/دیدار نمایندگان فیفا با افشارزاده/افشارزاده: خواستار همکاری و حمایت بیشتر فیفا از فوتبال ایران هستیم/ کوان پایپ: برای حرفه ای شدن فوتبال ایران برنامه ریزی و فعالیت خواهیم کرد

/دیدار نمایندگان فیفا با افشارزاده/افشارزاده: خواستار همکاری و حمایت بیشتر فیفا از فوتبال ایران هستیم/ کوان پایپ: برای حرفه ای شدن فوتبال ایران برنامه ریزی و فعالیت خواهیم کرد
نمایندگان فدراسیون جهانی فوتبال صبح امروز با حضور در کمیته ملی المپیک با دبیر کل کمیته در خصوص بررسی راهکارهای لازم برای حرفه ای شدن فوتبال کشورمان دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این نشست که با حضور بهرام افشارزاده دبیر کل، محمد عزیزی مدیر روابط بین المللی کمیته، دکتر غفاری مدیر اسبق روابط بین الملل فدراسیون فوتبال، کوان پایپ(از کانادا) مشاور ارشد حرفه ای سازی فدراسیون جهانی ،کریس کولی(از کانادا) مشاور ارشد بازاریابی فیفا،ماجد ابوح (از اردن) نماینده دفتر توسعه ای فیفا و تاماس گردین(از سوئیس) مسئول لیگ حرفه ای و نایب رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد نمایندگان فیفا آمادگی خود را برای هر گونه همکاری و تعامل در جهت حرفه ای شدن فوتبال ایران اعلام داشتند.
در ابتدای این نشست کوان پایپ مشاور ارشد حرفه ای سازی فدراسیون جهانی ضمن تقدیر و تشکر از دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص مهیا نمودن برپایی این نشست اهداف ماموریت این گروه را مشاوره،سازماندهی ،بررسی پتانسیل های موجود و شناخت موانع ، مشکلات و چالش های پیش رو برای رسیدن به فوتبالی حرفه ای در ایران عنوان داشت.
وی درادامه افزود: ما در این ماموریت ضمن دیدار با مسئولین ورزش ایران نشتست هایی را با کارشناسان و مطلعین خواهیم داشت تا بتوانیم با جمع بندی مواردی که تهیه می کنیم راهکارها و یافته های خود را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهیم. این ماموریت ما کاملا اجرایی است و به همین تحقیق ختم نمی شود و مطمئن باشید در صورت همکاری مناسب در کمتر از دو سال برنامه ای مدون و قابل اجرا به فوتبال ایران ارائه خواهد شد.
پایپ در پایان ضمن اشاره به دو طرح گل 3 و 4 که با حمایت مستقیم فیفا در حال پیگیری است اظهار داشت: فدراسیون جهانی فیفا این قبیل حمایت ها را در کشورهای داوطلب با اشتیاق ویژه ای پیگیری می کند و مطمئن هستم که با تعامل موجود بین کمیته ملی المپیک ایران و فدراسیون فوتبال این کشور برنامه ها و راهکارهایمان عملی و اجرا خواهد شد.
در ادامه این نشست بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به نمایندگان فیفا گفت: کمیته ملی المپیک تعامل بسیار خوبی با فدراسیون فوتبال داشته و دارد و با توجه به اینکه رئیس فدراسیون فوتبال ایران عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز می باشد این روابط بسیار نزدیک تر و اجرایی تر از ادوار گذشته شده است.
وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک بعنوان متولی آماده سازی و اعزام تیمهای ملی کشور به بازیهای آسیایی و المپیک در خصوص تیم فوتبال المپیک نیز وظایف مشخصی دارد که تا کنون به تمامی آنها بطور صد در صد عمل کرده است. خوشبختانه هیچ مشکلی بین کمیته و فدراسیون فوتبال وجود ندارد و شک نکنید که کمیته المپیک از هر گونه طرح و برنامه اعطایی شما برای پیشرفت فوتبال کشور حمایت خواهد کرد.
فوتبال در سراسر دنیا و خود ایران از طرفداران بی شماری برخوردار است که همین موضوع وظیفه فیفا برای حمایت از کشورهایی که فوتبالی در حال توسعه دارند را سنیگن تر می سازد. فوتبال ایران علیرغم تمام مشکلات از حمایت خوب مجموعه سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و همچنین پشتوانه خوب مردمی برخوردار است که قطعا با حمایت و پشتیبانی فیفا می تواند خیلی زود راه حرفه ای شدن را طی کند.
افشارزاده در پایان گفت: درخواست ما از فیفا این است که زمینه برپایی آکادمی های پیشرفته فوتبال در کشور، کلاسهای آموزشی پیشرفته مربیگری و داوری را مهیا ساخته و ترتیبی اتخاذ کند تا بتوانیم با حمایت فیفا بستری ایجاد کنیم تا یهترین اساتید و مدرسین در بحث فوتبال پایه مربیان و مدرسین داخلی مان را کمک نمایند.
در پایان این نشست مسئول کمیته بازاریابی گروه اعزامی و همچنین مسئول پیگیری ایجاد رابطه نزدیک بین سازمان لیگ و فدراسیونهای ملی نیز راهکارها و نظرات خود را اعلام داشتند.
۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۱:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.