هوگوپوشان شایسته بانوان ایران بر بام آسیا/ ‏ایران‬ در مجموع در جای سوم ایستاد

هوگوپوشان  شایسته بانوان ایران بر بام آسیا/ ‏ایران‬ در مجموع در جای سوم ایستاد
 
 
تیم ملی تکواندو بانوان ایران برای نخستین بار موفق شد در مهد تکواندوی دنیا روی سکوی نخست رقابت‌های قهرمانی قاره کهن بایستد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا به مدت ۴ روز و با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون برگزار شد که در پایان تیم ملی بانوان با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره، یک برنز و 500 امتیاز بالاتر از همه تیم‌های شرکت کننده عنوان نخست را کسب کرده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
 
چین با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز و 379 امتیاز نایب قهرمان شد وکره جنوبی میزبان مسابقات  با ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز با 347 امتیاز در جای سوم ایستاد و  اردن هم با یک طلا و 127 امتیاز در مکان چهارم قرار گرفت. 
 
اما در بخش مردان ازبکستان  با ۴ مدال طلا  و 501 امتیاز قهرمان شد. کره جنوبی با ۳ طلا و ۲ برنزو 421 امتیاز در جای دوم ایستاد. اردن با 4 نقره و یک برنز و 239 امتیاز سوم و  چین با یک طلا، یک نقره و یک برنزمجموع 207 امتیاز،  تیم ملی ایران با سه نقره، یک برنز و 187 امتیاز پنجم شدند.
 
در مجموع رده بندی نهایی مردان و زنان تیم ملی کشورمان با ۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۲ برنز عنوان سوم را کسب کرد. کره جنوبی با ۵ طلا، یک نقره و ۴ برنز قهرمان شد و ازبکستان با ۴ طلا، یک نقره و 2 برنز در جای سوم ایستاد. تیم‌های چین با ۳ طلا، ۳ نقره، ۲ برنز و اردن با یک طلا و ۴ نقره و یک برنز چهارم و پنجم شدند. 
برای تیم ملی کشورمان ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده ۳ طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاجی موسایی، مبینا نعمت زاده، نسترن ولی زاده و علی نادعلیان پنج مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز ۲ مدال برنز کسب کرده اند.
۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۷:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.