از اسطوره های ورزش ایران تجلیل بعمل آمد/ تقدیر از دبیر،رضایی، توکلی،میر اسماعیلی و مربیان سازنده آنان

از اسطوره های ورزش ایران تجلیل بعمل آمد/ تقدیر از دبیر،رضایی، توکلی،میر اسماعیلی و مربیان سازنده آنان
کمیته ملی المپیک برای دومین سال پیاپی از چهار اسطوره رشته های کشتی، وزنه برداری و جودو که در سال های اخیر از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده اند، تجلیل بعمل آورد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این مراسم که از ساعت 17 روز گذشته در تالار وزنه برداری آزادی تهران و با حضور جمعی از مسئولین، قهرمان و پیشکسوتان برگزار شد  از علیرضا دبیر قهرمان المپیک 2000 سیدنی و دارنده چندین مدال جهانی و آسیایی، حسین توکلی قهرمان المپیک 2000 سیدنی، علیرضا رضایی دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن و آرش میراسماعیلی قهرمان جهان و آسیا تجلیل بعمل آْمد.

این گزارش حاکیست، در این مراسم که با همکاری شبکه سوم سیما و بانک شهر برگزار شد کمیته ملی المپیک از اولین مربیان سازنده این چهار قهرمان نیز تقدیر و تجلیل به عمل آورد.
در ابتدای این مراسم بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به شان و جایگاه قهرمانان ورزشی اظهار داشت: کمیته ملی المپیک بر خود وظیفه می داند از ورزشکاران و قهرمانانی که برای اهتزاز پرچم این مرز و بوم زحمت کشیده اند به هر نحو ممکن تجلیل بعمل آورد.

وی ادامه داد: از سال گذشته که این موضوع استارت خورد از قهرمانان آخرین دوره المپیک (2008 پکن) تجلیل بعمل آمد و آنقدر پیش خواهیم رفت تا نوبت به تجلیل از قهرمانان و خانواده های کاروان ورزشی ایران در المپیک 1948 لندن برسد.

افشارزاده در پایان گفت: این سنت و رسمی پسندیده است که بتوانیم پاداشی هر چند ناچیز و مراسمی هر چند کوچک را برای این قهرمانان برپا کنیم تا نوجوانان و جوانانی که تازه به ورزش روی آورده اند ببینند که مسئولین برای زحمات و افتخار آفرینی آنان ارزش قائلند.

ابراهیم جوادی پیشکسوت کشتی ،رحیم علی آبادی پیشکسوت کشتی ،تیمور غیاثی پیشکسوت دو میدانی،دکتر علین‍ژاد رئیس فدراسیون ووشو،مقصودی رئیس فدراسیون کبدی،احمدیان مشاور کمیته ملی المپیک،رشیدی سرپرست فدراسیون کم بینایان ، وزیری رئیس فدراسیون اسکیت ، امینی رئیس فدراسیون جودو اهدای جوایز و هدایای قهرمانان و مربیان سازنده آنان را بر عهده داشتند.

گفتنی است، در این مراسم از محمد محمودی سر مربی تیم ملی کشتی ناشنوایان ایران در 4 دوره از رقابتهای المپیک ماشنوایان نیز تجلیل بعمل آمد.

علیرضا دبیر قهرمان المپیک 2000 سیدنی و عضو شورای اسلامی شهر تهران به دلیل برپایی نشست وی‍ژه با شهرداران کربلای معلی در مراسم حضور نداشت و جوایز و هدایای وی به نماینده او تقدیم گردید.

 در سال گذشته نیز اولین دوره این مراسم تحت عنوان "جشن خداحافظی اسطوره های ورزش ایران" بر پا شد که طی آن از علیرضا حیدری مرد شش مداله کشتی ایران، حسین رضازاده دارنده 2 مدال طلای المپیک و قهرمان چندین سال پیاپی جهان، هادی ساعی پر افتخارترین ورزشکار کشورمان و علی دایی آقای گل جهان تجلیل شد.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ ۰۹:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.