گزارش وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی هندبال از تیم ملی ایران؛وویوویچ: بهترین عملکرد خود را مقابل حریفان به نمایش می‌گذاریم

گزارش وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی هندبال از تیم ملی ایران؛وویوویچ: بهترین عملکرد خود را مقابل حریفان به نمایش می‌گذاریم
وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی هندبال در گزارشی نگاهی به تیم ملی هندبال مردان ایران و دومین حضور در مسابقات قهرمانی جهان انداخت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون هندبال، در متن گزارش وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی هندبال در مورد حضور تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ آمده است:

سال ۲۰۱۵، تیم ملی هندبال ایران برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی قطر حضور پیدا کرد بعد از پیروزی در دو مسابقه از مجموع پنج بازی که هر دو در جام ریاست فدراسیون جهانی مقابل تیم‌های شیلی و عربستان سعودی کسب شد، ایران با کسب جایگاه بیست و یکم به کار خود در این رویداد پایان داد.
پس از ناکامی در کسب سهمیه سه دوره مسابقات قهرمانی جهان پس از سال ۲۰۱۵، تیم ملی هندبال توانست بلیت حضور در مسابقات قهرمانی جهان لهستان / سوئد را در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی عربستان رزرو کند.
کسب پیروزی‌های دشوار مقابل تیم‌های ملی عراق (۲۸ بر ۲۵) و کویت (۲۷ بر ۲۶) برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی به یاری ایران آمد و در نهایت ملی‌پوشان ایران با ایستادن در جایگاه چهارم آسیا به مسابقات قهرمانی جهان صعود کردند و موفقیت بزرگی را به دست آوردند.

هدایت ایران را در جریان مسابقات قهرمانی آسیا، مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی بر عهده داشت و پس از این رقابت‌ها وسلین وویوویچ جایگزین وی شد. سرمربی مونته‌نگرویی که در سال ۱۹۸۴ عنوان قهرمانی المپیک و در سال ۱۹۸۶ به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کرد و اکنون با کوله‌باری از تجربه چه به عنوان مربی و چه به عنوان بازیکن هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته است.

وویویچ که در جریان مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ با تیم ملی اسلوونی عنوان سومی را کسب کرد که البته تکرار این موفقیت با تیم ملی ایران که با تیم‌های اسپانیا و مونته‌نگرو هم‌گروه است کمی از خوشبینانه است.

وسلین ووجویچ سرمربی کنونی تیم ملی ایران در این باره اظهار کرد: "ایران مقابل رقبای قدرتمندی قرار خواهد، اما تمام تلاش خود را برای کسب نتایج خوب خواهیم کرد. ایران مقابل هیچ تیمی تحقیر نخواهد شد و ما بهترین عملکردمان را مقابل حریفان به نمایش خواهیم گذاشت."
البته تقابل وسلین وویوویچ مقابل تیم هموطنانش یعنی مونته‌نگرو برای او دشوار خواهد بود. وویوویچ در این بار نیز اظهار کرد: " اجازه بدهید تنها به بخش ورزشی این موضوع بیندیشیم".

درحالی که بسیاری از بازیکنان تیم ملی در لیگ داخلی ایران شاغل هستند، نام‌هایی چون سید علیرصا موسوی ( استیاتو بخارست ) و پویا نورورزی نژاد ( آینتراخت هاگن) در لیگ‌های خارج از ایران شاغل هستند.

قرار گرفتن ایران در جمع سه تیم اول گروه خود کار ساده‌ای نخواهد بود اما وویوویچ باور دارد که این هدف واقع‌گرایانه و البته دشوار است اما غیر ممکن هم نیست.
۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.