در محل ستاد تدارکاتی برگزار شد/نشست اعضای کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک با مسئولین فدراسیونها

در محل ستاد تدارکاتی برگزار شد/نشست اعضای کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک با مسئولین فدراسیونها
اعضای کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک روز گذشته با مسئولین فدراسیونهای اعزامی به تایلند و سنگاپور تشکیل جلسه دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛نشست اعضای کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک با مسئولین فدراسیونهای اعزامی به اولین دوره بازیهای آسیایی نوجوانان(سنگاپور) و همچنین اولین دوره بازیهای آسیایی هنرهای رزمی(تایلند) عصر روز گذشته در محل ستاد تدارکاتی کمیته المپیک و به منظور بررسی مشکلات و معضلات فرهنگی موجود در اردوهای آماده سازی و ملی پوشان برگزار شد.
بر اساس این گزارش ، در ابتدای این نشست افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان با تاکید بر آغاز برنامه های تدارکاتی ویژه تمامی فدراسیونها بخصوص فدراسیونهای اعزامی به سنگاپور و تایلند اظهار داشت:حدود یکسال به آغاز بازیهای آسیایی گوانگ جو باقی مانده که همین دو رویداد آسیایی سنگاپور و تایلند می تواند مقدمه ای باشد برای محک زدن میزان آمادگی و توان پشتوانه های کشورمان که باید در بازیهای آسیایی و المپیک حضور یابند.
وی ادامه داد: یکی از فاکتورهای اساسی آمادگی ملی پوشان اعزامی ایران به رویدادهای بین المللی آمادگی روحی و فرهنگی آنان است تا طوری رفتار کنند که عملکرد و فعالیتشان بعنوان نماینده میلیونها ایرانی نشان دهنده فرهنگ غنی و دین و مذهبمان باشد. پیش از این برنامه های فرهنگی به برپایی چند مراسم جشن و عزاداری خلاصه می شد اما در این دوره سعی شده با استفاده از کارشناسان خبره که از تمامی اقشار بخصوص مجلس شورای اسلامی هستند به منظور غنی تر شدن فعالیتها استفاده شود.
افشارزاده یادآور شد: حضور و فعالیت غیر مستقیم و برنامه ریزی شده که کلیه امور و اهداف نیز در آن پیش بینی شده در غالب یک طرح طراحی شده که با همکاری دست اندرکاران فدراسیونها و اعضای کادر فنی تیم ملی اجرایی خواهد شد. لازمه پیاده سازی این برنامه نیز همکاری نزدیک شما مسئولین است.
در ادامه شعبانی رئیس کمیته با تاکید بر نقش حساس فدراسیونها در پیاده سازی برنامه های کمیته فرهنگی اظهار داشت:در طرح جدید کمیته فرهنگی کار از تئوری بودن خارج شده و تمامی امور عملیاتی و اجرایی است که پیاده سازی آنها همکاری نزدیک و مستقیم فدراسوینها بخصوص مربیان را می طلبد.
وی ادامه داد: این مربیان تیم ملی هستند که می توانند با در نظر گرفتن شرایط روحی و بدنی اردونشینان ما را در پیاده سازی طرحهایی ویژه برای هر رشته یاری دهند. روحیات ، نگرش و شرایط تمرینی هر رشته و حتی وارداتی بودن و داخلی بودن رشته در طراحی برنامه های فرهنگی لحاذ خواهد شد تا در پایان کار شاهد تاثیر گذاری مثبت آن باشیم.
یحیی زاده نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته فرهنگی نیز اظهار داشت: باید قبول کنیم که در ورزش تا حدودی از واژه پهلوانی دور شده ایم. البته تمامی ورزشکاران ایران افرادی با اخلاق ، متدین و درستکار هستند اما صفات پهلوانی بسیار فراتر از اینهاست. مطمئنا قهرمانی بدون داشتن ریشه و فرهنگ پهلوانی ارزش آنچنانی ندارد و در پایان به شکست خواهد انجامید.
وی در ادامه گفت: طراحی برنامه های فرهنگی کار چندان مشکلی نیست اما مطمئنا همکاری شما بعنوان افرادی که با اردونشینان و قهرمانان برخورد مستقیم دارید و تمامی شرایط آنان را می دانید می تواند ما را در طراحی و پیاده سازی طرحهایی کارا یاری دهد.
کریمی رئیس فدراسیون دو ومیدانی پیشنهاد برپایی اردو در ادرو را داد و گفت: به اعتقاد من با توجه به اهمیت این مقوله باید کار را سریع، دقیق و حساب شده آغاز کنیم و طرحمان را در غالب اردوهایی فرهنگی در دل اردوهای آماده سازی پیاده نماییم.
وی ادامه داد: توجه ویژه به رده های سنی نوجوانان و جوانان باعث خواهد شد تا از هم اکنون داشتن فضایی ایده آل فرهنگی در سالهای آتی و بازیهای بزرگ پیش رو را رقم بزنیم.
کریمی با اشاره به نقش مهم صدا و سیما اظهار داشت: به اعتقاد من رسانه ها بخصوص صدا و سیما نیز نقش مهم و اساسی در این زمینه می توانند داشته باشند که امیدوارم کمیته ملی المپیک برای آن نیز برنامه ریزی مناسبی صورت دهد.
در ادامه این نشست پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو با تاکید بر بزرگ اندیشی در طرحهای فرهنگی ورزش اظهار داشت: این برنامه باید کلیه ارکان ورزش از تماشاگر گرفته تا مدیر و مسئول، ورزشکار و مربی را تحت پوشش قرار دهد و از همه مهمتر اینکه ضمانت اجرایی داشته باشد. یعنی طرحی باشد که شیوه پیاده سازی و خروجی آن نیز مشخص شود. مطمئنا این طرح است که در ورزش جواب خواهد داد.
در ادامه این نشست، کارگر از جودو، احمدی از فدراسیون ورزشهای رزمی، آهی از کاراته، حیدری از ووشو، حمیدی از آکادمی المپیک،سردار آقا میر، دهقان ،ذکاهی و جماعت از کمیته فرهنگی نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه اعلام داشتند و مقرر شد تا نمایندگان فدراسوینها و کارد فنی تیمهای ملی در رشته های مختلف معظلات و مشکلات موجود در اردوها و همچنین راهکارها و شرایط موجود را برای پیاده سازی دقیق اهداف کمیته فرهنگی در نشست بعد ارائه دهند.

 

۱ خرداد ۱۳۸۸ ۱۱:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.