کوراش قهرمانی جهان; دو طلا، دو نقره و یک برنز برای ایران در روز دوم

کوراش قهرمانی جهان; دو طلا، دو نقره و یک برنز برای ایران در روز دوم
 
 
تیم ملی کوراش مردان و زنان ایران در روز دوم مسابقات قهرمانی جهان به ۵ مدال شامل ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز دست یافت.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ووشو، دومین روز از سیزدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان از صبح امروز (یکشنبه) ۶ آذرماه در پونام هند پیگیری شد. در این روز برای کاروان کشورمان ۵ ورزشکار به روی گیلم رفتند که هر ۵ کوراش‌‎کار به مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز دست پیدا کردند و روز درخشانی را برای ورزش کشورمان رقم زدند.
 
برهمین اساس دنیا آقایی طلا در وزن ۷۰-کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت که با برتری مقابل تمامی کوراش‌کارانراهی دیدار نهایی شد. وی در فینال با برتری مقابل "بزوروآ" از ازبکستان به مدال طلا دست یافت.
 
در این وزن ورزشکارانی از هلند و تایپه به صورت مشترک سوم شدند.
 
*مسعود قوی بازو طلا در وزن ۹۰- کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت که با برتری مقابل تمامی کوراش‌کاران راهی دیدار نهایی شد. قوی‌بازو در فینال با برتری مقابل "جونیبک" از ازبکستان به مدال طلا دست یافت.
 
در این وزن ورزشکارانی از فرانسه و ژاپن به صورت مشترک سوم شدند.
 
*محمد محمدی بریمانلو در وزن ۸۱- کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و مقتدرانه راهی دیدار نهایی شد اما در این مرحله بازی را به "امید اسانوف" از ازبکستان واگذار کرد و به مدال نقره مسابقات کوراش قهرمانی جهانی دست یافت.
 
در این وزن ورزشکارانی از قزاقستان و هند به صورت مشترک سوم شدند.
 
*فاطمه فتاحی جویباری در وزن ۶۳- کیلوگرم پس از برتری مقابل تمامی حریفان خود راهی دیدار نهایی شد. وی در این مرحله مقابل "اولیا خامیدوف" از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.
 
در این وزن ورزشکاران اوکراین و ویتنام به صورت مشترک سوم شدند.
 
* پردیس عیدی وندی در وزن ۵۷-کیلوگرم پس از برتری مقابل حریفان خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی با شکست در این مرحله مقابل ورزشکاری از کره‌جنوبی از رسیدن به فینال بازماند و صاحب رتبه سوم مشترک شد و به مدال برنز دست یافت.
 
در این وزن "ناگوین تی" از ویتنام به مقام قهرمانی دست یافت و "لی یی جو" از کره‌جنوبی دوم شد. عیدی‌وند و "شاپواتوا" از ازبکستان به صورت مشترک سوم شدند.
 
پیش از این نیز، حاصل تلاش کاروان کشورمان در روز نخست (روز گذشته ۵ آذرماه) این مسابقات ۵ مدال رنگارنگ شامل ۳ طلا، یک نقره و یک برنز بود. با این تفاسیر کاروان کوراش کشورمان تا به این لحظه ۵ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز کسب کرده است.
 
بر این اساس، زهرا باقری در وزن ۸۷- کیلوگرم، فاطمه برمکی در وزن ۸۷+ کیلوگرم و الیاس پاکدل در وزن ۷۳- کیلوگرم به مدال طلا، قاسم نوری‌زاده در وزن ۶۶- کیلوگرم به مدال نقره و صبا کرمعلی در وزن ۷۸- کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بودند.
 
تمامی مقدمات اردوهای تدارکاتی و مراحل کامل اعزام تیم ملی کوراش کشورمان توسط فدراسیون ووشو در شرایط سخت اقتصادی صورت گرفته است. رضا نصیری ‎نژاد رئیس انجمن کوراش ایران و دبیرکل و مسئول فنی انجمن جهانی کوراش و کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش ایران در این مسابقات حضور دارند.
 
روز پایانی این رقابت‌ها فردا (دوشنبه) ۷ آذرماه پیگیری خواهد شد.
۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.