رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک : گذشته چراغ راه آینده است

رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک : گذشته چراغ راه آینده است
بازیهایی آسیایی در پیش است. کشتی باید بدور از هیاهو و موج ایجاد کردن در صحنه رسانه ها، از این زمان طلایی استفاده کند و در جو آرام کار را پیش ببرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در گفتگویی کوتاه در خصوص انتقادهایی که این روزها از سوی رییس فدراسیون کشتی نسبت به کمیته ملی المپیک مطرح شده است گفت : ما در المپیک پکن نتیجه خوبی نگرفتیم. آیا دستگاههای بالادستی در ورزش حمایت نکردند ؟ و یا اردوها خوب برگزار نشد؟ کسب 53 سهمیه نشان از حمایت سازمانها از ورزش بوده است. ما در المپیک پکن در کشتی رشته ای که قبلا مدال می گرفتیم صاحب مدال نشدیم .
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ادامه داد: علی رغم اینکه در دوره های ورزش کشور، آقای یزدانی خرم بیشترین تعامل را با مدیران ورزشی داشت جای تعجب است که بلافاصله بعد از جابجایی آنها، زبان نکوهش از مدیران ورزشی می گشاید و من تردید دارم که این سریال تکراری دنباله دار در آینده نیز تکرار نشود.
حمیدی در ادامه به بودجه ای که سال قبل از سوی کمیته ملی المپیک به کشتی داده شده است اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بالاترین رقم بودجه از سوی کمیته ملی المپیک بالغ بر 000/155/111/14 ( یک میلیارد و چهارصد و یازده میلیون و صدو پنجاه و پنج  هزار تومان) از کمیته پول گرفته است و کمیته ملی المپیک این بودجه را صرف حمایت از کشتی کرده است. پس چه دلیلی دارد که رییس محترم فدراسیون از کمیته دائما انتقاد می کند که ما بودجه نگرفتیم . باید دید که کارایی این بودجه چقدر بوده است.
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ادامه داد: به آقای یزدانی خرم توصیه می کنم که تلاشش بر این باشد که نسبت به دوره قبل نتایج بهتری را کسب کند و این کار با تلاش و کار علمی میسر می شود . صحیح نیست که ایشان در این زمان که باید انرژی خود را در جای دیگر بگذارد  به حاشیه سازی معطوف شود . بهترین زبان گفتگو، تشکر از حمایتهای سازمانهای ورزشی سالهای قبل است . 
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک همچنین به ناکامی ورزش اول کشور در دوره قبل بازیهایی آَسیایی اشاره کرد و گفت : کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی در دوره قبل و بعد از پکن که  بیشترین انتقادات متوجه آنان بود و محور ناکامی های پکن مدیریت ورزش کشتی بود آنان تمام انتقادات را به جان خریدند تا کشتی فرصت پیدا کند در میادین بعدی جبران کند. این تعابیر گله آمیز و کنایه آمیز که توسط آقای یزدانی خرم در جو ورزش کشور بیان می شود آیا یک مکانیزم دفاعی و جبرانی از پیش تعیین شده، در خصوص از نتایج رویدادهای بزرگ آتی نیست؟
وی ادامه داد: مدیران ارشد کشور در کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی در آن زمان یک حمایت استثنایی از ریاست فدراسیون بعمل آوردند به این امید که رییس محترم فدراسیون کشتی در آرامش قرار بگیرند و در دوره های بعد جبران مافات کند و نتایج ارزشمندی را برای ورزش قهرمانی به ارمغان بیاورد.  همین انتظار از رییس محترم فدراسیون کشتی وجود دارد که در گوانگجو نسبت به قطر نتایج درخشان تری را بگیرد و حتما در المپیک 2010 بهترین نتیجه کشتی را در مقایسه با ادوار قبل کسب نماید.
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در پایان گفت حاشیه سازی و گرفتاری مدیران این ورزش پرمدال، باعث افت عملکرد و عدم دستیابی به نتایج از پیش تعیین شده خواهد بود. 

۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۱۵:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.