تکواندو قهرمانی آسیا؛ اعتراض ایران به عملکرد کمیته برگزاری/ ‏ایران‬ از دریافت جام «سومی» خودداری کرد

تکواندو قهرمانی آسیا؛ اعتراض ایران به عملکرد کمیته برگزاری/ ‏ایران‬ از دریافت جام «سومی» خودداری کرد
 
 
تیم ملی پومسه ایران در اعتراض به عملکرد کمیته برگزاری هفتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا از رفتن روی سکوی قهرمانی و دریافت جام سومی این رقابتها خودداری کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، هفتمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا امروز پنجشنبه با حضور ۱۵۷ تکواندوکار از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در سالن «هوبان» شهر چانچئون برگزار شد که تیم ملی ایران در نهایت با یک طلا، شش نقره و سه برنز به کار خود پایان داد.
 
کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا برخلاف دستورالعمل برگزاری که پیشتر به کشورهای شرکت کننده ارسال شده بود، یک نشان طلای کشور چین تایپه  که در یک رده تنها شرکت کننده آن بخش بود را در جدول توزیع مدال ها محاسبه نمود. تصمیم اشتباهی که باعث شد تیم ایران سکوی نایب قهرمانی را از دست داده و بعد از کره جنوبی و چین تایپه در جای سوم قرار بگیرد.
 
این اتفاق موجب اعتراض رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان شد. با تصمیم ساعی تکواندوکاران کشورمان که موفق به کسب مدال در این رقابت ها شده بودند، ابتدا از رفتن روی سکوی قهرمانی خودداری کردند، ولی در ادامه با نظر ایشان ملی پوشان کشورمان مدال‌های خود را روی سکو دریافت کردند، ولی تیم ملی کشورمان از دریافت جام سومی رقابتهای قهرمانی آسیا خودداری کرد و روی سکوی قهرمانی نرفت.
 
ضمن اینکه احمد اخلاقی به عنوان بهترین مربی و مرجان سلحشوری که در بین بهترین‌ها حضور داشتند، از دریافت جوایز خودداری کردند.
 
مسئولان فدراسیون تکواندو کشورمان اعتراض خود را به صورت رسمی به اتحادیه تکواندو آسیا ارائه داده و خواستار رسیدگی فوری شدند.
۳ تیر ۱۴۰۱ ۰۸:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.