رئیس فدراسیون نجات غریق: حضور قهرمانان رشته های دیگر در تیم ملی نجات غریق منعی ندارد

رئیس فدراسیون نجات غریق: حضور قهرمانان رشته های دیگر در تیم ملی نجات غریق منعی ندارد
حیدری پس از مسابقات نجات غریق قهرمانی جهان گفت : جامعه نجات غریق در رشته‌های دیگر هم قهرمان دارد , قهرمانان کاراته و کشتی داریم که ناجی غریق هستند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ نشست خبری رئیس، نایب‌رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی و سرمربی تیم ملی نجات غریق پس از مسابقات قهرمانی جهان امروز (سه شنبه 12 مهر) در محل فدراسیون برگزارشد.
 
مهدی حیدری، رئیس فدراسیون در ابتدا گفت: پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور آمل، ۴۰ نفر از بهترین‌ها وارد تیم ملی شده و تیمی منتخب از ۶ ورزشکار مرد و ۴ ورزشکار زن به مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا اعزام شدند. در حوزه بانوان اتفاق مبارکی رخ داد و نایب‌قهرمان ۴ در ۹۰ جهان بعد از مصر شدیم. اگر مستر اعزام می کردیم، می توانستیم مدال بهتری بگیریم اما در رده نشنال ارزش داشت. وی افزود: کشورهای نیوزلند و استرالیا برای جارو کردن مدال آمده بودند با این وجود بچه‌های ما خوب کار کردند؛ رستمی نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و با بدشانسی سکو از دستش رفت اما در حوزه استخری مردان اکثر رکوردهای ملی جابه‌جا شدند.
حیدری درخصوص حضورورزشکاران دوومیدانی در ترکیب تیم ملی نجات غریق اعزامی به مسابقات جهانی تاکید کرد: جامعه نجات غریق در رشته‌های دیگر هم قهرمان دارد. قهرمانان کاراته و کشتی داریم که ناجی غریق هستند و بهتر از این نفرات را در ایران برای اعزام به مسابقات  نداشتیم که  البته منعی هم ندارد و مشکلی نیست.
 
رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی درخصوص همکاری وزارت‌ ورزش و جوانان با اعزام‌ها گفت:  هم‌زمان با مسابقات ایتالیا، ورلدچمپیون دایو ترکیه را هم داشتیم که رکورد ملی با ۶۴ متر در آن شکسته شد. نهایت همکاری را شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان با ما برای اعزام کرده و هیچ مشکلی نداشتیم که همه افرادی که معرفی کرده‌ایم، اعزام شده‌اند. شرمنده نشدیم و تیم بانوان پس از ۵ اردو در ایتالیا حضور یافتند. تیم را رها نمی‌کنیم و برنامه حفظ و جانشین‌پروری را داریم.
 
وی درباره  ورود به رشته دریایی اظهار کرد: در سال‌های گذشته در بحث دریایی ورود نشده است و با بررسی های انجام شده، در تلاش هستیم تا ابزار حرفه‌ای نجات‌غریقی مسابقاتی اعم از مانکن، تیوب و ... را بیاوریم و ورزشکار را تربیت کنیم که آشنایی با این رشته پیدا کنند. با توجه به پتانسیل هم‌وطنان استان‌های ساحلی، در این بعد هم قدم خوبی برداریم.
در ادامه شادی قیاسی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون و مربی تیم اعزامی به مسابقات جهانی و همچنین محمد ناظری، سرمربی تیم ملی نجات‌غریق توضیحاتی در خصوص مسابقات جهانی ایتالیا و شرایط تیم های ملی ارائه کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
گفتنی است: تیم ملی نجات غریق بانوان ایران در ماده ۹۰×۴ متر در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی جهان ایتالیا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.
۱۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.