پس از مذاکره امینی با رئیس فدراسیون جهانی اعلام شد؛موافقت با حضور بانوان محجبه ایرانی در بازیهای آسیایی و سفر به ایران

پس از مذاکره امینی با رئیس فدراسیون جهانی اعلام شد؛موافقت با حضور بانوان محجبه ایرانی در بازیهای آسیایی و سفر به ایران
رئیس فدراسیون جهانی جودو در دیدار با علیرضا امینی ضمن موافقت با حضور جودوکاران بانوان با حجاب ایرانی در بازیهای آسیایی گوانگژو ،برای سفر به ایران و دیدار با خانواده جانباختگان تیم ملی جودو نوجوانان در سانحه سقوط هواپیما و همچنین مسئولین ورزش کشور اعلام آمادگی کرد.
 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دراین دیدار که در حاشیه مسابقت بینالمللی کسب سهمیهد المپیک تونس صورت گرفت ابتدا وایزر به علیرضا امینی نتایج کسب کرده از سوی تیمهای جوانان ونوجوانان ایران در مسابقات آسیائی بانکوک را تبریک گفت.
رئیس فدراسیون جهانی همچنین افزود: بعد از حادثه سقوط هواپیمای تهران - ایروان خیلی مشتاق بودم که نتایج رده های پایه جودو ایران را ببینم. شما با نایب قهرمانی نوجوانان و کسب سومی جوانان آسیا در این مدت کوتاه کار بزرگی انجام داده اید. کسب وایت کارت برای حضور در نخستین دوره المپیک نوجوانان سنگاپور دیگر مبحث مطرح شده از سوی امینی بود که رئیس فدراسیون جهانی در جواب این درخواست اظهار داشت: از آنجا که برای اولین بار است این رویداد در رده سنی نوجوانان برگزار می شود، کمیته بین المللی المپیک خود به ارائه وایت کارتها می پردازد و قرار است 38 سهمیه به 94 کشور داده شود؛
 وی سپس افزود:اما قول می دهم که بعد از این مسابقات با ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک برای اعطا وایت کارت به ایران مذاکره کنم.
پس از مذاکرات زیاد بر سر اجازه حضور بانوان ایران با حجاب اسلامی در بازی های آسیایی گوانگجو، وایزر موافقت خود را اعلام کرد و افزود: پیش از این قاره آفریقا نیز چنین درخواستی را برای بازی های خود مطرح کرده بود که ما با آنها و شما موافقت می کنیم.
همچنین در ادامه این جلسه قرار شد 20 تن از مربیان و ورزشکاران ایرانی در کمپ جهانی فرانسه که زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می‌شود، شرکت کنند تا به همراه بهترین تیم های دنیا از جمله فرانسه تمرین داشته باشند. این کمپ با حضور بهترین مربیان جهان برگزار می شود که از فدراسیون جهانی حقوق می گیرند.
در پایان این جلسه قرار شد رئیس فدراسیون جهانی به زودی به ایران بیاید تا ضمن دیدار با خانواده جودوکاران نوجوانی که در حادثه هواپیما جان باختند از امکانات و تجهیزات جودوی ایران برای میزبانی مسابقات جهانی و جام جهانی بازدید کند. او در این سفر می خواهد با مسئولان ورزش ایران نیز دیداری داشته باشد.
۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۲:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.