می توانیم این ماموریت وحدت بخش را انجام دهیم که بازی های المپیک و پارالمپیک فراتر از همه تفاوت های سیاسی، فرهنگی و غیره باشد. این موضوع تنها در صورتی امکان پذیر است که بازی های المپیک از نظر سیاسی بی طرف باشند و به ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی تبدیل نشوند. بنابراین با بالاترین قدردانی از حمایت بی بی بدیل کشورهای عضو سازمان ملل از بی طرفی سیاسی کمیته بین المللی المپیک و استقلال ورزش که در قطعنامه بیان شده استقبال می کنیم".

۱۳ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.